Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2010, 15:12   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard BUB: N-VA-kiezers willen unitair België

Van de BUB-persdienst:

---
IJZERWAKE 2010: “DE “VLAAMSE” ONDERHANDELAARS DOEN HET GOED !”

Laten we er even geen doekjes om winden. Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken, niet voor die kiezers van de N-VA die alleen een goedwerkend – en dus geen federaal – België wensen en zeker niet voor de rest van de Belgen… Het is dan ook helemaal niet verwonderlijk dat de voorzitter van de Ijzerwake – één van de laatste neo-nazistische manifestaties in de wereld – het gedrag van de “Vlaamse” (lees: flamingantische) onderhandelaars goedkeurt.

Deze nogal wazige aankondiging staat op de website van de Ijzerwake (www.ijzerwake.org):

Op 22 augustus 2010, 11u., zal de 9de IJzerwake plaatsvinden te Steenstrate bij Ieper, onder het motto: Vrij Vlaanderen, Ons Europa!

Toespraken:
Voorzitter vzw IJzerwake: Wim De Wit
Gastspreker: prof. Matthias Storme

Het ondoorzichtige kluwen dat het federale België vanuit een unitaire staatsvorm tot de "federatie” van vandaag heeft gebracht, bewijst elke dag zijn onkunde.

In zijn toespraak gunde voorzitter De Wit de “Vlaamse” onderhandelaars nog respijt als er maar compromisloze stappen richting “Vlaamse” onafhankelijkheid worden gezet. En volgens alle recente nieuwsberichten zijn ze daar ook allemaal (N-VA, CD&V, SP.a en Groen) mooi mee bezig. Volgend jaar mogen de “Vlaamse” onderhandelaars misschien mee naar de Ijzerwake komen om samen de overleden nazi’s te herdenken.

Deze lichte, tactische verzwakking van het radicale discours van de Vlaams-nationale fascisten is verbijsterend omdat ze aantoont hoe radicaal de onderhandelaars van de zogenaamde "Vlaamse" partijen zich gedragen.

Ook al lijken de leukerds van de Ijzerwake vreemd genoeg de Nederlandse taal niet zo goed te beheersen, toch delen we hun kritiek op het taalfederalisme in België, weliswaar om deels andere redenen (niet alleen de ingewikkeldheid van het systeem en zeker niet het argument dat het federalisme de – weliswaar sterk verzwakte – Belgische staat behoudt). Wat bedoelen ze overigens met dat “kluwen”? De staatshervormingen die de flaminganten - en dan vooral de Volksunie - zelf gewild hebben? De particratie waarvan zowel de traditionele partijen als de N-VA en het Vlaams belang deel uitmaken? Het federalisme heeft trouwens samen met het Vlaams Belang, dat sterk geholpen werd door het migrantenthema, in de jaren 80 het Vlaams-nationalisme van de ondergang gered. Het federalisme dient duidelijk enkel en alleen om België kapot te maken, niet om het beter te laten werken. Wie dat vandaag nog niet begrepen heeft, is ofwel dom ofwel zelf Vlaams-of Waals-nationalist.

---

http://belgischeunie.be/nieuws.php?s..._from=&ucat=5&
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 15:48   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Waar kan ik ergens klacht indienen tegen BUB wegens laster en eerroof?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:09   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Waar kan ik ergens klacht indienen tegen BUB wegens laster en eerroof?
Waarom, de conclusie was toch duidelijk: ofwel ben je Vlaams-nationalist, ofwel ben je dom. Ik reken me maar bij de eerste categorie

Wat zou het leven toch saai zijn, zo zonder persberichten van de BUB.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:15   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De laatste zin verdient een aanvulling :
vlaams nationalist, waals nationalist of belgisch nationalist.

Het is een zeer typische eigenschap van elk nationalisme dat men steeds een te kort heeft aan gebied om over te kunnen heersen ie. de inwoners te onderwerpen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:20   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Alé, voor de BUB is de IJzerwake een pm waard!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 17:34   #6
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Het is een zeer typische eigenschap van elk nationalisme dat men steeds een te kort heeft aan gebied om over te kunnen heersen ie. de inwoners te onderwerpen.
Waar en wanneer hebben de Vlaams-nationalisten één meter grond geclaimd die hen niet toebehoorde? Wie hebben ze willen onderwerpen? Wie onzin schriift moet hem ook kunnen bewijzen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 18:09   #7
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet op z'n minst passend zijn om, wanneer je ergens een persmededeling over schrijft, de juiste spelling van de naam van je onderwerp even na te kijken?

