![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wie gaat de CD&V na haar nacht van de lange messen leiden? | |||
Yves Leterme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
Kris Peeters |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
Rik Torfs |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Eric Van Rompuy |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Iemand anders (wie dan?) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 35,71% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() De CD&V gaat zowieso verliezen. Wellicht hard genoeg om een nacht van de lange messen mee te maken. Wie zal uit het slachtveld opstaan? Een Belgicist of een Vlaamsgezinde?
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Vlaamsnationalisme is de hype onder de partijen dus een Vlaamsnationalist.
#5 |
Burger
|
![]() Akkoord, maar een historische nederlaag lijden owv een gebrek aan Vlaams profiel, drie jaar na een serieuze overwinning door een stevig Vlaams programma, gaat toch enkele mandatarisen aan het denken zetten?
#6 |
Banneling
|
![]() Belgicist Vanackere.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ge moet ze zien afgeven op de NVA (toch hun voormalige kartelpartner...), dat Vlaams profiel was enkel schijn (en enkel vertegenwoordigd bij een zeer kleine fractie van de partij), hun ACW zuil is veel groter (en belgicistischer en linkser) |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat nep (!) vlaams profiel zal alleen terug aangemeten worden als ze federaal in de oppositie zouden raken, maar het blijft tijdelijk en nep natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Ik gok op Van Rompuy (broer van, he). Die kan de CD&V een Vlaamser profiel aanmeten zonder teveel tegen de schenen van de elite te trappen. Mogelijk kan hij zelfs zijn partij in de regering loodsen mits de nodige excuses aan BDW. Leterme krijgt dan Financien, en zo zijn de internationale gemoederen (ingebeeld of niet) direct bedaard.
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb Kris Peeters gestemd, maar ik vrees dat ook hij vanaf hij naar het federale niveau overstapt, van Vlaams naar Belgisch profiel kamelioniseert.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb "andere" gestemd: Van Deurzen staat er niet bij. Volgens mij gaat de Vlaamse strekking van de CD&V terug overnemen, of er komt zware vaandelvlucht naar de NVA.
Huub Broers is de eerste CD&V er die zelf zijn overstap bekend maakte
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() De andere zuilen binnen cd&v zijn veel sterker vertegenwoordigd
|
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vermoed (als Nederlander) dat Peeters wel een kans kan maken. Hoewel de 'carrière-move' van Vlaams naar federaal niveau, zie Leterme, niet goed uit hoeft te pakken, iets wat hij allicht in zijn overwegingen mee zal nemen.
Maar het is dus al zo duidelijk dat de CD&V haar Nederlandse zusterpartij het CDA achterna gaat? |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie Leterme wel weer naar de top van de partij schieten. Een echte tsjeef die het gewoon niet gemakkelijk heeft gehad met de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de CD&V? Ernstig blijven hè, die zijn er niet in de CD&V.
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |