![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() OK, ik ben spaghetti aan het maken
Behalve vlees, tomatenpuree en de spaghettisliertjes zelf moet daar nog wa dingen in, niet? Het zal massa's kaas worden, want blijkbaar geen paprika's in mijn frigo... iemand nog ideeen om mijn saus wat op te vrolijken? Want ik vrees dat het niet te eten zal zijn... (naar de volgende dagen toe, uiteraard, nu is het te laat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() AHA! Ik heb nog wa paprikapoeder!
En nu nog wa peper derbij. en chance da k nog van diene gedroogde parmezan heb liggen, kwestie om toch IETS van smaak aan die saus te geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naar mijn mening gaat er niks boven home made pastasaus met kaas, eend, witlof, karamel en garnalen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() JAmaar, gelieve het makkelijk genoeg te houden, zodanig dat het mijn kooktalent niet te boven gaat:
opent u anders zelf nen topic! ;D |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Okee ik zal het makkelijk houden. De desserttip van vandaag is: dubbelvla! Men neme 1 pak chocoladevla en 1 pak vanillevla. Giet van beiden een gelijke hoeveelheid in uw schaaltje en smullen maar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Verdomme! Da heb ik nie in huis!!
Tga nen banaan worden: Benodigdheden: 1 banaan Bereidingswijze: Men neme de banaan. Men ontneme het de schil. Men ete het op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Fak! Da was wel zwaar de slechtste spaghetti ooit!!!
OK, morgen mét groentjes in de saus! Champignons en paprika's moet maar volstaan. En ajuin. En minder van die fletse tomatenpuree. En deze keer de spaghetti al dente... verdomme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eet jij iedere dag spaghetti dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() nee gij!
tis den eerste keer in weken. maja, als ge zelf voor uw eten moet zorgen... en spaghetti is snel klaar... (helaas minder snel op) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ajuin, wortelen, tomaten, tomatenpuree, courgetten, rode paprika, groene paprika, spekjes, takken rozemarijn, eventueel aubergine, verse oregano. En dan nog wat kruiden uit potjes, en uiteraard uw slingers en uw vlees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() mijn favoriete ontbijt
uitje fijnhakken en bruinen op de pan potje corned beef bijvoegen en goed aanbraden witte boontjes in tomatensaus bijkappen en mee opwarmen paar geklutste eitjes erover enkele schijfjes tomaat en wat geraspte kaas eroverheen nog een minuutje onder grill en happen maar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik ontbijt met:
6 eieren 250 gram fritten 3-4 frikadellen een blikje cola 2-3 koffies een appel Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juli 2006 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ik ontbijt met 2 blikskes cola tegenwoordig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() gooi er een s bij en ik zing mee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Gij zijt ongezond, gij!
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ik ben een noeste werker die geen tijd heeft voor ontbijt, en geen tijd voor genoeg nachtrust.
zo is het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Origineel recept Ragu �* la Bolognese
Ajuin Witte selder Wortelen Mager rundsgehakt + Varkensgehakt of vermalen Pancetta als ge't kunt vinden (verhouding 50/50) Rode wijn (geen bocht, maar een redelijke Chianti) Passata (gepureerde zuiderse tomaten; géén tomatenpuree!!!) Fijgesnipperde ajuin laten glazig stoven in een weinig olijfolie Het gehakt toevoegen en met een vork in kleine stukjes pletten ("rullen") en zachtjes laten garen (niet bruin laten worden) Daarna een goeie geut rode wijn en laten inkoken. (alcohol moet eruit) Fijgesneden witte selder en wortelen toevoegen (verhouding 50/50) en zachtjes laten garen (regelmatig roeren) Dan de passata erover en minstens 4 uur heel zachtjes laten pruttelen. Als er te weinig vocht in de saus zit, kan je tussentijds een beetje water toevoegen. Pas helemaal op het einde zout en peper naar smaak. (de saus kookt in, dus als je te vroeg zout toevoegt, kan het lelijk mislopen) Serveren met pappardelle of tagliatelle; NIET met spaghetti... (de saus moet immers kunnen "kleven" aan de pasta) ----------------------------------------------------------------- Snelrecept pasta ajuin teentje look blik tomatenblokjes potje pesto Fijngesnipperde ajuin+look laten glazig stoven in een weinig olijfolie Tomatenblokjes erbij en minstens 30 min. laten pruttelen op een zacht vuur Pasta koken en 1 el. pesto aanlengen met 1 el. kookvocht van de pasta (naar het einde van de kooktijd). Pesto bij de tomatensaus voegen en afkruiden met peper en zout. (pesto bevat al zout, dus altijd achteraf doen) Pasta afgieten en "schrikken" met koud water (zetmeel verwijderen, dan kleeft ie niet zo) en de pasta bij de saus voegen. (nooit teveel saus gebruiken; net genoeg om de pasta te coaten) Handig is wel dat je die sauzen kan invriezen, dan heb je de volgende keer quasi geen werk meer.
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik weet nog een heeeeeeeeeeel lekker ontbijt en helemaal nie moeilijk te maken
![]() stap 1 : koop chocos in een doos en doe de doos open stap 2 : doe de chocos in een kom stap 3: neem een doos/fles melk en doe deze open stap 4: giet de melk over de chocos stap 5 : neem een lepel stap 6 : eet