![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet de Franstaligen : De MR. en die hebben verloren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een goed teken om een Kopernikaanse revolusie aan te grijpen om in zijn eigen tuin sosialistische groenten te telen, en aan ons om Vlaamse frietpatatten te kweken. Er is maar één voorwaarde: ieder zijn eigen finansiële verantwoordelijkheid. Met zelfs kontraktueel bepaald: tekorten in hun sosiale zekerheid die transparant aangetoond worden NA het afsluiten van de rekeningen, zullen door de andere gemeenschap bijgestort worden. (voor jullie beginnen te steigeren: als zo het tweede of derde jaar op rij een paar miljard moeten open en bloot bijgestort worden, gaan ze wel degelijk orde op zaken stellen; ze, dat zijn de Vlaamse partijen die moeten betalen; en ook de frankofone die nu open en bloot de bedelaar moeten uithangen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 juni 2010 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wat hij daar broebelde, was geen Nederlands. Hij zou mij beter engageren om zijn teksten te fatsoeneren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Di Rupo doet dat zo slecht niet. Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 juni 2010 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Di Rupo is de beste garantie op een verdere vervreemding van de Vlamingen tov het federale -Belgische- niveau. Hoe slechter hij Nederlands praat, hoe beter!
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is niet dat ik hier mijn fratsen uithaal, dat ik het niet zou kunnen hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze geen Nederlands spreken, is het niet goed... Als ze de inspanning doen om Nederlands te spreken, is het ook niet goed... pfff, wat willen jullie dan, dat ze in het West-Vloams spriekhe, zodat ze ondertiteld kunnen worden ? En dan maar zagen, en zagen, en zagen. ![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever. Zijn Nederlandse kennis is compleet irrelevant. Zijn acties zijn relevant. Niet dat ik daar overdreven veel vertrouwen in heb, maar de discussie toespitsen op zijn talenknobbel is compleet naast de kwestie.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij geen Vlaams kan, dan klagen we dat aan. Als hij het wel kan, dan zeggen we dat dit niet relevant is, want in de Kopernikaanse revolusie doen zij wat zij willen. Heeft iemand ooit gezegd dat politiek geen vuil spel zou zijn ? Maar geef eerlijk toe: hij staat daar nu op het punt om eerste Jef te worden, met zijn broek vol spijt dat hij toch geen 5 minuten per dag geoefend heeft om zijn Nederlands wat bij te spijkeren ..
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn Nederlands is inderdaad een tijdje beter geweest nadat hij wat lessen gevolgd had. Op dit moment is het echter weer huilen met de pet op. Nederlands (of gelijk welke andere taal) kan je eigenlijk maar echt leren door er dagelijks mee geconfronteerd te worden.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is brabbelen, niet "broebelen".
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was voor mij ook vijf jaar geleden dat ik deftig Frans had gesproken toen ik vorig jaar begon te werken. Dat moest ook terugkomen.
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het is de waarheid: hij kan geen Vlaams. En nergens ter wereld zou een meerderheid in een land het aksepteren dat een minderheid afkomt met een eerste minister, die de taal van de meerderheid niet zou kennen. Het is alleen 'van geen belang', na een Kopernikaanse revolusie. Citaat:
Maar dat heeft nu allemaal geen belang meer. Vooruit met de geit, fokt dat afspiegelingsgeval erdoor met de nodige oplossingen voor b-hv, staatshervorming, kopernikus ...
||
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als taal voor u zo een belangrijk issue is, zou je misschien ook beter eerst wat moeite doen om Nederlands te leren schrijven.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, er is al evolutie tegenover vroeger, men denkt al niet meer dat Di Rupo een Waal is die het Nederlands zodanig minacht dat hij het zelfs weigert te praten. "Les prétextes n'ont jamais besoin d'être vraisemblables ; autrement, ils seraient des raisons, non des prétextes." Citaat:
btw: ik ben er bijna zeker van dat, behalve misschien de beste tweetaligen, iedereen in zijn eigen taal spreekt tijdens onderhandelingen.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |