![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bekrompenheid van de Vlaamse universiteiten met hun studentjes van onder de kerktoren steekt eens te meer schril af tegen de grote successen van de kosmopolitische universiteiten van onze zuiderburen.
Lees / Kijk hier maar. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/video/ http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/100729 Onze reactionair-belgicistische vriendjes zullen hun pret weer niet opkunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin ik maak uit de links alvast op dat we ondanks het apenland dat we zijn toch nog steeds dingen hebben van laag tot hoog niveau die ons toch een streepje vooruit geven!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over achterlijkheid gesproken: Klik hier.
Dit komt er van als je gaat subsidiëren per afgestudeerde.
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alle pseudo-intellectuelen ten spijt die vanuit hun diepgeworteld anti-Vlaams racisme graag telkens weer de doos met achterhaalde clichés menen te moeten opentrekken als het over Vlaanderen gaat. Niet alleen op dit forum overigens, zelfs de anti-Vlaams racistische directeur van het Vlaamse Minderheden Centrum doet daar rustig aan mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig zorgt de Europese en internationale competitie ervoor dat tenminste bij de universiteiten kwaliteit komt bovendrijven, en dat is net wat wordt aangetoond door het success van de Vlaamse Universiteiten in het Erasmus Mundus programma. Als KUL en RUG hun faam willen behouden moeten ze streng zijn voor hun afgestudeerden en kunnen ze de normen niet zomaar verlagen. Conclusie; de beste manier is zorgen dat er objectieve, openbaar bekende kwaliteitsmetingen zijn en er een vrije keuze is van onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En inderdaad, steeds komen ze af met achtehaalde clichés of karikaturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het mist duidelijk wel de kwaliteit.
Da's maar het idee dat jij hebt vanonder je eigen kerktoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een streng ingangsexamen is een oplossing, maar dan moet er ook een deftige ondersteuning komen van mensen die het financieel niet kunnen, maar intellectueel wél. Ik heb in mijn directe omgeving weet van één geval waarbij iemand intellectueel top is (op de middelbare school waren ze reeds vol lof), maar zijn studies heeft moeten staken wegens geen geld (en geen studiebeurs). Natuurlijk blijft voor mij de enige oplossing volledig gratis onderwijs voor iedereen op elk niveau. Op de hogere opleidingen een streng ingangsexamen, om zowel de personen die het aankunnen (en ook gemotiveerd zijn) uit de rest te filteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking met andere landen zal je zeer weinig plaatsen vinden waar studenten voor zo weinig geld een degelijke opleiding kunnen genieten. Het feit dat deze universiteiten internationaal gewaardeerd worden hebben ze in hoge mate te danken aan het feit dat ze niet meedoen aan de bekrompenheid van de gemiddelde Vlaming. Wat ik bedoel? In welke taal zullen genoemde cursussen gegeven worden? Welke zou de taal zijn die meestal gebruikt wordt in de universitaire onderzoeksgroepen? Laatst gewijzigd door pajoske : 1 augustus 2010 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar deze opleidingen enkel door buitenlandse studenten van buiten de EU kunnen gevolgd worden vraag ik me af hoe lang het gaat duren alvorens het VB hiertegen zal protesteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 1 augustus 2010 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |