![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees het net in de krant, spijtig dat ik het gisteren gemist heb op tv. (maar straks zal ik het wel kunnen bekijken op de site van de brt)
Blijkbaar komt Anciaux met een bepaalde resolutie, waarmee prof. Vermeersch niet akkoord gaat. Vermeersch nagelt de visie van Anciaux tot op de grond, tot onder de grond. .. En dan verweert den bleiter zich met het gegeven dat de andere 'enorm aan het zeveren is'. Ik moet zeggen dat ik voor 99 procent akkoord ga met Vermeersch. Zoals meestal trouwens. Of altijd. Bemerk hieronder zijn visie over de Amerikaanse cultuur. titel: 'Meneer Vermeersch, je bent onvoorstelbaar aan het zeveren' link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130507_002 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar meneer Anciaux voelt zich wél geroepen om een resolutie in te dienen teneinde islamofobie strafbaar te stellen. Ik vraag mij af hoe die resolutie er dan uitziet. Bol staand van vage interpretaties? Pure willekeur? In een beetje democratie, die naam waardig, zou een dergelijk incompetente volksvertegenwoordiger/senator met pek en veren worden overgoten en onder luid gejoel de Kamer worden uitgejaagd.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg weten we niet wat het verschil is tussen "kritiek" en "islamofobie". Meneer Ancieux weigert namelijk een definitie van islamofobie te geven. Zou hij het zélf wel weten?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door demonen : 7 mei 2013 om 07:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb de uitzending bekeken, je nekhaar gaat ervan overeind staan. Anciaux is al altijd een potzeiker geweest maar het betert niet met de jaren. Hij kan het debat niet winnen op argumenten en beslist dan maar om prof Vermeersch aan te vallen op een dwaze manier. De moderator had er zelfs moeite mee om zijn neutraliteit te bewaren en koos duidelijk de kant van Vermeersch. Politiek gezien denk ik dat na dit beschamende vertoon, Bertje zijn voorstel tot resolutie in zijn gat zal kunnen steken. Het steekt mij dat die nitwit met een hele grote filosoof meent in debat te kunnen gaan en dan als een verongelijkt kind reageert als hij voelt dat hij met zijn argumenten nergens geraakt. En Vermeersch die was zoals we van hem gewoon zijn weer schitterend. Die heeft het niet nodig om op de man te spelen, hij neemt genoegen met de tien-nul die hij scoorde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer is Anciaux bij machte zo'n debat te winnen? Hij is altijd al een zeveraar geweest die gebakken lucht verkoopt (ok, hij is daar goed in, daarom dat zoveel mensen op hem gestemd hebben).
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geen fan van Vermeersch en en frons de wenkbrauwen soms bij sommige van zijn verklaringen, maar gisteren vond ik hem zeer goed: inhoudelijk sterk, zoals gewoonlijk, maar vooral zeer didactisch in zijn nuanceringen (wat hij te weinig doet).
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Ongelooflijk toch, den Bert. Ik heb enkel dit stukje gelezen, ik durf niet kijken omdat het best pijnlijk is iemand op tv zo te zien afgaan.
Hij moet dringend eens leren dat je een argument op tafel moet leggen als je met iemand een discussie wil aangaan. Ik heb geen interesse in zijn gevoelens en ben geen vragende partij om op basis daarvan wetteksten beginnen te schrijven. Terzijde, op alles waar men (van rechtswege of impliciet) geen kritiek mag geven, zit een reukje.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anciaux kan misschien eens zijn ogen opendoen en nadenken hoe je deze troep marokkanen integreert in de maatschappij zodat ze respectvol omgaan met de medemensen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-elkaar.dhtml Leerling (16) slaat zwangere lerares in elkaar
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 mei 2013 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat met die vermeendelijk goed aangepaste geïntegreerde geen hoofddoekdragende moslimsenatrice waar bertje die resolutie samme mee indient?
volgens haar mag je met alles lachen behalve de profeet, volgens haar mag je over alles praten en discussiËren uitgezonderd de islam, volgens haar stopt de vrijheid van meningsuiting bij de islam. en zij is van mening dat iedereen die het hier niet mee eens is gewoon gestraft moet worden. sommige zouden dit weleens fascisme kunnen noemen tot daar de goedgeïntegreerde moslima? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk heeft een politica exact hetzelfde gezegd als wat jij schrijft, behalve dat het over Statan ging: absolutevrijheid van meningsuiting behalve als het anti-Christelijk is. O ja, madam is Minister geweest bij Chirac en is zo Française als je maar kan zijn. Sommige zouden dit weleens fascisme kunnen noemen. Tot daar de goedgeintegreerde Katholieke?
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er bestaat trouwens een topic over het incident waar je uw gal kunt spuwen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 mei 2013 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Huilebertje Anciaux was gisterenavond gewoon aan het solliciteren bij een andere en nieuwe partij waar ze charlatans van zijn kaliber best kunnen gebruiken. Nl Rossem, en wie weet komt hij dan terug op een verkiesbare plaats te staan., den mislukten advocaat, opgeschoten kleuter dat hij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een prulgesprek tussen die twee. Zonder enige stijl of boodschap. Eigenlijk zelfs nauwelijks inhoud.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie is Bert Anciaux?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Islamofobie verbieden zonder een duidelijke omchrijving wat hieronder valt vind ik bijzonder gevaarlijk, dan kan men voor eenderd welk vermeend vergrijp een klacht indienen ook al zou het gaan om kritiek... Waarom overigen enkel islamofobie? Als we toch een religiefobie wenst te verbieden dan zou zou dit voor alle religies moeten gelden hoewel de SP.A dan wel op de tenen van ommige anti-joden zou trappen. Ik moet overigens denken aan het voorstel van die islamistische organisatie om godslaster te verbieden, hoe dicht zou dit voorstel in de praktijk bij dat voorstel komen? Met een vage interpretatie zeer dicht vermoed ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Anciaux is een stuk uitschot.
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...312791#p312791 Wie denkt dat Fawzya of Bertje zelf een beetje onderzoek gedaan hadden (of het laten doen) is bedrogen. Lees even mee aub : Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 09:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |