![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Hiermee wil Rotterdam tegen 2014 iedereen aan het werk zien. Iedereen moet werken en zijn steentje bijdragen aan de solidariteit. Weigeraars verliezen hun uitkering.
Wat vindt u van deze harde aanpak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op die manier werkt men volledig de misdaad in de hand. Als ik geen werk heb en geen uitkering krijg zal ik beginnen stelen uit noodzaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() U maakt een verkeerde veronderstelling; de werkweigeraars verliezen hun uitkering - d.w.z. dat ze een job aangeboden krijgen, maar die weigeren te doen. Als er geen werk is, kan men de uitkering ook niet schrappen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder bepaalde voorwaarden aanvaardbaar.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou de misdadigers, die nu een uitkering krijgen, niet de kost willen geven.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men echter een paar duizend "goedkope" arbeiders wenst in te schakelen met een uitkering als loon...dan zitten we terug in de slaventijd. t' is dan ook broodroof tegenover de reguliere bedrijven en werknemers.
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ... iedere job aannemen die men je aanbiedt ... 'k weet nog niet goed hoor en 'k weet ook niet of bazen die mensen zo graag aannemen vermits die totaal niet gemotiveerd zijn. En daarbij ... vele jobs hebben eigenlijk een lange opleiding nodig. Verpleging of kraanbestuurder bijvoorbeeld (om er maar twee te noemen) ... deze knelpuntberoepen zal men niet zomaar oplossen door gelijk wie er op af te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets doen zal zeker niets oplossen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vond belastingen toch altijd een ergere vorm van broodroof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die niet ziek is, maar lui, die moet een sjot tegen zijn teelballen (m/v) krijgen. Luiaards alleen maar aaien en strelen, daar gaat ge niet veel goeds mee bereiken. Een noeste arbeider kan heel kregelig worden van nietsnutten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Het strafste aan heel deze zaak vind ik de reactie van VDAB die stelt dat het niet aan te raden valt om mensen te verplichten om te gaan werken want dat je dan ongemotiveerde werknemers krijgt.
Alsof al de mensen die wel een job hebben elke morgen vrolijk lachend en vol motivatie uit hun bed en in de file springen om te gaan werken. Onze maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar dat iedereen in feite verplicht is te gaan werken, zo niet dan bleef 90% van de actieve bevolking wellicht gewoon thuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bvb: Niet willen werken? Geen uitkering! Dus ze moeten ergens gaan werken. Werken ze daar niet goed? Ontslag! Kan het aangetoond worden dat ze hun ontslag te danken hebben aan hun eigen gebrek aan motivatie? Opnieuw geen uitkering. Het feit da ge werkloos kunt raken zonder uitkering, moet toch een voldoende motivering zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ... ge MOET niet gemotiveerd zijn om je werk te doen ... je moet gewoon je werk doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgie zou ik het niet doen. Tenslotte, de bruggepensioneerden zitten dik betaald op hun luie reet voor de rest van hun leven, en iemand die de pech heeft van werkloos te zijn die moet gestraft worden? Wat voor gekkenwerk is me dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |