Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2013, 06:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Anciaux, enorm arrogant, beledigt Vermeersch onterecht

Ik lees het net in de krant, spijtig dat ik het gisteren gemist heb op tv. (maar straks zal ik het wel kunnen bekijken op de site van de brt)

Blijkbaar komt Anciaux met een bepaalde resolutie, waarmee prof. Vermeersch niet akkoord gaat.
Vermeersch nagelt de visie van Anciaux tot op de grond, tot onder de grond.
..
En dan verweert den bleiter zich met het gegeven dat de andere 'enorm aan het zeveren is'.

Ik moet zeggen dat ik voor 99 procent akkoord ga met Vermeersch.
Zoals meestal trouwens. Of altijd.

Bemerk hieronder zijn visie over de Amerikaanse cultuur.

titel: 'Meneer Vermeersch, je bent onvoorstelbaar aan het zeveren'
link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130507_002

Citaat:
Bert Anciaux (SP.A) vindt dat de regering werk moet maken van de strijd tegen islamofobie. Professor emeritus Etienne Vermeersch is het niet eens met het voorstel van Anciaux, zo bleek maandagavond in Reyers Laat. Vermeersch stelt voor om het woord 'islamofobie' uit onze woordenlijst te schrappen.

'Het is volkomen misplaatst om individuele mensen te haten of te minachten. Maar het is iets helemaal anders om een godsdienst te bestrijden', verklaarde moraalfilosoof Vermeersch op Canvas. 'Ik ben anti-katholiek, maar niet tegen katholieke mensen.'

Anciaux voelt zich echter niet geroepen om een precieze definitie van islamofobie te geven in zijn resolutie. 'Ik heb geen enkel probleem met kritiek op een godsdienst', benadrukte Anciaux.

'Onderscheid tussen mens en systeem'

'In de Amerikaanse cultuur neemt maar 40 procent de evolutietheorie aan. De Amerikaanse cultuur heeft de doodstraf, zelfs voor minderjarigen. Die cultuur is achterlijk, zal ik ook zeggen. Wanneer ik nu zeg dat in de islamlanden maar twintig procent of minder de evolutietheorie aanneemt. Dan mag ik toch ook zeggen dat die nog meer achterlijk zijn? En volgens punt drie in uw resolutie mag ik dat niet zeggen', stelde Vermeersch.

'Meneer Vermeersch, je bent onvoorstelbaar aan het zeveren', ergerde Anciaux zich. 'Het is niet aan mij om te gaan bepalen of meneer Vermeersch islamofoob is. Maar ik heb het gevoel dat hij alles doet om islamofoob over te komen.'

'Je hebt een hemels genoegen om mensen te kwetsen,' meende de SP.A-politicus. 'De islam is geen mens, maar een systeem', aldus Vermeersch. 'Ik denk dat ik meer gelovige vrienden heb dan jij. Er bestaat voor mij een onderscheid tussen de mensen, die ik liefheb, en een systeem dat moet bestreden worden.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 06:55   #2
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anciaux voelt zich echter niet geroepen om een precieze definitie van islamofobie te geven in zijn resolutie.
Meneer Anciaux voelt zich dus niet geroepen om een precieze definitie van islamofobie te geven.

Maar meneer Anciaux voelt zich wél geroepen om een resolutie in te dienen teneinde islamofobie strafbaar te stellen.

Ik vraag mij af hoe die resolutie er dan uitziet. Bol staand van vage interpretaties? Pure willekeur?

In een beetje democratie, die naam waardig, zou een dergelijk incompetente volksvertegenwoordiger/senator met pek en veren worden overgoten en onder luid gejoel de Kamer worden uitgejaagd.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 06:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 06:59   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met kritiek op een godsdienst', benadrukte Anciaux.
Allez vooruit.

Jammer genoeg weten we niet wat het verschil is tussen "kritiek" en "islamofobie".

Meneer Ancieux weigert namelijk een definitie van islamofobie te geven.

Zou hij het zélf wel weten?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 07:15.
Oud 7 mei 2013, 07:02   #4
demonen
Banneling

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1622557

Laatst gewijzigd door demonen : 7 mei 2013 om 07:03.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 07:15   #5
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Het is niet aan mij om te gaan bepalen of meneer Vermeersch islamofoob is. Maar ik heb het gevoel dat hij alles doet om islamofoob over te komen.'
Het is dus zoals ik vreesde. Gevoel. Vage interpretaties en pure willekeur.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2013 om 07:18.
Oud 7 mei 2013, 07:17   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees het net in de krant, spijtig dat ik het gisteren gemist heb op tv. (maar straks zal ik het wel kunnen bekijken op de site van de brt)

Blijkbaar komt Anciaux met een bepaalde resolutie, waarmee prof. Vermeersch niet akkoord gaat.
Vermeersch nagelt de visie van Anciaux tot op de grond, tot onder de grond.
..
En dan verweert den bleiter zich met het gegeven dat de andere 'enorm aan het zeveren is'.

Ik moet zeggen dat ik voor 99 procent akkoord ga met Vermeersch.
Zoals meestal trouwens. Of altijd.

Bemerk hieronder zijn visie over de Amerikaanse cultuur.

titel: 'Meneer Vermeersch, je bent onvoorstelbaar aan het zeveren'
link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130507_002
Volgens de recent gelanceerde mode hier zou de topictitel moeten zijn : "Bert Anciaux is een stuk uitschot "

Ik heb de uitzending bekeken, je nekhaar gaat ervan overeind staan. Anciaux is al altijd een potzeiker geweest maar het betert niet met de jaren. Hij kan het debat niet winnen op argumenten en beslist dan maar om prof Vermeersch aan te vallen op een dwaze manier. De moderator had er zelfs moeite mee om zijn neutraliteit te bewaren en koos duidelijk de kant van Vermeersch.
Politiek gezien denk ik dat na dit beschamende vertoon, Bertje zijn voorstel tot resolutie in zijn gat zal kunnen steken.
Het steekt mij dat die nitwit met een hele grote filosoof meent in debat te kunnen gaan en dan als een verongelijkt kind reageert als hij voelt dat hij met zijn argumenten nergens geraakt.
En Vermeersch die was zoals we van hem gewoon zijn weer schitterend. Die heeft het niet nodig om op de man te spelen, hij neemt genoegen met de tien-nul die hij scoorde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 07:37   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer is Anciaux bij machte zo'n debat te winnen? Hij is altijd al een zeveraar geweest die gebakken lucht verkoopt (ok, hij is daar goed in, daarom dat zoveel mensen op hem gestemd hebben).

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geen fan van Vermeersch en en frons de wenkbrauwen soms bij sommige van zijn verklaringen, maar gisteren vond ik hem zeer goed: inhoudelijk sterk, zoals gewoonlijk, maar vooral zeer didactisch in zijn nuanceringen (wat hij te weinig doet).
Oud 7 mei 2013, 08:06   #8
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Ongelooflijk toch, den Bert. Ik heb enkel dit stukje gelezen, ik durf niet kijken omdat het best pijnlijk is iemand op tv zo te zien afgaan.

Hij moet dringend eens leren dat je een argument op tafel moet leggen als je met iemand een discussie wil aangaan.

Ik heb geen interesse in zijn gevoelens en ben geen vragende partij om op basis daarvan wetteksten beginnen te schrijven.

Terzijde, op alles waar men (van rechtswege of impliciet) geen kritiek mag geven, zit een reukje.
Oud 7 mei 2013, 08:09   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Anciaux kan misschien eens zijn ogen opendoen en nadenken hoe je deze troep marokkanen integreert in de maatschappij zodat ze respectvol omgaan met de medemensen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-elkaar.dhtml

Leerling (16) slaat zwangere lerares in elkaar

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 mei 2013 om 08:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:15   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wat met die vermeendelijk goed aangepaste geïntegreerde geen hoofddoekdragende moslimsenatrice waar bertje die resolutie samme mee indient?
volgens haar mag je met alles lachen behalve de profeet, volgens haar mag je over alles praten en discussiËren uitgezonderd de islam, volgens haar stopt de vrijheid van meningsuiting bij de islam.
en zij is van mening dat iedereen die het hier niet mee eens is gewoon gestraft moet worden.
sommige zouden dit weleens fascisme kunnen noemen

tot daar de goedgeïntegreerde moslima?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:31   #11
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En wat met die vermeendelijk goed aangepaste geïntegreerde geen hoofddoekdragende moslimsenatrice waar bertje die resolutie samme mee indient?
volgens haar mag je met alles lachen behalve de profeet, volgens haar mag je over alles praten en discussiËren uitgezonderd de islam, volgens haar stopt de vrijheid van meningsuiting bij de islam.
en zij is van mening dat iedereen die het hier niet mee eens is gewoon gestraft moet worden.
sommige zouden dit weleens fascisme kunnen noemen

tot daar de goedgeïntegreerde moslima?
Ik zou oppassen met zo'n verklaringen...

In Frankrijk heeft een politica exact hetzelfde gezegd als wat jij schrijft, behalve dat het over Statan ging: absolutevrijheid van meningsuiting behalve als het anti-Christelijk is.

O ja, madam is Minister geweest bij Chirac en is zo Française als je maar kan zijn.

Sommige zouden dit weleens fascisme kunnen noemen.

Tot daar de goedgeintegreerde Katholieke?
Oud 7 mei 2013, 08:32   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anciaux kan misschien eens zijn ogen opendoen en nadenken hoe je deze troep marokkanen integreert in de maatschappij zodat ze respectvol omgaan met de medemensen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-elkaar.dhtml

Leerling (16) slaat zwangere lerares in elkaar
Jij hebt Vermeersch duidelijk niet begrepen...

