![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jan Denys in de Morgen wil af van het woord brugpensioen, omdat het geen pensioen is. De Bruggepensioneerde moet immers beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt.
Maar zelf stelt hij geen nieuw woord voor. Een kans dus hier voor de forummers. Hij wil ook van het brugpensioen af. Ik ook (ik heb er toch geen) Verder wil hij ook de benaming "oudere werknemer afschaffen als zijnde discriminerend. (we zijn toch pas oud op 75 tegenwoordig) Wie heeft er een betere benaming, want Denys laat ook hier verstek gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Boer Paemel zal wel raad geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hartelijke felicitaties voor de grote vacantie van moderatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Een ander woord voor brugpensioen
Ik zou zeggen: overbruggingsmiddelbareleeftijdscrediet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik dacht aan letterwoorden i.p.v. brugpensioen.
"MAC" (Met Alle Chinezen) "POP" (Pré Overlijdens Periode) "GIF" (God In Frankrijk) "NEG" (Nog Even Genieten) etc.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 28 juni 2010 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Maar Niet Met DenDezen)
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aperitief pensioen?
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord omschrijft naar mijn gevoel perfect wat het is, een brug naar het pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Zevende Hemel.
Niet werken, niet afgedragen hebben (want dat heb je gedaan voor je pensioen), en toch betaald worden. Vroeger noemden ze die mensen renteniers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan niet van alle werklozen gezegd worden. Renteniers leven van hun eigen rente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ken ik onvoldoende van die sociale wetgeving, maar ik veronderstel dat er werklozen van een bepaalde leeftijd zijn die er niet aan konden doen dat ze werkloos gevallen zijn aan de ene kant; en aan de andere kant bruggepensionneerden van dezelfde leeftijd, vergelijkbare werksituatie ... die evenveel afgedragen hebben als die anderen .. bla bla ... maar dus heel wat meer trekken. Ik vind dat niet eerlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Lamzakken.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is het eerlijk dat men in de ene sector beter betaald wordt dan in de andere ? Ook niet alle bruggepensioneerden krijgen dezelfde tegemoetkoming van het bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Het is gewoon inherent oneerlijk tegenover de mensen die WEL tot hun 65e presteren en blijven afdragen voor een immer groeiende groep hangmatgepensioneerden.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enkele links:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2010 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |