Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 11:13   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Den taaien alleen op reis: een inbreuk op de "lopende zaken"

Als er geen parlement is, kan de regering niet gekontroleerd worden.

Daarom neemt de regering in die periode een 'low profile" aan ... ge kent dat allemaal genoeg.

Door den taaien alleen, zonder minister, op handelsmissie te sturen, heeft de regering de fakto een beslissing genomen die een grote uitzondering is op de gewoontes van hoe de onverkozen machtshebbers (de keuninklijken de Laeken) ageren in onze 'demokrasie'.

Hoofdverantwoordelijk is de eerste minister.
Hij had een minister moeten aanduiden, of zelf gaan. Of, als er twee met dezelfde soort bevoegdheden (maar van een verschillende partij zijn) beiden weigeren, deze allebei aan te duiden om mee te gaan.

De grondwet en de bazisbeginselen worden meer en meer een vodje papier, eens stukje twoiletrolpapier.

Schande !

Dubbele schande dat dit niet meer aangeklaagd wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:55   #2
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Er kunnen toch ministers uit de regios meegaan als ze willen? Ik zie het probleem niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:22   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie het probleem niet.

Onzen taaien doet gewoon zijne job.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:26   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als den taaien nu een of andere debiele uitspraak doet, kunnen we ons nog wat amuseren...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:47   #5
giserke
Banneling

Standaard

Als hij een beetje mee heeft van zijn vader, weten we allemaal wat hij ginder gaan doen is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:53   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als hij een beetje mee heeft van zijn vader, weten we allemaal wat hij ginder gaan doen is.
Spijtig genoeg "schiet" hij op dat punt te kort.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 14:58   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.

Onzen taaien doet gewoon zijne job.
Rik Rik Rikske toch.

Voor één keer vind ik eens dat den taaien niets verweten kan worden.

Mijn aanklacht in deze gaat naar de eerste minister en naar zijn regering.
(en ja, de aap komt uit de mouw, ook naar Berten Bibber. Die had toch een telefoontje mogen geven naar Leterme, om zich daarover te beklagen.
De roi doet niks zonder gedekt te zijn door de regering.
En wie weet, heeft de roi dat wel gedaan ook. En kreegt hij onder zijn koninklijke kloten van de 180°-draaier.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 15:53   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rik Rik Rikske toch.

Voor één keer vind ik eens dat den taaien niets verweten kan worden.

Mijn aanklacht in deze gaat naar de eerste minister en naar zijn regering.
(en ja, de aap komt uit de mouw, ook naar Berten Bibber. Die had toch een telefoontje mogen geven naar Leterme, om zich daarover te beklagen.
De roi doet niks zonder gedekt te zijn door de regering.
En wie weet, heeft de roi dat wel gedaan ook. En kreegt hij onder zijn koninklijke kloten van de 180°-draaier.)
Ja als er geen portoke afkan bij zijn bezoek, dan zou ik hem ook wel eens terughebben, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 06:31   #9
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De appel valt nooit ver van de boom wordt gezegd! En Flupke heeft het druk tegenwoordig: nu Brazilië straks Bilderberg begin juni in Sitges en de dag van de verkiezing is hij ook al ergens in het buitenland. Hij werkt dus "hard" voor zijn vette pree betaald door de belastingbetaler.
Hij had Marie Rose Morel kunnen uitnodigen om hem te vergezellen, ze is werkloos de stoeipoes.

Laatst gewijzigd door Sundancer : 18 mei 2010 om 06:38.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be