Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 08:48   #1
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard De yeppen rukken op

Citaat:
Amal Maher, Arabische prinses met een dijk van een stem, heeft Amsterdam veroverd. De Egyptische zangeres die dinsdagavond het Holland Festival opende met een eerbetoon aan de legendarische zangeres Oum Kalthoum, zong voor een uitverkochte zaal. Carré was, waarschijnlijk voor het eerst in zijn geschiedenis, voor misschien wel de helft gevuld met allochtone Amsterdammers. Heel veel van Marokkaanse afkomst.

Laat niemand meer denken dat allochtonen alleen via moeizame subsidieroutes naar een theater te lokken zijn. Het Holland Festival bewees gisteren dat het vooral een kwestie is van programmeren.

Carré zat vol met wat tegenwoordig heet 'yeppen', young ethnic professionals: de goed opgeleide nieuwe generatie die, zoals een van hen zei, wel naar het theater wil, maar geen zin heeft in achterafbuurthuizen.
Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/12/CU...rt-Carre.dhtml

Nieuw geleerd dit woord: 'yep'.

En zonder hoofddoek.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 juni 2010 om 08:52.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:47   #2
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

natuurlijk doen ze dat, zolang het maar een arabische zangers is.
Net zoals ze 90% naar een arabische bakker gaan, een arabische kapper etc etc.

Eigen volk eerst in zijn puurste vorm.

Raar dat daar nooit iets over gezegd wordt.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:51   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht

Arabische bakkers en kappers zul je hier moeilijk vinden. Een Turkse bakker en een Marokkaanse kapper wél. En j�*, ik ga daar ook wel eens: even goed en goedkoper.

Ouhm Kalthoum: http://www.youtube.com/watch?v=O8Z_EZPw3yI

Yep!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2010 om 15:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:54   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2010 om 15:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 16:27   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vinger op de wonde, Carnivore: zolang ze niet vinkenzetten, duivenmelken en zich met een steek op het hoofd doodzuipen tijdens carnaval, hebben die vreemden hier niets te zoeken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 17:46   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De vinger op de wonde, Carnivore: zolang ze niet vinkenzetten, duivenmelken en zich met een steek op het hoofd doodzuipen tijdens carnaval, hebben die vreemden hier niets te zoeken.
Vinger in het oog met tijdelijke blindheid lijkt me eerder van toepassing.
Waar het over gaat is wederkerigheid, de zaal zat halfvol met Amsterdammers die geen allochtonen waren, gezellig maar wanneer er een zangeres staat van niet moslimorigine, komen allochtonen dan ook?
Nee, omdat die programmatie hen niet aanspreekt, wel een Eyptische zangeres,( in Marokko kijkt half het land naar de Egyptische televisie)en daar hebben ook anderen belangstelling voor maar omgekeerd zie je die beweging niet...daar is ook de Turkse bakker en kapper in te passen, zij hebben belangstelling en steunen de eigen groep, wat daarbuiten valt wordt indien mogelijk genegeerd. Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 17:51   #7
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar het over gaat is wederkerigheid, de zaal zat halfvol met Amsterdammers die geen allochtonen waren, gezellig maar wanneer er een zangeres staat van niet moslimorigine, komen allochtonen dan ook?
Nee, omdat die programmatie hen niet aanspreekt, wel een Eyptische zangeres,( in Marokko kijkt half het land naar de Egyptische televisie)en daar hebben ook anderen belangstelling voor maar omgekeerd zie je die beweging niet...daar is ook de Turkse bakker en kapper in te passen, zij hebben belangstelling en steunen de eigen groep, wat daarbuiten valt wordt indien mogelijk genegeerd. Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.
Cultuur is voor jou echt wel een heel simpel fenomeen, he.
Oud 3 juni 2010, 19:10   #8
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ga soms is ne lekkere kebab eten, maar ik heb nog nooit ne mocro zien stoppen als ik op de rommelmarkt sta met mijn lekker varken aan het spit.
Racisten zijn het!
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 20:59   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me eerder een uitspraak die op uzelf betrekking heeft. Toch enige arrogantie hier van uw kant, erg "sterk" is uw argument niet echt .
Oud 3 juni 2010, 21:00   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens uw opvatting is dit dus onze cultuur?
Oud 3 juni 2010, 21:05   #11
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik ga soms is ne lekkere kebab eten, maar ik heb nog nooit ne mocro zien stoppen als ik op de rommelmarkt sta met mijn lekker varken aan het spit.
Racisten zijn het!
Echte racisten seg.
Oud 3 juni 2010, 21:07   #12
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arabische bakkers en kappers zul je hier moeilijk vinden. Een Turkse bakker en een Marokkaanse kapper wél. En j�*, ik ga daar ook wel eens: even goed en goedkoper.

Ouhm Kalthoum: http://www.youtube.com/watch?v=O8Z_EZPw3yI

Yep!!
Waar gaat ge, de bakkers of de kappers?
Oud 3 juni 2010, 21:12   #13
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
"De jonge zangeres Amal Maher zingt in Carré Khaltoums klassieke Arabische liederen uit de pre-islamitische tijd, begeleid door het orkest van Selim Sahab."
http://www.nrc.nl/kunst/article24962...t_Oum_Kalthoum
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 21:14   #14
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
What about : interesse in de cutuur die je omringd, waar je de vrouwen van verkracht, waar je drugs aan verkoopt en van wiens maatschappij je profiteert?

Zo beter verwoord? Oogkleppen naar de wereld rondom. Is dat Maroc cultuur?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 21:14   #15
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"De jonge zangeres Amal Maher zingt in Carré Khaltoums klassieke Arabische liederen uit de pre-islamitische tijd, begeleid door het orkest van Selim Sahab."
http://www.nrc.nl/kunst/article24962...t_Oum_Kalthoum
Uw commentaar slaat nergens op, weer aandacht nodig?
Oud 3 juni 2010, 21:24   #16
Steve_M

Standaard

Citaat:
Volgens uw opvatting is dit dus onze cultuur?
Nee, volgens mijn opvatting is "de Vlaamse cultuur" (op zich al een twijfelachtige uitdrukking) reduceren tot een drietal uitingen ervan even zinloos als het reduceren van de "Arabische cultuur" (zoals een andere forummer dat eerder deed) tot muziekkeuze en een voorkeur voor een bepaalde bakker en/of kapper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.
Waar heb jij mij iemand een racist horen noemen omdat h/zij graag naar optredens van Vlaamse artiesten gaat? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Oud 3 juni 2010, 21:27   #17
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
What about : interesse in de cutuur die je omringd, waar je de vrouwen van verkracht, waar je drugs aan verkoopt en van wiens maatschappij je profiteert?
Waarom zou dat moeten? Ik ga nooit naar het voetbal, luister zelden of nooit naar Vlaamse artiesten, vier geen carnaval en kijk maar zelden naar de koers. Luistert onze Vlaamse jeugd dan naar Nederlandstalige muzikanten? Amper. Wat ga je daar nu aan doen? Bepaal jij wat ik als raszuivere Vlaming leuk moet vinden? Ik denk het niet.
Oud 3 juni 2010, 22:52   #18
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mensen aan groepsvorming doen, is evident, hoeven we niet te ontkennen.
Stel dat we in Australië zouden wonen, en er zou daar een bekende Belgische artiest optreden, dan is de kans groot dat we samen met veel Belgische expats naar dat optreden zouden gaan. Voor Marokkanen is dat niet anders.

Maar waar het in de beginbijdrage om ging, waren de toeschouwers in Carré. Carré is niet zomaar een theatertje, maar één van de belangrijkste in Nederland. Het is uiteraard niet goedkoop daar heen te gaan. Dat het halfvol zat met allochtonen, met 'yeps', wil zeggen dat een duidelijk een verandering in het sociaal-economische klimaat van de allochtonen merkbaar is.

De allochtone onderklasse bestaat inderdaad nog steeds, met alle domheid eigen aan onderklassen. De clichébeelden kan je iedere dag zien op een willekeurige markt in een grootstad. En die lost niet meteen op. Maar alles samen genomen verandert de sociale samenstelling van allochtonen misschien sneller dan velen denken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 23:10   #19
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, volgens mijn opvatting is "de Vlaamse cultuur" (op zich al een twijfelachtige uitdrukking) reduceren tot een drietal uitingen ervan even zinloos als het reduceren van de "Arabische cultuur" (zoals een andere forummer dat eerder deed) tot muziekkeuze en een voorkeur voor een bepaalde bakker en/of kapper.

Waar heb jij mij iemand een racist horen noemen omdat h/zij graag naar optredens van Vlaamse artiesten gaat? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Mijn opmerking sloeg op de identificatie met enkel eigen subgroep.
En cultuur is helemaal geen twijfelachtig begrip, de scheiding kerk en staat bevoorbeeld behoort tot onze cultuur; die immers ontstaat door geschiedenis.
Oud 3 juni 2010, 23:13   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga naar de Turkse bakker. Gewoon beter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be