![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Hoe kan je nu betalen als je iemand zijn identiteit niet kent?
Je komt toch niet zomaar even langs met "camionneke" koper? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Niet iedere schroothandelaar is een brave burger...veel (af)levingen worden daar met cash afgehandeld...€ 10.000 dagelijkse omzet in baar geld is niet abnormaal..
De koperprijs is een wereldprijs ( overald identiek)...veel 'gestolen' waar verdwijnt dus ook naar landen waar men minder moeilijk doet... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 juni 2010 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe regelmatig schroot naar de schroothandelaar- vooral alu en RVS-.
En daar moet ik mijn naam en adres opgeven, en dan krijg ik een kaart, waarmee ik geld uit een soort van geldautomaat krijg. Die schroothandelaar is de laatste jaren iets te dikwijls overvallen. In alle geval, zoals in alle takken van de industrie zijn er die de regels volgen, en die er hun voeten aan vegen.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die raad moet erop toezien dat wetten die men stelt conform zijn met andere wetten en vooralbovenliggende wetsprincipes. Het fijne weet ik er niet van... dus als iemand die uitspraak van de raad van state ergens vindt... geef dan een seintje. 't zal wel aangeklaagd zij geweest door een 'particulier'-verkoper. Voor handelaars onderling bestaan er andere regels. Eerlijk gezegd vond ik dat ook nogal straf _ zo nu en dan breng ik ook wat oude metalen binnen _ dat van de ene dag op de andere ik me, voor die paar kilootjes at random schroot, moest identificeren naar aanleiding van een aantal grote diefstallen van oa honderden meter elektrische bovenleidingen, vangrails en andere van dat soort zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook mijn afnemer schaamde zich wat voor het 'noteren' van de nummerplaat met ik wil niet maar moet.... Het zal ook weer zo'n regel zijn waarvan iedereen last had behalve de eigenlijke doelgroep..criminelen...laat ons eerlijk zijn...een ijzerhandel die een paar ton koper kreeg van ' losse' klanten wist genoeg...ook voor de legitimatie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die koper gaat naar t buitenland, of die wordt direct omgesmolten en zo doorverkocht,... die gasten worden in t zwart betaald, he... De spoowegen moeten gewoon een deel van de stroom van de bovenleiding aftakken door die rollen koper, ... de eerste lul die eraan komt kunnen ze zijn verschroeide resten dan bijeen vegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier bij ons in t straat, lag er ook koper op t muurke rond de vuilbakken...
lag dus, ... elke gram koper is er daar al afgesloopt, ik heb schrik dat ze vandaag of morgen eens ons koperen dak van te appartement vijzen, ... In elk geval als ik er eene op bezig zien, . zal t zijn laatste koperdiefstalleke geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wilt niet meer zeggen dan dat ge zulk handeltje kunt slijten omwille van een even 'malafide' opkoper. Al moet ik zeggen dat de keren dat ik daar kwam toch ook vaak mij twijfels had over bepaalde partijen.... maar niks in vgl met een rol bovenleiding of ettelijke mter vangrail |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hebzucht...een solide eigenschap waar je altijd kan op rekenen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een totaal nieuw politiek-economisch systeem dat er kan voor zorgen dat persoonlijk winstbejag een maatschappelijke meerwaarde genereert is best welkom. Of neen... wat zeg ik nu ....dat bestaat al volgens de liberale staatsfilosofie |
|
![]() |
![]() |