Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2010, 11:50   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard sp.a vraagt NMBS om daadkracht bij treinvertragingen

sp.a-Kamerlid David Geerts is verbouwereerd over de lauwe reactie van de NMBS op de spectaculaire stijging van het aantal klachten. “In een normaal bedrijf zouden alle knipperlichten op rood springen. Het topmanagement van vervoerder NMBS neemt echter enkel akte, haalt de schouders op en doet gewoon verder. Daadkracht is ver te zoeken”, aldus Geerts.


Dat er dit jaar 25 % meer klachten zijn, hoeft eigenlijk niet te verwonderen. Elke treingebruiker kan getuigen dat de dienstverlening er de laatste drie jaren enorm op achteruit gegaan is. David Geerts: “Dat de NMBS-top het stijgend aantal klachten wijt aan de treinramp in Buizingen is eigenlijk een schande. De malaise ligt immers veel dieper.

“De slechte stiptheid heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige inzet van materieel. In de omliggende landen staat 10 �* 15 % van het treinmaterieel in onderhoud. In ons land bedraagt dit echter 20 %, met een piek van 23 % in maart”, aldus Geerts.
Ook loopt de levering van nieuw en gerenoveerd materiaal enorme vertraging op. Reeds gedurende twee jaren heeft men beterschap beloofd, met de inzet van nieuw treinmaterieel. Helaas blijven dit loze beloften.”

Bovendien heeft men een zeer slechte planning gemaakt van de ingebruikname van het nieuwe materiaal. “Zo zou men dit jaar beginnen met de ingebruikname van de 39 gerenoveerde Break-Motorstellen. Driemaal helaas. In 2009 werd er één toestel geleverd en deze trein reed minder dan een dag. Een groot aantal stellen zijn nu klaar en wachten in een mooie verpakking op de binnenkoer van de centrale werkplaats. Ook de 60 locomotieven die bij Siemens zijn besteld geraken niet gehomologeerd. Momenteel zit men reeds aan afwijking 17. Bij de bestelling was men vergeten dat de locomotieven voor een ander spanningsnetwerk waren ontworpen. De kostprijs van deze vergetelheid is echter enorm,” aldus Geerts.

sp.a vraagt de NMBS-top om een daadkrachtig optreden. De stilstand in het beleid van de NMBS heeft lang genoeg geduurd. Er is een duidelijk signaal nodig dat de klachten van de reizigers niet onder tafel worden geveegd. Zo zou het nuttig zijn als de NMBS open kaart speelt over de stand van zaken van het inzetten van haar rollend materieel.


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 19:18   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
sp.a-Kamerlid David Geerts is verbouwereerd over de lauwe reactie van de NMBS op de spectaculaire stijging van het aantal klachten. “In een normaal bedrijf zouden alle knipperlichten op rood springen. Het topmanagement van vervoerder NMBS neemt echter enkel akte, haalt de schouders op en doet gewoon verder. Daadkracht is ver te zoeken”, aldus Geerts.


Dat er dit jaar 25 % meer klachten zijn, hoeft eigenlijk niet te verwonderen. Elke treingebruiker kan getuigen dat de dienstverlening er de laatste drie jaren enorm op achteruit gegaan is. David Geerts: “Dat de NMBS-top het stijgend aantal klachten wijt aan de treinramp in Buizingen is eigenlijk een schande. De malaise ligt immers veel dieper.

“De slechte stiptheid heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige inzet van materieel. In de omliggende landen staat 10 �* 15 % van het treinmaterieel in onderhoud. In ons land bedraagt dit echter 20 %, met een piek van 23 % in maart”, aldus Geerts.
Ook loopt de levering van nieuw en gerenoveerd materiaal enorme vertraging op. Reeds gedurende twee jaren heeft men beterschap beloofd, met de inzet van nieuw treinmaterieel. Helaas blijven dit loze beloften.”

Bovendien heeft men een zeer slechte planning gemaakt van de ingebruikname van het nieuwe materiaal. “Zo zou men dit jaar beginnen met de ingebruikname van de 39 gerenoveerde Break-Motorstellen. Driemaal helaas. In 2009 werd er één toestel geleverd en deze trein reed minder dan een dag. Een groot aantal stellen zijn nu klaar en wachten in een mooie verpakking op de binnenkoer van de centrale werkplaats. Ook de 60 locomotieven die bij Siemens zijn besteld geraken niet gehomologeerd. Momenteel zit men reeds aan afwijking 17. Bij de bestelling was men vergeten dat de locomotieven voor een ander spanningsnetwerk waren ontworpen. De kostprijs van deze vergetelheid is echter enorm,” aldus Geerts.

sp.a vraagt de NMBS-top om een daadkrachtig optreden. De stilstand in het beleid van de NMBS heeft lang genoeg geduurd. Er is een duidelijk signaal nodig dat de klachten van de reizigers niet onder tafel worden geveegd. Zo zou het nuttig zijn als de NMBS open kaart speelt over de stand van zaken van het inzetten van haar rollend materieel.


Bron: politics.be

Wij wachten met spanning op het ontslag van Jannie Haek, de incompetente zetbaas van de SP.A!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be