![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Naar aanleiding van Ivan De Vadder's boekpromotie (in het Belgisch parlement) "Voor een eerlijke politiek" ...
Ivan De Vadder is hét proto-type van het soort papegaaien-journalist dat ons onderwijs voortbrengt. Volgens zijn analyse is "job-hopping" hét probleem in de belgische politiek. Is dit gewoon pure achterlijkheid of méént die mens dat ook werkelijk ? In plaats van een analyse te maken van de voorbije 3 jaar op regeringsvlak, kiest de VRT ervoor om in Villa Politica "job-hopping" tot hét politiek thema te promoten. Hiervoor zijn natuurlijk meerdere redenen aan te halen, voel U vrij om hierover uw mening te uiten. Ik wou hierover een enquete maken, maar wegens teveel items op mijn lijst (en de vijf minuten regel daarvoor), is dat mislukt. Ziehier een beperkte lijst : 1. "roddeltante" Linda De Win 2. "autist" Ivan De Vadder 3. "koffiemadam" Phara 4. "professor" Luc De Vos 5. "politicoloog" Dave Sinardet 6. "weetal" Peter Vandermeersch 7. "weetal" Luc Van Der Kelen 8. "weetal" Yves Desmet 9. "wijsneus" Kathleen Cools Laatst gewijzigd door Midas : 6 mei 2010 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is voor mij niet nieuw, dat is altijd zo geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ivan de Vadder is diegene die altijd wel een andere uitleg weet te geven aan feiten die voor zich spreken.
Toen hij het daarstraks had over het feit dat de mensen willen dat de politiekers eerlijk en van hun woord zijn, en het is voor iedereen duidelijk dat dat op bepaalde beloftes van staatshervorming slaat, dan legde hij dat uit als tegen jobhoppen... want hun gehate collega was bij NVA gegaan en laat daar juist nu BDW van parlement veranderen. Hij vergeet dan gauw AL die anderen die op lijsten gaan staan... Linda de Win liet hem er toch niet zo vanaf ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Teveel op te noemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Linda de Win. Met grote voorsprong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Siegfried Bracke
![]() Laatst gewijzigd door BlueThunder : 6 mei 2010 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad, bedankt om me daar attent op te maken, mijn fout, sorry. Jammer dat die correctie-tijden op het forum hier zo krap zijn, kan dat niet meer corrigeren nu. Mijn excuses aan "Luc" De Vos !!
![]() "professor" Carl De Vos : ![]() "zanger" Luc De Vos : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Siegfried Bracke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Wat mij vooral stoort aan Linda De Win de laatste tijd, is dat gevraag en gezeur naar de postjes en plekjes op de verkiezingslijsten. Wat interesseert de interne keuken van deze of gene partij me nu. Wie een slechte plaats krijgt zal allicht ontevreden zijn, enz ... Dat ze dat bij het VB doet, tot daar aan toe, maar ook bij alle andere partijen ? Liever wat meer inhoudelijke vragen aub.
Linda De Win ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel journalisten zijn laaggevallen maar geen is zo laaggevallen om zijn positie te gebuiken om een familielid een bliksemcarière te bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wakker worden BVL! Hier ging het over: Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2010 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de vraag nu eens "Welke politiek journalist/opiniemaker irriteert u het minst?" was geweest, hé.
Dan had ik uit het lijstje van Midas mevrouw Phara de Aguirre gekozen. Al die anderen slagen er met de regelmaat van de klok in mij tot misantropie te verleiden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Br.Bracke =money money). Wat ik echter nooit zal begrijpen van een principiële partij zoals de NVA is dat Olijke Bart de logebroeder zonder boe of ba de eerste plaats heeft gegund. Plat electoraal opportunisme van Dewever denkelijk, maar weinig principieel. Het zal niet veel helpen. De NVA zal wel wat winnen, maar electorale aardverschuivingen zal het denkelijk niet teweeg brengen met de deus ex machina, wouldbe vlaamsnationalist 'van het Laatste Uur', Br. Bracle. En ondertussen verloochende Bartje wel zijn principes en liet hij de getrouwe miltanten in de kou. Laatst gewijzigd door system : 6 mei 2010 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd geen goede zet, eerder een gemiste kans.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mij dan. Met lichtjaren voorsprong: Yves De Smet en Luc Van Der Kelen.
Laatst gewijzigd door Zeno! : 6 mei 2010 om 23:05. |
![]() |
![]() |