![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=K92UMQGO
Citaat:
Ik kan er niets aan doen maar bij het lezen van deze tekst krijg ik spontaan een Marianne Thyssen gevoel. Ik vind het in ieder geval een slecht voorteken, als het waar is wat hier staat is het 2007 all over again. 'net geen akkoord' 'iedereen moet meewerken' 'we zullen dat afhandelen na de formatie' 'we moeten staatszin tonen' ... Gelukkig is NVA niet geïsoleerd in deze. Voetnoot: Ik hoop wel dat de paranoia van sommige Vlaamsnationalisten dat alle pers altijd tegen hen is, eens ophoudt. één is Vlaminghatend maar levert wel met Bracke een NVA'er. Nieuwsblad heeft enkele jaren geleden eens ca suffit geplaatst (http://farm4.static.flickr.com/3163/...0bcdcb6b_b.jpg). Ook de Standaard bericht zowel pro- als anti-Vlaamse berichten.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 31 augustus 2010 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard heeft Le Soir (DE vlaamshatende krant bij uitstek) als zusterkrant en in de aanloop naar elke verkiezingen proberen ze een gezamenlijk project op te zetten dat "de belgen" dichter bij mekaar moet brengen. Le Soir gaat dan een rondje schelden op Vlamingen en De Standaard poogt de franstalige Brusselaar af te schilderen als een redelijke mens. Sinds een jaar of 15 is die krant ook niet meer geworden dan een doorslagje van HLN. De tijd dat ik die nog las was toen er nog AVV-VVK (ja... dat klinkt nu wat verouderd) prijkte op de voorpagina en Manu Ruys instond voor schitterende analyses in plaats van de marketeer die DS stuk heeft gemaakt en nu op weg is om NRC Handelsblad ook te veranderen in een kopie van HLN. Waren er in de Standaard soms nog eens artikels het lezen waard, dan kwamen ze geheid van NRC. Dus je kan je wel inbeelden waar we heen gaan, mag ik hopen en tegelijk ook vrezen? |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En denk je dat franstalige nieuwsbladen dat ook doen?
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat doen?
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat bhv al wel langer 'binnen' is, alleen wilden Di Pupo en Milquet de prijs (in geld) nog wat opdrijven.
Belangrijkste is immers dat die twee niet veel stemmen halen uit Halle en Vilvoorde. Het is voor die twee het enige moment dat ze de mr een pee van jewelste kunnen stoven. De kinderbijslag in de gemeenschappen houden, dat lijkt me nog een heikel punt. Wat in ons nadeel speelt: het misbruik van de gedachte dat een kind maar waard is wat het aan kinderbijslag opbrengt (een kind is een kind); wat in ons voordeel speelt: het is absoluut een persoons- en gezinsgebonden materie, dus zeker niet behorend aan de gewesten. De besparing van 25 miljard zal ook niet vanzelf gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Boe-del-schei-ding.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
nieuwe verkiezingen zullen niet helpen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 31 augustus 2010 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het getuigt van uw kennis van de Belgische en Internationale Wetten 0,0.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 augustus 2010 om 15:19. |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent wellicht zaakvoerder van een gerenommeerd advocatenkantoor waarnaast dat van Jef Vermassen zou verbleken, misschien ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 augustus 2010 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|