![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit het N-VA verkiezingsprogramma van 2003
Terwijl politici elkaar verdringen voor de beeldbuis, werken de parlementsleden van de N-VA elke dag keihard voor het belang van zes miljoen Vlamingen. Zonder veel grote woorden of beloftes, maar met des te meer rechtlijnigheid. Zij weten wat ze willen en vooral… doen wat ze zeggen. De politici van de N-VA schamen er zich dan ook niet voor dat ze serieus aan politiek doen, met kennis van zaken. Volgens hen moet politiek over inhoud gaan, niet over show. Politici zijn verkozen om hun werk te doen in het parlement, n�*et om de plezante uit te hangen in kook- of spelletjesprogramma’s op televisie. (...) In een echte democratie krijgt men ook geen publieke functie of politieke macht door erfopvolging, dus streeft de N-VA naar een republikeinse staatsvorm. (geschrapt in huidig programma) (...) Daarom wil de N-VA een vrije Vlaamse staat. Geen eiland in de wereldzee, maar een volwaardige lidstaat van een democratische Europese Unie. (geschrapt in huidig programma) (...) Politici moeten eerlijk zijn. Kandidaat zijn bij verkiezingen en eenmaal verkozen doodleuk aan de functie verzaken, is volksbedrog. Wie verkozen wordt op een lijst moet ook effectief dat mandaat opnemen en wordt automatisch ontslagen uit al de mandaten die niet verenigbaar zijn met de pas verkozen functie. realiteit: http://www.gva.be/verkiezingen/2010/...p-13-juni.aspx
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Wat valt er te lachen ?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt dat het N-VA over de inhoud gaat ? Hoog tijd dan dat ze Orakel Danny buitenzwieren, want die haalt het niveau van de N-VA blijkbaar met 40% omlaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Het gaat wel degelijk om inhoud,
maar het is om te huilen.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 9 augustus 2010 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrijfde gulder bij den BUB nog altijd ezo in dadouderwets Vlaams?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() We wachten nog steeds in spanning een inhoudelijke reactie af van de woordvoerders van de N-VA.
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Danny Pieters is een vooraanstaand professor Sociale Zekerheidsrecht aan de KULeuven, het boek dat hij schreef waarin staat hoe men de Belgische sociale zekerheid in stand kan houden werd over partijgrenzen heen besproken en geprezen. Uw arrogantie is verschrikkelijk en de stijl van uw reacties lijkt mij aan te tonen dat u intellectueel waarschijnlijk niet in staat bent om ooit een cursus bij hem te volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2 N-VA streeft hier nog altijd openlijk naar, misschien staat het niet in het verkiezingsprogramma. N-VA gelooft in de stap-voor-stappolitiek. De volgende stap is het protocollair maken van het koningshuis. 3 Denk je echt dat N-VA dit niet meer wenst? Om Jan Jambon te parafraseren: "Ons einddoel blijft Vlaamse onafhankelijkheid en alle stappen in die richting steunen wij. Met confederalisme kunnen we een grote stap voorwaarts zetten. Om in Brussel te geraken uit Antwerpen moet je eerst langs Mechelen gaan, wij willen nu naar Mechelen rijden." Deze strategie is altijd al deel geweest van de N-VA, sinds haar oprichting. 4 Dit is het enige punt waarop ik u gelijk geef; heel veel N-VA-militanten zijn hier ook ontevreden over. Maar waar het echt om gaat is het Vlaams-nationalistische gedachtegoed, en dit staat er weeral volledig los van. U heeft geen kritiek gegeven op de echte inhoud, u heeft niet aangetoond waarom België een beter bestuursniveau is dan Vlaanderen. Zolang u dat niet gedaan heeft, zou ik niet over deze minder belangrijke zaken beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
dat is zoals een dief die zegt; ik zal nu met je serienummer een nieuwe sleutel van je auto aanvragen. Intussen mag je nog verder rijden met je auto; maar ik kom hem dan binnen enige tijd wil stelen met de sleutel die ik intussen ontvangen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ik hoor u al afkomen: "Jamaar, andere partijen doen dat ook!" 1) was de NVA daar niet tegen? De daad bij het woord voegen zou hun geloofwaardigheid ten goede komen. Wat mij betreft, slaan ze hiermee een modderfiguur en heb ik zoiets van "bah, 't zijn allemaal dezelfden". Op een preekstoel gaan staan en anderen de les spellen, komt niet goed over als ge daarna zelf hetgeen doet dat ge anderen verwijt. 2) Dat is speelplaatsrhetoriek: "jamaar meester, hij doet dat ook!" Two wrongs don't make a right, zoals ze dat zo schoon in 't Engels zeggen. Laatst gewijzigd door Sammael : 10 augustus 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen kanaliseert zijn frustratie op zijn eigen manier.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het enige wat oliedom is is vasthouden aan het huidige federalisme of -nog dommer- aan het lang geleden gestorven unitarisme. Laatst gewijzigd door respublica : 10 augustus 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is eerder als die Waal die zegt : Vlaming werk maar en betaal uw auto af, ik rij ermee rond, binnen vier jaar krijg jij de oude terwijl je aan die nieuwe van mij begint af te betalen enz enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Inderdaad, misschien moet Bruno maar eens beseffen dat als er met één partij gelachen wordt, het met zijn partij is en zeker niet met de grootste partij van het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Het is niet omdat de NVA de verkiezingen gewonnen heeft, dat ze boven alle kritiek verheven zijn, hè.
Feit is dat ze zelf doen wat ze een ander verwijten. En nu mag u nog zoveel fan zijn van de NVA als u wil, het komt hun geloofwaardigheid wat mij betreft niet ten goede. Het is niet omdat je achter het gedachtegoed van een partij staat, dat je blind moet zijn voor hun fouten. Laatst gewijzigd door Sammael : 10 augustus 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |