![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Prof. Eilon Lindenstrauss van the Hebrew University of Jerusalem krijgt de
Fields Medal for 2010 toegewezen. Lindenstrauss is een doctor in wiskunde aan de Hebrew University.De Fields Medal wordt elke vier jaar toegekend en wordt beschouwd als het equivalent in wiskunde van de Nobelprijs. Dit jaar zijn de vier winnaars: Elon Lindenstrauss, Israel Ngô Bảo Châu, Vietnam & France Stanislav Smirnov, Russia Cédric Villani, France[7] In 2009 veroverde Elon Lindenstrauss al eens, samen met Cédric Villani de Fermat Prijs voor wiskundige research. f |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat heeft een prijsuitreiking voor wiskunde te maken met politiek? ....Of is het omdat de uitreiking in Israel gebeurde dat we dit als een soort van promo praatje voor Israel moeten beschouwen?
Geen negatieve kritiek, gewoon curieus waarom je dit post? Eind juli wonnen 6200 kinderen in Gaza het wereldwijd record vliegeren, een event georganiseerd door de UN.. maar dit lijkt me een even irrelevant gegeven om te posten hier op dit forum. |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even offtopic: Francientje en Tamam hebben exact evenveel berichten gehad op een bepaald ogenblik. Toeval? Neen, toeval bestaat niet. De grote Manitoe heeft een teken gezonden. Jullie moeten beiden de vredespijp smoren. Ugh!
Ontopic: Fijn voor de gelauwerden. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ![]() Momentopname van Francientje en mij deze middag. ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() bron :http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=21&t=9741 Ik besef dat deze bron velen niet zal bevallen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die medal voor wiskunde zal niks voor mij zijn. Het aantal posten was niet hetzelfde. Alleen de cijfers blijken hetzelfde te zijn. My bad. Manitou heeft er niets mee te maken.
![]() Wat niet wil zeggen dat die vredespijp niet gerookt mag worden. ![]() Laatst gewijzigd door Ke Nan : 19 augustus 2010 om 15:20. |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan geen 'cultuurvrije' intelligentietests. Een vriend van me die zijn carriere gemaakt heeft van testen (en die net als ik er veel mee bezig geweest is op de unief) zei me overlaatst dat hij niet in testen geloofd. Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen om het resultaat te verklaren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey Ke Nan! In vorm precies?
![]()
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
uitgedund werden. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je een genetisch component zoekt wat doe je dan met volkeren die hoger scoren als de Joden (zoals de oost Aziatsiche landen), die als 'superieur volk' erkennen of wat? en wat doe je met de Joden die laag scoren op IQ tests (zoals de Poolse Joden zie hierbeneden), die beschouwen als een minderwaardig? Dit is de weg van het racisme. Citaat:
Citaat:
kaart: IQ scores per land Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 15:54. |
|||
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verwijst eveneens naar een genetische component dus. Geef me maar een Godwin punt want dat doet me aan de nazies denken dat soort van 'ideologie'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 15:58. |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Bedoel je dat de nazi's ook tweeduizend jaar lang opgejaagd en vervolgd werden? Ik duizel van jouw redenering.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijkere statistieken hier oa. over de PISA test: http://knol.google.com/k/national-iq-means#
Lees ook over IQ and the Wealth of Nations, controversieel boek dat IQ linkt aan nationaal inkomen. (je kan het eigenlijk evengoed aan zonnestraling pogen te linken)...tja |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |