Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 17:41   #1
Vigilante VL
Banneling

Standaard De premature capitulatie van de Nieuw Vlaamse Ambivalente Afzetterij

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-stoppen.dhtml

"Een overwinning van de N-VA zal niet het einde van België betekenen: wij willen geen revolutie, maar een zachte evolutie naar betere structuren."

"Als de politieke wil bestaat om naar een confederaal model te gaan, dan moet dat binnen een normale termijn tot een akkoord kunnen leiden. Als blijkt dat men geen grote stappen wil doen, dan zal het zonder ons zijn"

U leest het zelf, dames en heren: een zachte evolutie ...... """VERANDEREN, NU ZEKER, HET IS VIJF NA TWAALF""".
Elke weldenkende mens krijgt gal in z'n mond van zoveel disparate lulkoek en contradictoir gebakken lucht.

Vooral het laatste regeltje "DAN ZAL HET ZONDER ONS ZIJN" laat alweer goed zien hoeveel Bart Den Bever van zijn beloften gaat inlossen.
Sterker nog: als blijkt dat er "GEEN GROTE STAPPEN BINNEN EEN BEPAALDE TERMIJN"(lees ik daar de eerste deadline) gezet worden (ik herinner u graag aan de voorbije 3 jaar)
gaat hij in de hoek gaan zitten waar hij en zijn schare vazallen weer niks gaan uitrichten en er toch vet voor betaald worden ook

Kortom:
De vijand is nog niet in zicht en van een veldslag is zelfs nog geen sprake, maar de koene krijgers van de Nieuw Vlaamse Arrivistenbond staan al te wapperen met de witte zakdoek

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 8 juni 2010 om 17:43.
Vigilante VL is offline  
Oud 8 juni 2010, 17:49   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gezien het kompleet onwaarschijnlijk is dat de NVA alle Vlaamse kiezers meekrijgt is "het einde van Belgie" uitermate onwaarschijnlijk door NVA-ingrepen.Totnogtoe is Belgie "in gevaar" wegens de akties van de regeringspartijen.
kelt is offline  
Oud 8 juni 2010, 17:50   #3
end
Schepen

Standaard

N-VA heeft nooit anders beweerd. Op die persconferentie is niks nieuws gezegd. Alles wat u daarvan maakt is pure ophitserij. Een beetje genant zelfs.
end is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:10   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht

"Een overwinning van de N-VA zal niet het einde van België betekenen: wij willen geen revolutie, maar een zachte evolutie naar betere structuren."

"Als de politieke wil bestaat om naar een confederaal model te gaan, dan moet dat binnen een normale termijn tot een akkoord kunnen leiden. Als blijkt dat men geen grote stappen wil doen, dan zal het zonder ons zijn"

U leest het zelf, dames en heren: een zachte evolutie ...... """VERANDEREN, NU ZEKER, HET IS VIJF NA TWAALF""".
Elke weldenkende mens krijgt gal in z'n mond van zoveel disparate lulkoek en contradictoir gebakken lucht.

Vooral het laatste regeltje "DAN ZAL HET ZONDER ONS ZIJN" laat alweer goed zien hoeveel Bart Den Bever van zijn beloften gaat inlossen.
Sterker nog: als blijkt dat er "GEEN GROTE STAPPEN BINNEN EEN BEPAALDE TERMIJN"(lees ik daar de eerste deadline) gezet worden (ik herinner u graag aan de voorbije 3 jaar)
gaat hij in de hoek gaan zitten waar hij en zijn schare vazallen weer niks gaan uitrichten en er toch vet voor betaald worden ook

Kortom:
De vijand is nog niet in zicht en van een veldslag is zelfs nog geen sprake, maar de koene krijgers van de Nieuw Vlaamse Arrivistenbond staan al te wapperen met de witte zakdoek

Eigenlijk vind ik ook wel dat N-VA als veruit grootste Vlaamse partij best wat duidelijker zou mogen zijn. ALS er op 11 juli 2010 geen akkoord is over een confederale hervorming, DAN gaat de stekker er onherroepelijk uit en roepen we de Vlaamse Onafhankelijkheid uit. Beste Franstaligen: aan U de keus: verkommeren in een onleefbaar WalloBrux of constructief meewerken.
fonne is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:18   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik ook wel dat N-VA als veruit grootste Vlaamse partij best wat duidelijker zou mogen zijn. ALS er op 11 juli 2010 geen akkoord is over een confederale hervorming, DAN gaat de stekker er onherroepelijk uit en roepen we de Vlaamse Onafhankelijkheid uit. Beste Franstaligen: aan U de keus: verkommeren in een onleefbaar WalloBrux of constructief meewerken.
Niks Wallo-Brux! In geen duizend jaar.

Brussel is Vlaams.
Oud 8 juni 2010, 18:21   #6
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs al haalt NVA 26 % van de stemmen, hoe gaan ze dan een meerderheid vinden om de onafhankelijkheid uit te roepen? Iedereen die dat mantra maar blijft herhalen weet blijkbaar niet dat daar nergens een meerderheid voor te vinden is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben Vlaming maar bovenal democraat. Als NVA met 26% van de stemmen de stekker uit België trekt, is dat niet democratisch en hoeven ze op mijn steun niet te rekenen.

NVA kiest voor een geleidelijke politiek, waarbinnen de redenen voor het behoud van België uiteindelijk verdwijnen. Zo kunnen de verschillende landsdelen langzaam maar zeker nieuwe bevoegdheden krijgen. Eens iedereen inziet dat het voorspelde doemscenario dan niet uitkomt, is Vlaanderen (en Wallonië ook) onafhankelijk.

Liever nog 50 jaar wachten op een democratisch, onafhankelijk Vlaanderen dan nu onmiddellijk in een totalitaire Vlaamse staat leven.
Oud 8 juni 2010, 18:26   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht

Liever nog 50 jaar wachten op een democratisch, onafhankelijk Vlaanderen dan nu onmiddellijk in een totalitaire Vlaamse staat leven.

Waarom niet nu voor een zelfstandige republiek Vlaanderen gaan? Niet democratisch genoeg voor meneer?

Wie gaat de tiran zijn in dat totalitair Vlaanderen dat je daar beschrijft??
Oud 8 juni 2010, 18:34   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Waarom niet nu voor een zelfstandige republiek Vlaanderen gaan? Niet democratisch genoeg voor meneer?

Het enige "orgaan" dat ik me kan voorstellen als enigszins legitiem om de "Vlaamse onafhankelijkheid" uit te roepen is de Vlaamse regering.

Die zal dat niet doen...me thinks...er is daar geen democratische meerderheid voor.(gezien er met VB niet samengewerkt wordt)Trouwens,met "de onafhankelijkheid uitroepen" ben je niet onafhankelijk.Dat ben je maar als je alle staatkundige(juridische,fiscale,militaire,....)par ameters beheerst.Dat doet de Vlaamse regering niet.Enkel verarmde,niet-industriele regio's zouden "blij" zijn met een dergelijke anarchistische onafhankelijkheid.....

Nogmaals,een soort "de facto" onafhankelijkheid ,losjes onder een Belgische vlag,is veel nuttiger voor de mensen dan een catarsis...

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2010 om 18:39.
kelt is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:36   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs al haalt NVA 26 % van de stemmen, hoe gaan ze dan een meerderheid vinden om de onafhankelijkheid uit te roepen?
N-VA (25%) + VB(15%) + LDD (7%) + nog wat overlopers van CD&V = meerderheid van de zetels langs Vlaamse kant
Ben je dan akkoord dat die samen de onafhankelijkheid uitroepen?
fonne is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:38   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA (25%) + VB(15%) + LDD (7%) + nog wat overlopers van CD&V = meerderheid van de zetels langs Vlaamse kant
rekenkundig geheel correct.
Maar zoals ik hierboven betoog....wat zou een dergelijk soort "onafhankelijkheid" betekenen?
kelt is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:44   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het enige "orgaan" dat ik me kan voorstellen als enigszins legitiem om de "Vlaamse onafhankelijkheid" uit te roepen is de Vlaamse regering.

