![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: wie is het grootste gevaar voor onze samenleving | |||
rondhangende (al dan niet allochtone) jongeren |
![]() ![]() ![]() |
18 | 37,50% |
gefrustreerde priesters en pastoors |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,08% |
onethische tot zelfs ronduit corrupte bankiers |
![]() ![]() ![]() |
29 | 60,42% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De vraag is duidelijk: door welk van hen zal ons vredig maatschappij verstoord worden?
ik heb gekozen voor de onethische en corrupte bankiers. Anderen kunnen ons ook op stang jagen maar zij kunnen ons raken waar het meeste zeer doet, in de fundamenten van onze maatschappij: de economie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() al moet ik er natuurlijk bij zeggen dat ik me niet blindstaar op de bankiers als personen maar het probleem eerder bezie als een probleem van het systeem.
Die onethische en corrupte bankiers zijn eerder een verpersoonlijking van het slechte systeem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() zo te zien is er helemaal geen gevaar, van geen enkel kant ook en maak ik me blijkbaar zorgen om niks
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat ik dat 2e onbelangrijk vind. Laatst gewijzigd door Snerror : 27 juni 2010 om 22:53. Reden: Typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Alle 3 zou ik zeggen...Het eerste is gevaarlijk op persoonlijk niveau en kan de bewegingsvrijheid belemmeren. Het tweede is gevaarlijk op een ander niveau, religieus extremisme, religie proberen op te dringen aan iedereen,... Het 3de is gevaarlijk op een globaal niveau, probeert al de macht bij zichzelf te vergaren ten koste van alles en iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() wel, mijns insziens zijn de 1ste en de 2de gecreerd door de bankiers dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen enkele van de drie.
Corrupte politiekers/regeringen zijn de enige bedreiging van onze samenleving. Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden, dat hangjongeren en pedofiele priesters niet gestraft worden. Bovendien brengt corruptie aan de top mee dat de hele samenleving corrupt wordt. Als staatlieden de wetten niet meer respecteren zal uiteindelijk niemand het meer doen. Voorbeelden: het Romeinse rijk, de Sovietunie in het verleden. Het grootste deel van de Wereld in het heden.
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik vind dit een vreemde poll.
Voor mij is in eerste instantie mijn persoonlijke veiligheid het belangrijkste, pas daarna kijk ik verder. Al kan je het natuurlijk omdraaien en zeggen dat mijn persoonlijke veiligheid een gevolg is van het grote probleem |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() De islam is het grootste gevaar. Over 20 jaar worden we uitgemoord als we geen hoofddoek dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stomme enquête gezien de beperkte keuzemogelijkheid. Wat niet belet dat het onderwerp best interessant kan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, het zijn degenen die de Islam fanatiekers hier binnelaten die het grootste gevaar zijn.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoel je dat corrupte politiekers de "fittest" zijn?
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Neen. zij kunnen toch niet de fittest zijn.
Je schreef over corrupte pollitici : "Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden" Wie loopt er daarbij met het meeste geld weg? Politici zijn maar klein grut in vergelijking met de banken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij weet er precies alles van. Ben je een onderbetaalde corrupte politieker soms?