Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2010, 14:45   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard "Kerkfabriek is maffia, alles hebben ze ons afgepakt!"

Het is niet alleen een staatshervorming dat dit land nodig heeft, nee ook het gedrag van bepaalde partijen en politici moet hervormd worden.

Een stresstest voor overheiddiensten is nodig en dus niet alleen voor kerkfabrieken die ook al in handen zijn.
De lijken moeten uit de kasten vallen.

Onroerende goederen die nochtans eigendom zijn van ons allen (openbaar domein) net zoals de kosten die wij met zijn allen via de kerkfabrieken betalen.

http://www.vandaag.be/binnenland/441...-afgepakt.html

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-afgepakt.aspx

Waarom Dexia zijn eigen vermogen verminderd is ook een goede vraag?
Wat denkt de voorzitter van deze stappen?
Zijn diegene die hun spaarcenten hebben bij Dexia wel veilig met steeds maar minder waarborgen?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 17:05   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Die truken met "de geschreven briefkes gevonden onder het bed" ben ik in eigen familie ook al tegengekomen, meestal zijn dat schrijfsels van oude mensen die niet meer goed weten wat ze doen, en onder druk van een derde.

De kerk molotovven is hier de juiste oplossing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:47   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Onroerende goederen die nochtans eigendom zijn van ons allen (openbaar domein) net zoals de kosten die wij met zijn allen via de kerkfabrieken betalen.
http://www.vandaag.be/binnenland/441...-afgepakt.html
Leuke site is vandaag.be
Tussenbeide komen in een testament is een eeuwenoude praktijk van de kerk. Maar het verhaal over de apendix van het Testament van Albers lijkt mij erg vreemd. Wie heeft deze apendix gevonden? Als zoon Gust het heeft gevonden waarom heeft hij het dan niet vernietigd? >

Citaat:
"Zes weken na het overlijden dook plots een appendix bij het testament op. Daarin stond dat het vruchtgebruik niet meer naar mijn zoon ging, maar naar de parochie van de Sint-Paulskathedraal in Luik. Dat appendix werd zogezegd onder het tv-toestel van mijnheer Albert gevonden. In mijn ogen was het vervalst", zegt Gust.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-afgepakt.aspx
En volgens mij is dit niet een apendix maar een wijzigng van het testament. Dat moet dan opgemaakt zijn door een notaris en geregistreerd staan in het archief. En briefje met een laatste wil kan volgens mij niet de kinderen onterven, athans niet in Nederland. Dit kan altijd aangevochten worden, zeker als de erfenis naar derden gaat. Bovendien neem ik aan dat moeder gestorven was en dat de kinderen recht hadden op moeders deel van de erfenis. Dat deel kan niet ontvreemd worden. Dus is dit verhaal verzonnen of is er in België echt zo weinig rechtszekerheid? Dan deugt het erfrecht niet.

Citaat:
Waarom Dexia zijn eigen vermogen verminderd is ook een goede vraag?op
Wat denkt de voorzitter van deze stappen?
Zijn diegene die hun spaarcenten hebben bij Dexia wel veilig met steeds maar minder waarborgen?
http://www.vandaag.be/economie/44011...n-gedacht.html
Als de landen van zuid Europa bankroet gaan is dat niet slechts een probleem voor Dexia en haar klanten. Dan ontstaat er een run op de banken en alles gaat eraan. Dit lijkt mij langzamerhand onvermijdelijk. Ierland betaalt ook al 5,5% renten op kortlopende staatsobligaties. Uw geld staat over zes �* acht maanden niet meer velig op de bank.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:52   #4
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De kerk molotovven is hier de juiste oplossing.
Het is tijd voor uw bed, Tavek.
Oud 17 augustus 2010, 23:25   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 05:57   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Leuke site is vandaag.be
Tussenbeide komen in een testament is een eeuwenoude praktijk van de kerk. Maar het verhaal over de apendix van het Testament van Albers lijkt mij erg vreemd. Wie heeft deze apendix gevonden? Als zoon Gust het heeft gevonden waarom heeft hij het dan niet vernietigd? >

En volgens mij is dit niet een apendix maar een wijzigng van het testament. Dat moet dan opgemaakt zijn door een notaris en geregistreerd staan in het archief. En briefje met een laatste wil kan volgens mij niet de kinderen onterven, athans niet in Nederland. Dit kan altijd aangevochten worden, zeker als de erfenis naar derden gaat. Bovendien neem ik aan dat moeder gestorven was en dat de kinderen recht hadden op moeders deel van de erfenis. Dat deel kan niet ontvreemd worden. Dus is dit verhaal verzonnen of is er in België echt zo weinig rechtszekerheid? Dan deugt het erfrecht niet.

Als de landen van zuid Europa bankroet gaan is dat niet slechts een probleem voor Dexia en haar klanten. Dan ontstaat er een run op de banken en alles gaat eraan. Dit lijkt mij langzamerhand onvermijdelijk. Ierland betaalt ook al 5,5% renten op kortlopende staatsobligaties. Uw geld staat over zes �* acht maanden niet meer velig op de bank.
Het gaat hier over een erfenis van derde.
Een alleenstaande vrijgezel, die een boerderij verhuurde aan de klager.

Nu beweerd klager dat zijn zoon het vruchtverbruik had geërft volgens het testament en de kerkfabriek naakte eigenaar werd.
Dit betekend immers dat de zoon niet enkel alle gebruik van de grond en gebouwen inhanden krijgt, maar ook alle geldelijke opbrengsten, zoals de huur, en dat de kerkfabriek moet opdraaien voor alle kosten die voortvloeien uit het bezit van de eigendom.
Het is dus zeer vreemd dat een erflater een dergelijke ingewikkelde constructie zou uitbouwen in zijn testament.
En nog vreemder is dat de man meerdere woningen naliet aan de kerkfabriek en geen enkele van de andere huurder vruchtverbruiker maakte.

Het hele verhaal klopt dus langst geen kanten.
Want een erflater kan geen onwettelijke bepalingen in zijn testament zetten en een levenslange verhuur van landbouwgrond en landbouwbedrijf zijn onwettelijke bepalingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 06:38   #7
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat hier over een erfenis van derde.
Een alleenstaande vrijgezel, die een boerderij verhuurde aan de klager.

Nu beweerd klager dat zijn zoon het vruchtverbruik had geërft volgens het testament en de kerkfabriek naakte eigenaar werd.
Dit betekend immers dat de zoon niet enkel alle gebruik van de grond en gebouwen inhanden krijgt, maar ook alle geldelijke opbrengsten, zoals de huur, en dat de kerkfabriek moet opdraaien voor alle kosten die voortvloeien uit het bezit van de eigendom.
Het is dus zeer vreemd dat een erflater een dergelijke ingewikkelde constructie zou uitbouwen in zijn testament.
En nog vreemder is dat de man meerdere woningen naliet aan de kerkfabriek en geen enkele van de andere huurder vruchtverbruiker maakte.

Het hele verhaal klopt dus langst geen kanten.
Want een erflater kan geen onwettelijke bepalingen in zijn testament zetten en een levenslange verhuur van landbouwgrond en landbouwbedrijf zijn onwettelijke bepalingen.
Wat vreemd is; is daarom niet onwettelijk.
Waarom zou een erflater niet de naakte eigendom aan de kerkfabriek kunnen laten; en het vruchtgebruik aan de bewoners? Zo ingewikkeld is dit niet. Onwettig evenmin.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 09:05   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Stamp ik tegen uw christelijke scheentjes ?
Oud 18 augustus 2010, 09:11   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Stamp ik tegen uw christelijke scheentjes ?
Een schoolvoorbeeld van een dispuut waarbij nader onderzoek is aangewezen alvorens te oordelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 09:40   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een schoolvoorbeeld van een dispuut waarbij nader onderzoek is aangewezen alvorens te oordelen..
Ik geloof niet echt in "papierkes onder de tv".
Oud 18 augustus 2010, 09:47   #11
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet echt in "papierkes onder de tv".
Bron : Dag Allemaal = nader onderzoek is VERPLICHTE kost !
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:36   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat vreemd is; is daarom niet onwettelijk.
Waarom zou een erflater niet de naakte eigendom aan de kerkfabriek kunnen laten; en het vruchtgebruik aan de bewoners? Zo ingewikkeld is dit niet. Onwettig evenmin.
Als erflater kan je niet de ene vreemde aan de familie opzadelen met de lasten en de voordelen aan andere vreemde aan de familie schenken.

De zoon had trouwens volgens een analyse van de verklaring van de huurder geen vruchtverbruik gekregen, maar enkel het recht op huren.

Moest de zoon echt het vruchtverbruik hebben geërfd, dan kon de kerkfabriek niets verkopen, zelfs nog geen mm² van de grond.
En zou iedere verkoop onwettig zijn en de zoon zou die gewoon nietig kunnen laten verklaren.
En elke notaris weet die en zal NOOIT een dergelijke verkoop afhandelen.

Trouwens ook het huren van de landbouwgronden en het landbouwbedrijf zelf, lijken twijfelachtig, want binnen de landbouw word er steeds met huurtermijnen van 9 jaar gewerkt en word er bij verkoop steeds een overnamen van verhuurcontract opgemaakt.
En is de einddatum steeds na het oogsten van de geplante gewassen.

De hele uitleg van klager klopt dus niet.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 augustus 2010 om 18:41.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:47   #13
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als erflater kan je niet de ene vreemde aan de familie opzadelen met de lasten en de voordelen aan andere vreemde aan de familie schenken.
Ben je dat zeker? Staat dat ergens in de wet geschreven?

Citaat:
De zoon had trouwens volgens een analyse van de verklaring van de huurder geen vruchtverbruik gekregen, maar enkel het recht op huren.
Dat is inderdaad iets heel anders.

Citaat:
Moest de zoon echt het vruchtverbruik hebben geërfd, dan kon de kerkfabriek niets verkopen, zelfs nog geen mm² van de grond.
En zou iedere verkoop onwettig zijn en de zoon zou die gewoon nietig kunnen laten verklaren.
En elke notaris weet die en zal NOOIT een dergelijke verkoop afhandelen.
Een naakte eigendom mag je verkopen. Je zal wel ver moeten zoeken om een kandidaat koper te vinden.

Citaat:
Trouwens ook het huren van de landbouwgronden en het landbouwbedrijf zelf, lijken twijfelachtig, want binnen de landbouw word er steeds met huurtermijnen van 9 jaar gewerkt en word er bij verkoop steeds een overnamen van verhuurcontract opgemaakt.
En is de einddatum steeds na het oogsten van de geplante gewassen.

De hele uitleg van klager klopt dus niet.
Ik dacht dat in de landbouw bij (ver)huren het aspect "broodwinning" meespeelt. Je kan moeilijk een huurcontract stopzetten indien de grond iemands broodwinning is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 12:28   #14
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik ken iemand die ooit bij de belastingen werkte. Veel oude weduwes en weduwnaren gaven hun hele erfenis aan de kerk.

Nu is de vraag natuurlijk, wat doet de kerk met al dat geld en grond?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 12:30   #15
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ken iemand die ooit bij de belastingen werkte. Veel oude weduwes en weduwnaren gaven hun hele erfenis aan de kerk.

Veel goeds.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 13:32   #16
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zwijggeld betalen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 22:18   #17
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De kerk doet met geld en grond wat iedereen er mee doet. De kerk doet er zaken mee. Tot de revolutie (Italië, Fankrijk, Nederland) hadden de bisdommen duizenden pachters en kloosterfabrieken. En nu bezit de kerk, vooral de Griekse kerk, grond en vastgoed en bedrijven en banken.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 augustus 2010 om 22:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 18:18   #18
Albrecht
Banneling

Standaard

En ze mag ook nog eens gratis de kerkgebouwen die door de overheid worden onderhouden gebruiken.

Het wordt eens tijd dat de kerk daar huur voor betaald. Ze heeft geld genoeg.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be