![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hoi allemaal,
Ben net nieuw op dit forum maar ik val gelijk met de deur in huis. Binnekort ga ik en nog een paar andere mensen beginnen aan een programma over religie. Het programma zal via internet bekeken kunnen worden. In dit programma zullen alle religies aan bod komen en er zullen ook interviews in zitten met mensen van bepaalde religies. Nu zou ik graag jullie mening hier over weten. Dus of het jullie interessant lijkt en of jullie zoiets zouden kijken. Ook wil ik graag weten of jullie nog dingen weten die in het programma moeten voorkomen. Alvast bedankt. Groetjes, Jeroen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Er is ook nog zo'n programma geweest lang geleden op VPRO waar iemand met verschillende geleerden, rabbijn, bisschop, Dawkings , ... spreekt. Ben titel even kwijt. Thuis op schijf staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Het zal vast al wel bestaan. Mijn vraag was meer of het jullie interessant lijkt en of jullie nog goede ideeën hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN? Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens. .......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens. Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat. Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan. De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst wat schelden om dan met 'hartelijke groeten' afscheid te nemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die onderzoeken zullen wel voor zich spreken. En maak aub niet de fout om religies als bron van moraal aan te wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet ik ben kort van stof, maar jij bent zeer kort van vermogen om te lezen en na te denken, laat staan iets te begrijpen.
Bovendien had ik het helemaal niet tegen jou. Citaat:
Citaat:
Eerst was er een hartelijke groet bij mijn atoomtheorie. Beiden werden zeer onbeleefd gewoon genegeerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn excuses hiervoor. Sowieso moest ik het eerst overleggen met mijn collega's. En toen zijn we tot de conclusie gekomen dat we jouw "geloof" niet gaan gebruiken. Mede omdat het meer een theorie is als een geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Morosoof harriechristus heeft een eigen wikipediapagina (zoek eens op Harrie Weggelaar). Het zou de amusementswaarde van jullie programma gigantisch kunnen verhogen. Welk programma is immers compleet zonder humor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zal het nog een keer overleggen met de grote baas. Maar ik kan niks garanderen. En een wikipediapagina wil tegenwoordig niet zo veel meer zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ofwel dat, ofwel gaat Man Bijt Hond ermee lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lachen is zoveel gemakkelijker dan open te staan voor een nieuw idee en na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt beter mijn atoomtheorie zelf lezen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die houdt het liever bij alle bestaande religies die een hoop onzin verkopen waar geen zinnig mens meer in kan geloven, maar waar nog steeds goede zier mee gemaakt wordt. |
||
![]() |
![]() |