Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 19:01   #1
eddy devliegere
Burger

Standaard

een simpele manier om minder autobanden te verbruiken is een grotere profieldiepte
daardoor zouden die een groter aantal km aankunnen waardoor er minder banden nodig zijn en er dus minder moeten verwerkt worden
ik ken echter geen merk dat banden verkoopt met extra diep profiel
ik zou dus willen weten waarom
is er een wettelijk maximum profieldiepte voor gewone autobanden?
zijn er gekende problemen bij een grotere profieldiepte?
of is het gewoon een afspraak binnen de bandensector?
eddy devliegere is offline  
Oud 20 mei 2004, 19:47   #2
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy devliegere
een simpele manier om minder autobanden te verbruiken is een grotere profieldiepte
daardoor zouden die een groter aantal km aankunnen waardoor er minder banden nodig zijn en er dus minder moeten verwerkt worden
Ik ben geen autobandenexpert, maar voor zover logica me brengt heeft een grotere profieldiepte als gevolg dat bij een nat wegdek meer water moet worden weggewerkt, waardoor je veel sneller risico loopt op aquaplaning. Er zijn waarschijnlijk nog redenen maar dit lijkt mij op zich al een goeie...
nou nou is offline  
Oud 20 mei 2004, 20:06   #3
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy devliegere
Ik ben geen autobandenexpert, maar voor zover logica me brengt heeft een grotere profieldiepte als gevolg dat bij een nat wegdek meer water moet worden weggewerkt, waardoor je veel sneller risico loopt op aquaplaning. Er zijn waarschijnlijk nog redenen maar dit lijkt mij op zich al een goeie...
Ik zou juist het omgekeerde verwachten : hoe dieper het profiel, hoe meer water er weg kan ...
jules is offline  
Oud 20 mei 2004, 20:19   #4
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

Ik zou juist het omgekeerde verwachten : hoe dieper het profiel, hoe meer water er weg kan ...
Ja, maar de ruimte waarlangs het water weg kan wordt niet evenredig groter aan het volume water dat in de profielen zit. Met andere woorden moet er meer water door een kleinere ruimte worden geperst en dus "verstopt" het systeem sneller. Resultaat: aquaplaning....
nou nou is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be