Die zal dat niet doen...me thinks...er is daar geen democratische meerderheid voor
Maar volgt daar dan uit de republiek Vlaanderen totalitair zal zijn?

En die democratische meerderheid is er misschien nu nog niet maar wacht maar totdat Vlaanderen een economisch kerkhof wordt door de Belgische blokkering.

Wacht maar totdat onze vrienden politiekers komen uitleggen dat er geen geld meer is om de pensioenen te betalen.
Oud 8 juni 2010, 18:47   #12
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Zelfs al haalt NVA 26 % van de stemmen, hoe gaan ze dan een meerderheid vinden om de onafhankelijkheid uit te roepen? Iedereen die dat mantra maar blijft herhalen weet blijkbaar niet dat daar nergens een meerderheid voor te vinden is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben Vlaming maar bovenal democraat. Als NVA met 26% van de stemmen de stekker uit België trekt, is dat niet democratisch en hoeven ze op mijn steun niet te rekenen.

NVA kiest voor een geleidelijke politiek, waarbinnen de redenen voor het behoud van België uiteindelijk verdwijnen. Zo kunnen de verschillende landsdelen langzaam maar zeker nieuwe bevoegdheden krijgen. Eens iedereen inziet dat het voorspelde doemscenario dan niet uitkomt, is Vlaanderen (en Wallonië ook) onafhankelijk.

Zeer juist. Bovendien krijg je een secessie in het hart van Europa in de 21ste eeuw ook niet meer verkocht. We zouden daar onnoemelijk fel onder leiden, economisch en qua reputatie.

De evolutiestrategie van N-VA is de enige realistische strategie om tot een onafhankelijke staat te komen, en dat zal inderdaad niet van vandaag op morgen gebeuren, de meeste van ons zullen dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer meemaken. Ik heb het gevoel dat er op dit forum net iets teveel dromers zitten.
end is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:47   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Kortom:
Zeg maar dat Olijke maar Onverstandige Bart de Doos van Pandora heeft geopend. En nu dat hij ziet welk kwaad en onheil hij aan het aanrichten is, belegt hij vlug een persconferentie om diezelfde Doos van Pandora weer dicht te krijgen.

Eerst brand stichten en dan de pompiers roepen, dat is voorlopg de weinig bewonderswaardige strategie van Olijke Bart.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2010 om 18:49.
system is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:48   #14
grhluna
Burgemeester

Standaard

het probleem met Vlaamse onafhankelijkheid is dat, als vlaanderen onafhankelijk wordt,
we zeker 2 extra man nodig hebben voor ons vlaams leger
ivm de grenzen af te zetten en te onderhouden
grhluna is offline  
Oud 8 juni 2010, 18:49   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Nogmaals,een soort "de facto" onafhankelijkheid ,losjes onder een Belgische vlag,is veel nuttiger voor de mensen dan een catarsis...
Geef eens een tijdspanne aan in welke u hier denkt?
Oud 8 juni 2010, 18:50   #16
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kortom:
De VB aanhang begint te zweten van al die slechte peilingen zie ik. Niet nodig denk ik.
Oud 8 juni 2010, 18:53   #17
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Lees mij post eens terdege, voor ge begint met argumenteren. ik stel dat als 26% van 60% van het land zijn wil doordrijft, dat dat niet democratisch is. Vlaanderen kan enkel onafhankelijk worden door het democratische proces volledig te benutten.
Oud 8 juni 2010, 18:54   #18
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Laat ons eerst de verkiezingen afwachten. ik steun alleen een democratische onafhankelijkheid, geen revolutie.
Oud 8 juni 2010, 18:54   #19
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Oud 8 juni 2010, 18:55   #20
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeg maar dat Olijke maar Onverstandige Bart de Doos van Pandora heeft geopend. En nu dat hij ziet welk kwaad en onheil hij aan het aanrichten is, belegt hij vlug een persconferentie om diezelfde Doos van Pandora weer dicht te krijgen.

Eerst brand stichten en dan de pompiers roepen, dat is voorlopg de weinig bewonderswaardige strategie van Olijke Bart.
Die brand woedt al decennia, daar heft Bart De Wever geen aandeel in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be