![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Iedereen die de politieke debatten heeft gevolgd waarbij Siegfried Bracke aanwezig was heeft kunnen vaststellen dat de rode draad doorheen zijn standpunt "onderhandelen" is.
Een onderhandelde oplossing voor B-H-V als toegevoegde waarde bij het pakketje staatshervorming... Dit in tegenspraak met het oorspronkelijk standpunt van de N-VA, die gewoon B-H-V willen stemmen in de kamer, ondanks alarmbel-procedures enz. Er wordt niet onderhandeld over een ongrondwettelijke kieskring, klonk het enkele maanden terug bij de N-VA.... Siegfried neemt de woorden onafhankelijkheid of "Vlaamse Republiek" niet in de mond, integendeel. Con-federalisme om België te behouden en ooit zal Vlaanderen wel eens kunnen evolueren naar iets dat eventueel wel een soevereine natie zou kunnen zijn (van een tegenspraak gesproken). Siegfried draait rond Vlaamse autonomie als een kat rond een kom hete melk. Het is duidelijk dat Siegfried langs de ene kant de Vlaamse kiezer, die nog Belgisch denkt, probeert te overtuigen (strikken), zonder deze af te schrikken met Flamingante slogans die een omwenteling aankondigen. Gericht aan de Vlaamse kiezer die op 14 juni nog in belgië wilt ontwaken...maar toch een goed bestuur wenst. En langs de andere kant wilt Siegfried door zijn gematigde houding de Franstaligen sussen,kalmeren en geruststellen. Siegfried gaat er van uit dat hij de Franstaligen kan doen geloven dat het N-VA geen Vlaams-republikeins agenda heeft.En dat de N-VA geen gevaar betekent voor het voortbestaan van belgië... En dan denkt Siegfried, dan zou Frans-België misschien toestemmen met een con-federale staatshervorming en de splitsing BHV... Want, het is een win-win situatie, aldus Siegfried. Siegfried onderschat blijkbaar de intelligentie en de alertheid van de Franstaligen...Ze hoeven maar naar de startpagina te gaan van de N-VA en daar staan de N-VA Jongeren met het onderschrift; "Ronduit Vlaams en Republikeins"... (Bracke lijkt wel een pseudo-vegetariër die voor een slagerij werkt en zijn vlees aan vegetariërs wilt verkopen als sla, maar dat is moeilijk als er varkensbloed aan je schort hangt.) Het is enorm naïef te denken dat, dankzij de gematigde interventie van Bracke, de Franstaligen zich zullen schikken naar de Vlaamse eisen. Zonder waanzinnige eisen op tafel te leggen zoals de uitbreiding van Brussel, de corridor Wallon-BXL enz.. ? ? Bracke maakt zich hiermee vooral belachelijk aan de overzijde van de taalgrens, ze geloven eerder in Sinterklaas dan in de Belgisch-patriottische voornemens van Siegfried Bracke (:België redden door con-federalisme en zelfs het behoud van "solidariteit", te zien in het debat Deman(VB) vs Bracke op de VTM. Bracke had misschien beter voor de CD&V gekozen. Daar had hij wel op enige geloofwaardigheid kunnen rekenen vanuit Franstalige hoek.En moest hij de Vlaamse kiezer die trouw is aan zijn ingebeelde vriend belgique niet eens overtuigen. En dan zat hij samen met zijn vriend Rik Torfs in het parlement... In ieder geval zal Siegfried na de verkiezingen de NON vanuit Franstalig belgië nog jarenlang horen nazinderen in zijn hoofd tot hij er tinnitus van krijgt. |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Gisteren op den VTM verkondigde hij nog dat hij niet voor Vlaanderen onafhankelijk is. Die man zit helemaal bij de foute partij
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De reden van Bracke bij de N-VA is nochtans simpel:
http://rechtsactueel.eu/index.php?op...id=12:blogroll |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Die mens zit om een of andere duistere reden bij de N-VA, maar het is duidelijk niet uit persoonlijke overtuiging
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedankt! |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA is ziek en lijd aan een dodelijk virus. VB lijd ook aan een virus, maar dat virus is bekend. Dat heet N-VA. Laatst gewijzigd door Garry : 10 juni 2010 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Sommige mensen kunnen blijkbaar nog altijd niet de nuance leggen tussen "Vlaamse onafhankelijkheid, hier en nu!" en de N-VA-visie, nl: "op termijn gaan naar een Vlaamse staat in een sterk Europa. Dat is niet voor morgen, dus nu/voorlopig gaan we voor maximale regionale autonomie binnen België."
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NV-A gaan er dus vanuit dat ze dertig jaar onafgebroken aan de macht gaan blijven... ;lol;
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze onderhandelen onder het principe "wie het langst in leven blijft , is de winnaar".
|
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Bracke en Torfs zijn inderdaad twee hele leuke poppetjes
eigenlijk gewoon Bracke want Torfs zit er bij voor de show die mens verveelde hem gewoon volgens mij |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik haal mezelf niet aan als 'bron'. Ik leg een link naar een visie die ik over dit onderwerp heb. Niets mis mee. Visies kan je eventueel weerleggen met argumenten trouwens, wist je dat?
|
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Mij weet Bracke alvast niet te overtuigen. Geen nva-bracke-pap voor mij aub, geef mijn portie maar aan Fikkie.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Het is inderdaad wel duidelijk, die mens heeft een eigen agenda maar wie zal zeggen wat
als ik Bracke zo bezig zie bij de NVA dan vraag ik mij af wat doet die mens daar en dan moet je het niet te ver zoeken die man is bezig met iets heel anders dan de NVA waarschijnlijk heeft dewever hem in de partij geplaatst om de populariteit te bereiken die hij nooit kreeg van de media, want onze meest charismatische man is het niet Bracke is misschien gewoon Bracke om de kiezer te sussen! soms is het gewoon simpel Milquet kan van zo een agenda wel meespreken haar partij corrupt tot op het bot |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) Siegfried zegt duidelijk in het debat dat hij geen separatist is,geen onafhankelijk Vlaanderen wilt maar dat belgië in de toekomst zal verdampen...Vreemde uitspraak...Wat zal Vlaanderen dan zijn na de verdamping?? Een onafhankelijke staat of niet?En bedoelt Bracke, dat Europa en niet de N-VA belgië zal doen verdampen? Nogmaals, je kan nooit voorspellen hoe de EU evolueert. 3)Duidelijkheid, ook wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft, dat verwacht ik van politici...Of je bent er tegen of je bent er voor...Wat is Bracke nu? 4)Zelfbestuur dringt zich echt op, zo snel mogelijk...Wallonië en Brussel laten de staatsschuld ten bergen rijzen en dan wordt het voor Vlaanderen steeds moeilijker om hun deel v/d staatsschuld in te lossen, de verfransing staat niet stil;als we moeten wachten op Bracke, dan spreken ze tegen dan allang Frans in Londerzeel. En nog 30 jaar wachten en de helft van de bevolking in onze grote steden zal bestaan uit een allochtone bevolking...Gaan die nog op een onafhankelijk Vlaanderen stemmen ? 5)EN had de N-VA niet bij hun congres laatstleden een grote klok als symbool omdat het 5 voor 12 is??? Vijf voor twaalf. Het is geen 5 voor 12 voor Bracke...We kunnen nog een eeuwigheid wachten op enige autonomie...Dit is toch een enorme tegenspraak, even eerlijkheidshalve... (Klok->congres=5voor12 en Bracke;onafhankelijkheid is ergens misschien voor ooit) Inderdaad, moeilijk te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
BHV heeft NIKS te maken met een breder communautair akkoord, noch met de staatshervorming en moet onverwijld gesplitst worden...Dat zei de N-VA enkele maanden terug....Remember?Net zoals de burgemeesters van BHV... Als het Belang BHV in de kamer brengt zal dan Bracke tegenstemmen? |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden er hier nu forummers zijn die iets tegen den Bracke hebben, fo zouden ze iets tegen de stemmen hebben die den Bracke zal opleveren op de lijst Oost-Vlaanderen ?
Ik zou het begot niet weten, maar bedank allen toch voor de publisiteit die er hier gegeven wordt aan het Vlaams Strikske.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De voorstellen die hij nu heeft zijn voor de Franstaligen sowieso onbespreekbaar...En zou de N-VA achterban Bracke niet terugfluiten indien hij zicht te toegeeflijk opstelt? Nu is er al binnen de N-VA achterban heel wat gemor vanwege het gedrag van hun wit konijn. Zou Bracke een tweede egmontpact wagen of beter gezegd kunnen wagen? Dat betwijfel ik, hij heeft geen carte blanche bij de N-VA. Ik geef je complottheorie voorlopig het nadeel van de twijfel.... |
|
![]() |