En ach ja, wie heeft er nog zin om hierop inhoudelijk te reageren? Maar ook lachen kan ik niet meer. Na de beschuldigingen van flamingante dubbelspionnerij aan het adres van de heren Coburg en Ratzinger (hetgeen inderdaad hilarisch was) kan de BUB me niet meer verrassen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 18:54   #8
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat Hans nu wel een eigen variétéprogramma verdient...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 18:56   #9
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind eerder dat hij had moeten ophouden op z'n hoogtepunt.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:29   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ja, hij doet wat denken aan die van Gaston en Leo.
Oud 22 augustus 2010, 19:30   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hopelijk dan wel iets minder oudbakken dan die ijzerwake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 20:49   #12
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Denkt uw vrouw daar ook zo over?
Oud 22 augustus 2010, 21:19   #13
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarom, de conclusie was toch duidelijk: ofwel ben je Vlaams-nationalist, ofwel ben je dom. Ik reken me maar bij de eerste categorie

Wat zou het leven toch saai zijn, zo zonder persberichten van de BUB.
Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken.
Oud 23 augustus 2010, 00:00   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Tiens, het zijn nochtans vooral de eurofederalisten en wereldburgerzeikers die de mond vol hebben van een europese of wereldwijde superstaat. Zo'n beetje zoals Hitler en Napoleon daarvan droomden
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 07:49   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap niet goed waarom sommige mensen zo'n aandacht blijven besteden aan de berichtgeving van die twee man en een paardenkop van de BUB. Temeer omdat hun invloed op de politieke besluitvorming zo goed als nihil is.

Niettemin is het minipartijtje wel degelijk van nut voor het regime. De BUB is namelijk zo extreem unitaristisch en zo radicaal in zijn ideeën en opvattingen dat ze andere Belgicistische organisaties (B-Plus, Paviagroep...) als relatief 'gematigd' doen overkomen, terwijl deze laatsten in principe een stuk invloedrijker en desgevolg véél gevaarlijker zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 07:52   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken.
Da's dan mooi meegenomen voor ons hè. Dat de politieke volgelingen van Léon Degrelle in FDF en CdH er mee van profiteren moeten we er dan maar bijnemen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 11:40   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik snap niet goed waarom sommige mensen zo'n aandacht blijven besteden aan de berichtgeving van die twee man en een paardenkop van de BUB. Temeer omdat hun invloed op de politieke besluitvorming zo goed als nihil is.
Maar ze zijn zo grappig!

Citaat:
Niettemin is het minipartijtje wel degelijk van nut voor het regime. De BUB is namelijk zo extreem unitaristisch en zo radicaal in zijn ideeën en opvattingen dat ze andere Belgicistische organisaties (B-Plus, Paviagroep...) als relatief 'gematigd' doen overkomen, terwijl deze laatsten in principe een stuk invloedrijker en desgevolg véél gevaarlijker zijn.
Dat zou inderdaad een interessante strategie zijn voor de belgicisten, maar ik vrees dat de BUB niet alleen extreem is, maar ook gewoonweg dom en daardoor door niemand serieus genomen wordt.
Oud 23 augustus 2010, 12:25   #18
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Fonne ik trek me niets aan van BUB mar ik word niet graag uitgescholden voor facist en neonazi gewoon omdat ik niet hun menign deel. Op hen is de toepassing "de nieuwe facisten zullend e antifacisten zijn" wel van toepassing.
Oud 23 augustus 2010, 13:43   #19
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ach ja, wie heeft er nog zin om hierop inhoudelijk te reageren? Maar ook lachen kan ik niet meer. Na de beschuldigingen van flamingante dubbelspionnerij aan het adres van de heren Coburg en Ratzinger (hetgeen inderdaad hilarisch was) kan de BUB me niet meer verrassen.
Hebben die Ratzinger en Coburg daar echt van beschuldigd, oké nu is he duidelijk DIE ZIJN KLAAR VOOR EEN GESTICHT want zo'n vervormd maatschappijbeeld kan nooit gezond zijn.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 13:48   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fonne ik trek me niets aan van BUB mar ik word niet graag uitgescholden voor facist en neonazi gewoon omdat ik niet hun menign deel. Op hen is de toepassing "de nieuwe facisten zullend e antifacisten zijn" wel van toepassing.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be