![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vorige verkiezingen kende ik niemand persoonlijk die voor NVA zou stemmen. Niet in familiale, werk, noch vriendenkring.
Bij deze verkiezingen ken ik niemand die niet voor NVA gaat stemmen. Ik merkte dat net op tegen mijn vader, die zich in katholieke kringen beweegt. Hij heeft dezelfde ervaring. Ook een bedrijfsleider vriend van mij heeft die ervaring. Toch wel opmerkelijk, ik heb nog nooit iets als dit meegemaakt. Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 juni 2010 om 07:44. |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() quote ipv edit, sorry
Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 juni 2010 om 07:43. |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog zo'n 36 uur, en dan weten we of er echt iets beweegt in Vlaanderen! |
||
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ervaar net hetzelfde.
Iemand wist me wel te vertellen dat ie BDW geweldig vindt maar niet op N-VA zal stemmen vanwege hun economisch programma. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
VLD legt een plan voor waarbij de lasten naar de regios worden verschoven. Ze zeggen wel dat er bevoegdheden én geld bijkomen, maar: die bevoegdheden en dat geld ZIJN er nog niet. WANNEER gaat men dan beginnen besparen? Als het kalf verdronken is? CD&V legt een plan voor dat zo onduidelijk en vaag is, dat je het moeilijk een echt plan kan noemen. Over de SP zwijgen we maar zeker? Groen idem dito... Hoewel NVA voor een grote opdeling van de bevoegdheden is, heeft ze een plan uitgewerkt dat nog steeds in de Belgische huidige context past.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik heb ook dit gevoel, ongeveer de helft van de mensen uit mijn omgeving aan wie ik het gevraagd heb stemt N-VA. Bart de Wever is altijd maar één van de redenen, ik denk dat het vooral over de authenticiteit en de verandering gaat die N-VA brengt.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik ervaar volledig het tegenovergestelde. Mensen die vroeger X stemmen, komen naar mij toe om mij te zeggen dat ze deze keer N-va gaan stemmen. Zelfs mensen waarvan je wist dat ze altijd radicaal spa of zo stemden
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gezien mijn jeugdige leeftijd heb ik geen idee van wat er vroeger zou gestemd zijn, maar als ik zo binnen mijn vriendenkring hoor gaan ze allemaal NVA of VB stemmen.
Laat ons hopen dat al wie zegt daarop te zullen stemmen, het nu ook daadwerkelijk te zullen doen, dat is mijn grootste vrees. |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zo,de indruk dat het geschiedenisonderwijs in (sommige?) Vlaamse scholen van zeer bedenkelijk niveau is. Of zijn het de jongeren die het veelal geen bal kan schelen en zo een speelbal worden van volksmenners. De geschiedenis leert dat dit een zeer gevaarlijke situatie situatie is. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de meeste mensen gaan blijkbaar VB/NV-A stemmen.
Misschien is de Vlaming toch wakker geworden en is alles nog niet verloren. ![]() ![]() Het gaat zo geblokkeerd zitten dat we in zes maand nieuwe kiezingen krijgen die nog erger gaan uitkomen en Belgie is geschiedenis. ![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofdat de belgische koningen miljoenen negers vermoord hebben, nooit gezien in de geschiedenislessen.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is nu die "rare conclusie"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg hen dat het economisch programma van de NVA totaal onbelangrijk is. Iedereen gaat iets moeten toegeven, gezien BDW dat niet wil op vlak van communautaire thema's, gaat alles behalve dat, toch door de coalitiepartner ingevuld worden, niet door de NVA.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ook slechte reklame is reklame en veroorzaakt dat mensen geïnteresseerd geraken om te weten waarover het nu echt gaat. De kiezers heeft dus voor het eerst eens een partijprogramma gelezen en is gaan vergelijken en gaan nadenken. De gevolgen werden echter onderschat door de traditionele partijen, die dachten dat de truc met het VB ook wel opnieuw zou werken bij de N-VA. De N-VA is echter het VB niet en komt wel met duidelijk werkbare, blijvende, goede oplossingen af en daar zit het verschil met het verleden, toen men het VB wilde vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Tjah, als uw kennissenkring zich beperkt tot de plaatselijke parochie en tante meetje, dan zal je waarschijnlijk vooral CVP'ers kennen. Ik ken gelukkig maar mensen van alle partijen en strekkingen, en ook een heleboel mensen die N-VA zullen stemmen.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Idd ik denk dat al die pogingen van alle andere partijen om mensen bang te maken heeft gewoon aangetoond heeft hoe zwak hun eigen programma's zijn. Maar of dit nu stemmen opgebracht of gekost heeft aan NVA weet ik niet, genoeg een leugen herhalen en mensen zullen het wel geloven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |