![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() In de senaat mogen enkele partijen mensen coöpteren
1 voor VB, 1 voor CD&V, 2 voor sp.a en 2 voor N-VA, 1 OVLD Wie denk je dat toch nog terug mag? Mijn pronostiek: VLD: Vautmans VB: Bart Laeremans (kunnen ze om hem heen?) SP.a: Kennes NVA: geen flauw idee CD&V: Vandedriesche |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor N-VA heb ik geen idee. Mss een verassing zoals Muyters vorig jaar? Dat was oorspronkelijk ook de bedoeling van coöptatie: mensen uit het middenveld in de senaat krijgen. En wat gebeurt er met Helga Stevens? Zij was gemeenschapssenator, maar ze is nu rechtstreeks verkozen. Laatst gewijzigd door Kazan : 14 juni 2010 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik gok op 1 voor sp.a) Ook gokken: VLD: Hilde Vautmans of Guido De Padt. CD&V: Hugo Vandenberghe of Mia De Schamphelaere. sp.a: misschien Ludwig Vandenhove?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juni 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
@Kazan: volgens mij kan Stevens (net als De Wever) zich laten opvolgen als rechtstreeks verkozen kandidaat en daarna nog als gemeenschapssenator gaan zetelen in de Senaat. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En volgens dat artikel moeten ze voor N-VA nog 2 extra gemeenschapssenatoren gaan zoeken. Wat een gepuzzel ![]() Laatst gewijzigd door Kazan : 14 juni 2010 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als Homans naar de Senaat gaat, dan volgt Frank Bogaerts haar in het Vlaams Parlement op. Staat ze haar Senaatszitje af, dan volgt diezelfde Frank Bogaerts haar op in de Senaat ![]() Volgens mij is dat eerste scenario het waarschijnlijkst, anders hadden ze Homans niet zo hoog op de lijst gezet voor de Senaat. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vergeet niet dat Muyters zich ook moeten laten opvolgen hé! Dat maakt dus waarschijnlijk 3 opvolgers...
#10 |
Minister
|
![]() VLD: Vautmans of De Padt. Eerste heeft meer kans denk ik
SP.a: Guy Swennen was gecoöpteerd senator en zal het waarschijnlijk wel blijven CD&V: veel kandidaten, maar ik denk dat ze Vandenberghe zullen sturen. Ben in elk gevalblij dat gecoöpteerd senator Schelftout er niet bij is (die met haar machtsmisbruik bij de invoer van dat congolese kindje) |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het systeem van coöptatie was niet bedoeld om gebuisde politici op te vangen, maar mensen die zich niet verkiesbaar hadden gesteld, voornamelijk technocraten zoals professoren en dies meer.
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Eum, senatoren mogen toch van overal gecoöpteerd worden?
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, maar dat denk ik dat op dit moment niet aan de orde is en ook niet de redenering die ze zullen hanteren. Eerder de die die ik schets. Mijn pronostiek is dat Bart het kenniscentrum van de partij volledig op zich mag gaan nemen. Trouwens, fdw zal waarschijnlijk geacht worden zich aan zijn woord te houden en te gaan zetelen om dat ding af te schaffen.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer, Laeremans was een van de weinige VB'ers van wie ik het gevoel had dat hij competent was (vanuit zijn eigen ideeën é) en dus er niet gewoon zat om een riant loon op te strijken ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, Bart is een klasbak die zoiets zeker zou verdienen. Ik weet dat je hem hier al eens naar voren hebt geschoven als zijnde de vb er die je zou verkiezen. Zijn persoonlijke gemeentelijke monsterscore is veelzeggend op dat vlak. pas op, ik kan me ook vergissen hé. Maar hoofddoel op zich is nu dat we die Senaat kunnen afschaffen.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Denk trouwens dat we vanuit de aftredende senaatsfractie het zo moeten bekijken:
-Ceder, Buysse & vermeersch behouden hun zitje. -Coveliers is VLOTT hetgeen wil zeggen dat onze partij geen middelen verkreeg uit dit mandaag. Jammer voor Hugo, maar niet verkozen, dus in feite geen zetel plus wat daar aan vast hangt verloren voor de partij. -Van Gaever zelf deed naar eigen zeggen 'nog eens mee' en had niet meteen de brandende ambitie om verkozen te raken. Aan die zetel verliezen we uiteindelijk middelen. -Van Overmeire en Van Houthem zijn stuk voor stuk absolute klasbakken maar bovenal Vlaams parlementslid. - De enige die echt uit de boot valt is Nele Jansegers. Objectief gezien zou het dus logisch zijn dat zij eventueel cooptatie zou krijgen.
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eva maakt zeker een kans, maar dan meer omwille van haar verschijning en vader dan omwille van haar inhoud. Inhoud heb ik haar niet zien of horen vertonen. Piet De Bruijn daarentegen is een pientere kerel met inhoud.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 14 juni 2010 om 23:27. |
![]() |