![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Vandaag las ik een heel arikel over populistisch Rechts, in Elsevier weekblad.
Hierin werd beschreven hoe populistisch Rechts, samenhangt met het wonen aan onnatuurlijke grenzen in het historische Vlaanderen. * In Frans Vlaanderen - Le Pen * in Belgisch Vlaanderen (en deels Brabant aan de grenstreek) -De Winter * in Zeeuws Vlaanderen(en deels Brabant aan de grensstreek) -Wilders Onderzoekers zien het als een grens-syndroom dat ook voorkomt in Limburg aan de grensstreek met Duitsland. Interessant artikel. Zo had ik het nog nooit eerder gehoord en bekeken. Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juli 2010 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() weidt u vooral wat verder uit.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Bewoners in deze grensgebieden ,leven met gevoelens van ontheemding ,achterstelling en een groot wanttrouwen tegenover het gezag/de autoriteiten.
Lees verder het artikel in de Elsevier van deze week. Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juli 2010 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() die wordt bij mij niet bezorgd
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() In de bibliotheek of in de boekhandel. Zeker in Leiden te vinden. Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juli 2010 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Spanje/Frankrijk ,Hongarije/omliggende landen, Servie/Kroatie. Duitsland/Polen enz. Laatst gewijzigd door JP Coen : 14 juli 2010 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
tis tenslotte niet echt een grote plaats he.
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat wordt hier een boeiende discussie: niemand die een abo heeft op Elsevier en de TS die weigert een en ander samen te vatten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik heb een vermoeden dat je d�*t fenomeen niet meer vindt in Vlaanderen dan in Bretange, Savoie, de Elzas, Aquitaine, om me tot enkele Franse voorbeelden te beperken. (Lepen is trouwens Bretoen) Voor Duitsland zou ik Beieren citeren. Hoe verder van de hoofdstad, hoe meer wantrouwen tgo gezag.
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juli 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als bewoner van de grensstreek (op 2 km van provincie-grens en Wallonië, 5 km van Frankrijk) vind ik een grens vooral ambetant, onpraktisch en duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]()
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Voor alles wat per provincie of gewest gestructureerd is (bv rode kruis, mutualiteit) geldt : Om het even waarvoor ik een adres moet opzoeken; de dichts bijzijnde adressen bevinden zich allemaal in de dichtste bijzijnde stad in West-Vlaanderen op 7 km. De dichts bijzijnde stad is voor mij op 3 km in Henegouwen.
Wil ik met het openbaar vervoer naar die stad; dan heb ik een vervoersbewijs nodig voor de LIJN en voor de TEC. In Wallonië kan ik dus de LIJN nemen; maar kan ik er ook op voorhand een vervoersbewijs kopen? Ik zou niet weten waar. Acties zoals "met bel-gerinkel naar de winkel" is allemaal goed en wel als ik binnen de grenzen blijf; maar waag het niet om de grens over te steken. Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juli 2010 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een populistisch artikel over populistisch recht, kan het nog gezelliger?
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of ben ik nu een slechte Vlaming als ik mijn meubelen 30% goedkoper koop in Frankrijk? Ik zal al gaan boete doen...
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woonde u in een afgelegen gebied -zoals in het noorden van Scandinavië bijvoorbeeld, waar dit soort instellingen soms op honderden kilometers van elkaar ligt- dan had u recht van spreken gehad. Uw geweeklaag is gewoon hilarisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alle beetjes helpen, ik vind nog steeds dat Artisjok -als hij geen problemen met het Frans heeft- gemakkelijker naar die ene stad in Henegouwen dan die Vlaamse stad moet kunnen gaan. In Scandinavië gaat een inwoner ook niet meer dan dubbel zo ver gaan (en het is al zo ver!) omdat er een slechte staatsstructuur is
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |