Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2019, 22:56   #1
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard Jambon wil begrotingscijfers niet geven

Dat begint hier al goed:

Jambon: “Begrotingstabellen liggen gewoon op mijn bureau, maar als oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven”

“We hebben die begrotingstabellen. Ze liggen op een map in mijn bureau. Maar als de oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven.” Die opmerkelijke uitspraak deed Jan Jambon (N-VA) donderdagavond op een sponsordiner. Intussen debatteert het Vlaams Parlement vrijdag over het regeerakkoord van Jambon I. Zonder de begrotingstabellen.

Jambon deed zijn uitspraak op een diner van website Doorbraak.be – waar ook de Catalaanse oppositieleider Carles Puigdemont en Jean-Marie Dedecker aanwezig waren. Het was zijn eerste speech als minister-president. “We hebben die begrotingstabellen. Ze liggen op een map in mijn bureau. Maar als de oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven. Vrijdag gaat over de inhoud van het akkoord.”

Het moet tot ongelooflijk veel frustratie leiden bij de oppositiepartijen, want die vragen al sinds woensdag om begrotingscijfers te krijgen die de regeringsverklaring van Jambon I moeten ondersteunen. Jambon verdedigde zich eerder door te zeggen dat het vandaag moet gaan over de bespreking van het akkoord, en niet over de cijfers. Maar niet alleen bij de oppositie klinkt hierover kritiek. “Dit is belachelijk”, zegt een lid van de meerderheid. “De tabellen zijn afgeklopt. Oké, ze zullen er hier en daar misschien een paar miljoen naast zitten, maar het is simpel: ofwel zwijg je over je ambities, ofwel geef je die tabellen.”

N-VA-fractieleider Wilfried Vandaele is niet overtuigd dat afgeklopte cijfers alle kritiek zullen wegnemen. “Als de regering cijfers geeft en de administratie wijzigt die nog, dan zit het spel ook weer op de wagen.”

“Volgens mij moeten we dat debat en de stemming dan gewoon een week uitstellen”, zegt een tweede CD&V’er. “We zijn nu toch al meer dan 120 dagen bezig. Op die laatste dagen zal het nu ook niet komen.”

Precies de eis van de oppositie. Maar de diensten van Vlaams Parlementsvoorzitter Liesbeth Homans (N-VA) zijn duidelijk. “De krachtlijnen van de begroting moeten worden meegegeven. Hieruit kan je niet afleiden dat die krachtlijnen ook de vorm moeten aannemen van concrete begrotingstabellen.”

Bron: Nieuwsblad
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 23:01   #2
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Lol..., ik denk dat iedereen dit wel al zal doorhebben dat daar een serieus addertje onder het gras zit.
Oud 3 oktober 2019, 23:04   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Hij zit nu op feestje van Doorbaak.be te verklaren dat ze lang hebben geprobeerd om een regering te vormen met het VB, en dat hij dat zeer zeker zag zitten (hij is ex-VB), maar helaas mocht het niet baten.

lol

Deze regering wordt een nachtmerrie voor VLD en CD&V, ze hebben zich laten vangen.

Rutten is slim geweest om daar geen minister in te worden. Beke, tja...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 23:40   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij zit nu op feestje van Doorbaak.be te verklaren dat ze lang hebben geprobeerd om een regering te vormen met het VB, en dat hij dat zeer zeker zag zitten (hij is ex-VB), maar helaas mocht het niet baten.

lol

Deze regering wordt een nachtmerrie voor VLD en CD&V, ze hebben zich laten vangen.

De hang naar de macht én de bijbehorende postjes is steeds weer te aanlokkelijk...

Tja,de ego's moeten gestreeld worden...

En nu het federaal niveau...

Zitten die twee loser partijen serieus klem tussen de N-VA en de PS in .....

En vastgebonden aan handen en voeten...

Met het prangende vraagstuk.....gaan we durven overlopen om de PS ter wille te zijn om de N-VA hier te gaan dumpen...

En gaat Rutten er hier voor haar als zoenoffer de wetstraat 16 proberen uit te slepen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 01:17   #5
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Dat begint hier al goed:

Jambon: “Begrotingstabellen liggen gewoon op mijn bureau, maar als oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven”

“We hebben die begrotingstabellen. Ze liggen op een map in mijn bureau. Maar als de oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven.” Die opmerkelijke uitspraak deed Jan Jambon (N-VA) donderdagavond op een sponsordiner. Intussen debatteert het Vlaams Parlement vrijdag over het regeerakkoord van Jambon I. Zonder de begrotingstabellen.

Jambon deed zijn uitspraak op een diner van website Doorbraak.be – waar ook de Catalaanse oppositieleider Carles Puigdemont en Jean-Marie Dedecker aanwezig waren. Het was zijn eerste speech als minister-president. “We hebben die begrotingstabellen. Ze liggen op een map in mijn bureau. Maar als de oppositie ze vraagt, neig ik ze niet te geven. Vrijdag gaat over de inhoud van het akkoord.”

Het moet tot ongelooflijk veel frustratie leiden bij de oppositiepartijen, want die vragen al sinds woensdag om begrotingscijfers te krijgen die de regeringsverklaring van Jambon I moeten ondersteunen. Jambon verdedigde zich eerder door te zeggen dat het vandaag moet gaan over de bespreking van het akkoord, en niet over de cijfers. Maar niet alleen bij de oppositie klinkt hierover kritiek. “Dit is belachelijk”, zegt een lid van de meerderheid. “De tabellen zijn afgeklopt. Oké, ze zullen er hier en daar misschien een paar miljoen naast zitten, maar het is simpel: ofwel zwijg je over je ambities, ofwel geef je die tabellen.”

N-VA-fractieleider Wilfried Vandaele is niet overtuigd dat afgeklopte cijfers alle kritiek zullen wegnemen. “Als de regering cijfers geeft en de administratie wijzigt die nog, dan zit het spel ook weer op de wagen.”

“Volgens mij moeten we dat debat en de stemming dan gewoon een week uitstellen”, zegt een tweede CD&V’er. “We zijn nu toch al meer dan 120 dagen bezig. Op die laatste dagen zal het nu ook niet komen.”

Precies de eis van de oppositie. Maar de diensten van Vlaams Parlementsvoorzitter Liesbeth Homans (N-VA) zijn duidelijk. “De krachtlijnen van de begroting moeten worden meegegeven. Hieruit kan je niet afleiden dat die krachtlijnen ook de vorm moeten aannemen van concrete begrotingstabellen.”

Bron: Nieuwsblad
Ik reageer even op de topic titel.

Natuurlijk ! Jambon is met u linkse kloot aan het rammelen, pas op niet spelen, dat is voor uw madam.
Maar blijft dat ge maar 1 kloot hebt.

Zie hier op de TV de herhalingslus van Canvas te kijken. Gheysels van agalev/der Grunnen is het weer aan het nuanceren.
Die tjeef kan toch wel lullen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 01:27   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Lullen & kloten....

Klinkt allemaal heel normaal.
Niks speciaals aan de hand dus.
Oud 4 oktober 2019, 05:32   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol..., ik denk dat iedereen dit wel al zal doorhebben dat daar een serieus addertje onder het gras zit.
Let op, maandag is de begroting in evenwicht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 06:06   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Let op, maandag is de begroting in evenwicht.
Dat heeft niemand geschreven of gezegd.
De begroting moet in 2024 in evenwicht zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 06:34   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft niemand geschreven of gezegd.
De begroting moet in 2024 in evenwicht zijn.
Kak intrekken dus en alles op de lange baan schuiven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 06:38   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te denken dat er nu ook onze eigen Trump hebben, met alternatieve waarheden en alles.
Dit wordt lachen.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 06:39   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kak intrekken dus en alles op de lange baan schuiven.
Welke kak precies?
Oud 4 oktober 2019, 06:40   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik begin te denken dat er nu ook onze eigen Trump hebben, met alternatieve waarheden en alles.
Dit wordt lachen.
Die zit toch al lang in Europa.
Oud 4 oktober 2019, 06:42   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

lol

Jambon is geen ex VB.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 06:56   #14
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Jambon is geen ex VB.
Zeker wel. Jambon verliet de volksunie in '88 en richtte voor het Blok de afdeling Brasschaat op.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 07:07   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jambon is geen ex VB.
Toch wel, hij richtte de VB afdeling van Brasschaat op.
Hij kwam wel nooit prominent in beeld (vanwege zijn beroep).
Oud 4 oktober 2019, 07:08   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zeker wel. Jambon verliet de volksunie in '88 en richtte voor het Blok de afdeling Brasschaat op.
Klopt
Oud 4 oktober 2019, 07:32   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch wel, hij richtte de VB afdeling van Brasschaat op.
Hij kwam wel nooit prominent in beeld (vanwege zijn beroep).
jammer genoeg een fabeltje. ik had jullie liever wat gejend met Jan, de VB minister president!
maar geloof me nu maar, heb 20 jaar in Brasschaat gewoond en ken de VB afdeling daar bijzonder goed.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 07:40   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Zelden zo eens geweest met het standpunt van de oppositie dat ze het standpunt van het gehele parlement verwoorden.

Ook al volg je het denkkader van Jan Jambon, dat het debat enkel gaat over het regeerakkoord, dan kan je niet anders dan concluderen dat er geheime akkoorden zijn. Het regeerakkoord is een deel een visietekst maar bevat ook een groot deel gedetailleerde opsommingen van investeringen, met name in verkeersinfrastructuur, cultuur, lerarenappreciatie, en andere. Er staat ook dat in 2021 de begroting terug in evenwicht zal zijn, nadat dat evenwicht losgelaten is in 2020. Welke inkomsten, buiten de afschaffing van de woonbonus en jacht op niet geregistreerde giften in het kader van successie, de investeringen gaan dragen staat in geheime begrotingstabellen.

Het is niet zomaar een minachting van het parlement door Jan Jambon. Het parlement is een kleutertuin waar ongewenst gedrag het beste genegeerd wordt. Jan Jambon en zijn klein groepje heeft ook voorkennis. Deze voorkennis leidt altijd tot misbruik. Degenen die op de hoogte zijn van de belastingplannen kunnen hun constructies hierop voorbereiden.

Het standpunt van de diensten van Liesbeth Homans als parlementsvoorzitter dat enkel de krachtlijnen van de begroting gegeven dienen te worden en niet specifieke tabellen impliceert dat Jan Jambon geen belastingen en andere inkomsten kan verzwijgen.

Ik hoop dat het parlement zich hier niet laat kennen. Ook van de meerderheidsfracties, die zwegen als platgespoten junkies tijdens de vorige plenaire zitting, zouden beter van hun gat geven en de oppositie steunen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 oktober 2019 om 07:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 07:48   #19
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

En ze gaan zeker juist zijn want Van Overtveldt heeft ze twee maal gecontroleerd!
Oud 4 oktober 2019, 07:55   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jammer genoeg een fabeltje. ik had jullie liever wat gejend met Jan, de VB minister president!
maar geloof me nu maar, heb 20 jaar in Brasschaat gewoond en ken de VB afdeling daar bijzonder goed.
Iemand nog een lekker stukje fake news van de linksen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be