![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het VB schrijft met dubbel krijt. Misschien vinden ze dat niet leuk om te horen, maar het is nu eenmaal de waarheid...
We spreken april 2003. N-VA gaat alleen naar de kiezer. Het Vlaams Blok verwijt de N-VA dat het neobelgicisten zijn, die talloze onafhankelijkheidsstemmen zullen verkwanselen door onder de kiesdrempel te blijven. We spreken juni 2003. N-VA heeft toch boven de kiesdrempel kunnen kruipen, maar enkel in West-Vlaanderen. Het wordt beschouwd als een Pyrrhusoverwinning. Het Vlaams Blok 'reikt de hand' uit naar de N-VA om samen naar de kiezer te trekken in 2004. Bij monde van den baas, Frank Vanhecke. (tot zo ver kun je er niet veel op zeggen). We spreken april 2004. N-VA heeft een kartel gevormd met CD&V, en is zeker dat het niet meer onder de kiesdrempel komt en de onafhankelijkheidsidee zal kunnen verdedigen. Het Vlaams Blok spreekt van verraad, dat N-VA neobelgicisten zijn etc etc etc... Begrijpe wie het kan. Bovendien wordt het erger. Wat lezen we in Eigen Volk Eerst Magazine, het propagandablad dat het Blok in elke bus post? Citaat:
Voor wie er nog aan moest twijfelen dat het Vlaams Blok met dubbel krijt schrijft, is dit het bewijs.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ze schrijven met dubbel krijt, en spreken met dubbele tong.
Ik moest lachen als Jurgen Verstrepen zei dat het alleen de VB'ers waren die zeiden wat ze echt dachten. Ik nodig hem uit om eens na een debat in het Universum te komen luisteren, wat ze echt denken.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() Van Hecke zei dat 10% van de klachten in het Arrest "erover waren" en 90% correct. Hier is't net andersom ![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Ik kan ook wel wat meepraten over de zogenaamde wolven in schapevacht.
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() Elke ochtend als ik opsta, leg ik een racist tussen mijn boterhammeke. Een flinke scheut mostaard of ketchup er op, en in een paar happen slik ik dat naar binnen. Zo begint voor mij elke dag ![]()
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Elke ochtend als ik opsta, leg ik een racist zoals jij tussen mijn boterhammeke. Een flinke scheut mostaard of ketchup er op (anders is het niet te vreten), en in een paar happen slik ik dat naar binnen. Zo begint voor mij elke dag ![]()
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, ik vind het zo erg nog niet, met uw 'ruimdenkendheid'...
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er Piano? Een beetje ziekjes? Ik dacht dat je niet meer met mij wenste te discussiëren? Of is dat alleen maar wanneer ik je een vraag stel waarvan het antwoord niet in je kraam past?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo kennen we u terug. 8)
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Primo; bij het ontstaan van de nva had het Vlaams Blok daar geen problemen mee! Een centrum Vlaams Nationalistische partij was zeker nodig voor de linkse flaminganten en anderen die voor de één of andere reden niet op het Blok wille stemmen een stem te geven. Geert Bourgeois werd alle krediet gegeven alhoewel hij vrijwel onbekend was binnen de Vlaamse Beweging voordat hij de laatste voorzitter werd van de VU. Het werd dus de kat uit de boom kijken. Tijdens de vorige verkiezingen waren er trouwens heel wat Blokkers die hun stem verdeelden over nva en Vlaams Blok. Dit veranderde echter toen Geert Bourgeois het Blok rechtstreeks aanviel in brochures,congressen,...het Vlaams Blok had het Vlaams nationalisme verraden, was extreem-rechts, het Cordon sanitaire was inefficiënt (wat iets anders is dan tegen het cs te zijn!) en een Europese rechtbank moest het Vlaams Blok veroordelen, tevens gaf het haar steun om het Vlaams Blok haar partijfinanciering af te nemen,... Na de verkiezingen haalde nipt de kiesdrempel dankzij Blokstemmen! Frank Vanhecke nodigde Geert Bourgeois uit om gesprekken aan te gaan maar die werden hautain verworpen zonder meer, in plaats daarvan ging men met de cd&v praten! Die gesprekken werden echter ook verbroken en men herninnerd zich de woede van leterme die over verrraad sprak. Toevallig kreeg de nva kort nadien toch nog de kans op partijfinanciering door de vld toegeworpen en toeval is zeer zelfzaam in de politiek. De nva ging zelfverzekerd verder tot de opiniepeilingen haar ver onder de kiesdrempel gingen situeren! Ondanks de beschimpingen en beledigingen bleef Frank Vanhecke zijn aanbod open, zonder voorwaarden! Maar weeral ging Bourgeois bedelen bij de cd&v, die zonder voorwaarden te stellen (als we de niveanen moeten geloven allezins) en zonder wrok een kartel aanging obv van tot niets bindende en zeer algemene Vlaams eisenpakket! Leterme liet direct duidelijk in een artikel in Le soir blijken dat de walen em meer bepaald e ps niets te vrezen hadden van het kartel, dat ze de nva kon droppen als een paar oude schoenen en dat op federaal niveau deze resoluties geen enkele waarden hadden! Van de kant van de nva bleef het doodstil nav deze uitspreken! Toen de man die de verkiezingscampagne van de cd&v voert zei dat nationalisme weerzinwekkend was bleef het ook stil! Als ik dan hier de forumniveanen, waarvan de gemiddelde leeftijd rond de 25 jaar moet zijn, oude rotten binnen de Vlaamse beweging, die al talloze verkiezingen hebben meegemaakt waar de cd&v steeds veel beloofde en steeds na de verkiezingen even gemakkelijk deze beloftes vergat, brutaal de les zie spellen dan denk ik weer aan een hugo schiltz, die de oude militanten voor schildluizen uitmaakte nadat die oude militanten hem minister hadden gemaakt, aan een bert anciaux die het ook altijd beter wist dan de oudere generatie,... en ik zie mensen als giserke, philips, zoroaster,.. nu hetzelfde doen! dan heb ik medelijden met de Vlaams nationalisten die nu op de straat, achter de schermen, voor de nva militeren en die eens al de jongens carrière zullen gemaakt hebben als dank een schop onderhun broek zullen krijgen! |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=1](maar dan ben ik momenteel een potteke yoghurt, want veel andere zaken eet ik niet)[/size] ![]()
![]() |
#17 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://www.secessie.nu/pdf/6-4.pdf Daarin liet Bart Laeremans geen kans onbenut om de N-VA totaal af te kraken. Bourgeois werd helemaal geen krediet gegeven, hij was direct een gevaar dat stemmen van het Vlaams Blok kon afnemen van mensen die eigenlijk niets moesten weten van uw migrantenstandpunt, maar wel secessionist waren. Wéér een Blok-leugen die ontmaskerd is. Citaat:
![]() Onderschat het effect van de kiesdrempel niet: veel mensen zullen daardoor eerder Blok gestemd hebben dan N-VA. Of hoe verklaar je anders dat bij peilingen vlak voor het Vlaams Kartel de som van CD&V en N-VA kleiner was dan er vlak na? Juist omdat de factor kiesdrempel weg viel. Het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk wat jij zegt, en dat zal elke onafhankelijke politoloog bevestigen. Citaat:
Citaat:
Je vergeet dat het flamingantisme gedragen werd door mensen als Daens, Van Cauwelaert, Tindemans, Van Rompuy, Martens,... Het waren de katholieken die als eersten hun partij splitsten en de trend hebben gezet naar een confederale partijenstructuur, die nu algemeen is. Het is dank zij de christen-democraten dat België gedecentraliseerd werd sinds 1970 en gefederaliseerd werd in 1993. Ik geef toe: dat past niet in de verrottingsstrategie van het Vlaams Blok, maar betekent een gematigde politieke ontvoogding van het Vlaamse volk. Die zal zich verder zetten in een confederatie, ook door de CD&V beoogt. Wie trouwens ook maar iets van politiek kent, beseft dat de CD&V nu ook het Belgische kader moet verlaten met haar flamingantisme, als ze nog iets wil betekenen. Dat heeft ze aan de zwakke zusterpartij CDH te danken. Wie een beetje de politiek volgt, weet dat de stemmen die nu klinken bij de CD&V, vrolijker klinken dan voorheen. Boudewijn Bouckaert, VLD'er en dus redelijk betrouwbare bron, toonde trouwens een emancipatorisch model aan, waarbij radicale zweeppartijen zoals het Vlaams Blok als enigste rol in het ontvoogdingsproces hadden, de andere, meer gematigden tot een gedecentraliseerd beleid aan te sporen. Bouckaert stelde expliciet dat de CVP altijd die rol vervuld heeft (zijn betoog bestond er vooral in de VLD aan te sporen die rol over te nemen, maar dat doet hier niet ter zake). Als we kijken naar de geschiedenis, dan zien we dat deze vaststelling correct is: de CVP heeft meer gedaan voor de Vlaamse ontvoogding dan het Vlaams Blok, dat maar passief "Eigen Volk Eerst" zit te roepen aan de kant en het flamingantisme 25 jaar lang een slechte naam heeft gegeven. Dat is pijnlijk, maar ja, niemand heeft gezegd dat de waarheid niet pijnlijk is... Belangrijkste resultaat van uw reply was dat u toch toegaf dat het Blok niet de antikartelpartij was, maar de afgewezen minnaar voor wie de druiven te zuur zijn. Allez, er schuilt dan toch een beetje eerlijkheid in het Blok. Oef!
![]() |
#18 |
|
![]() Opvallend is dat het Vlaams Blok stil is... Buiten een reactie van Jan Hyoens (proficiat voor de moed!) die vol stond met leugens (iets minder proficiat), zwijgen ze als vermoord...
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||