Er bestaat trouwens een topic over het incident waar je uw gal kunt spuwen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 mei 2013 om 08:37.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:36   #13
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Huilebertje Anciaux was gisterenavond gewoon aan het solliciteren bij een andere en nieuwe partij waar ze charlatans van zijn kaliber best kunnen gebruiken. Nl Rossem, en wie weet komt hij dan terug op een verkiesbare plaats te staan., den mislukten advocaat, opgeschoten kleuter dat hij is.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:38   #14
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij hebt Vermeersch duidelijk niet begrepen...
dat is dan nog vriendelijk uitgedrukt...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:41   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het was een prulgesprek tussen die twee. Zonder enige stijl of boodschap. Eigenlijk zelfs nauwelijks inhoud.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 08:48   #16
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wie is Bert Anciaux?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 09:00   #17
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Islamofobie verbieden zonder een duidelijke omchrijving wat hieronder valt vind ik bijzonder gevaarlijk, dan kan men voor eenderd welk vermeend vergrijp een klacht indienen ook al zou het gaan om kritiek... Waarom overigen enkel islamofobie? Als we toch een religiefobie wenst te verbieden dan zou zou dit voor alle religies moeten gelden hoewel de SP.A dan wel op de tenen van ommige anti-joden zou trappen. Ik moet overigens denken aan het voorstel van die islamistische organisatie om godslaster te verbieden, hoe dicht zou dit voorstel in de praktijk bij dat voorstel komen? Met een vage interpretatie zeer dicht vermoed ik...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 09:23   #18
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Anciaux is een stuk uitschot.
Oud 7 mei 2013, 09:34   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Meneer Anciaux voelt zich dus niet geroepen om een precieze definitie van islamofobie te geven.

Maar meneer Anciaux voelt zich wél geroepen om een resolutie in te dienen teneinde islamofobie strafbaar te stellen.

Ik vraag mij af hoe die resolutie er dan uitziet. Bol staand van vage interpretaties? Pure willekeur?
In een beetje democratie, die naam waardig, zou een dergelijk incompetente volksvertegenwoordiger/senator met pek en veren worden overgoten en onder luid gejoel de Kamer worden uitgejaagd.
Ik had deze resolutie al volledig geplaatst in deze topic:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...312791#p312791

Wie denkt dat Fawzya of Bertje zelf een beetje onderzoek gedaan hadden (of het laten doen) is bedrogen.
Lees even mee aub :

Citaat:
Islamofobiefobie: in Vlaanderen erger dan in Nederland?
"Talhaoui wil strengere aanpak van islamofobie"

Het citaat in de subtitel vormde afgelopen donderdag de kop van een artikel in de Gazet van Antwerpen. Mij viel deze passage onmiddellijk op:
"Ze sommen acht criteria op om islamofobie te herkennen"

Acht criteria. Dan gaat het dus om de criteria die zijn bedacht door de Britse instelling Runnymede. Die criteria zijn inhoudelijk opmerkelijk, maar nog veel opmerkelijker is de manier waarop ze enerzijds door de EU en anderzijds door de politiek georganiseerde mohammedanen van de Organization of Islamic Coperation (OIC) worden aangehaald.
Daartussen zit namelijk een zeer wezenlijk verschil. Bij de OIC weten ze dat dondersgoed want ze liegen zelfs in hun rapporten in de verwijzing naar die Runnymede-criteria. Ze beweren glashard dat die stichting het had over zeven criteria. De politiek georganiseerde mohammedanen laten er een weg.
»

Schaamteloos openhartig
Bovenstaande komt van bladzijde 288 van mijn boek (Islamofobie? Een nuchter antwoord en is daar onderdeel van de paragraaf Nogmaals: wat is eigenlijk islamofobie?

Een vluchtige blik op de tabel leert dat voor zeven van de acht kenmerken zowel de EU(MC) als de OIC de tekst van de Runnymede Trust beschouwt men bij de OIC dit niet als een blijk van islamofobie.

Zij niet…zo goed als letterlijk hebben overgenomen.

Bedenk daarbij dat Islamofobie voor de OIC zeer, zeer belangrijk is. Belangrijk omdat het in de woorden van hun ministers van buitenlandse zaken de ‘ergste vorm van terrorisme’ vormt. Bovendien is dit het thema dat -naast de vijandigheid tegenover Israël- alle door het mohammedanisme beheerste landen verenigt.
Met dat in het achterhoofd is het ook volstrekt uitgesloten dat het hier om een vergissing zou gaan.
Terwijl volgens de EU-commissie “Islam beschouwen als een politieke ideologie, gebruikt voor politiek of militair voordeel” een uiting van verwerpelijke islamofobie vormt, beschouwt men bij de OIC dit niet als een blijk van islamofobie.
Zij niet…
Men is er zo openhartig over.

Een drietal Tweede Kamerleden die in het verleden enige interesse toonden voor het onderwerp 'islamofobie', vroeg ik om in ieder geval de bladzijdes 285 tm 289 te lezen. Op 285 tm 287 plaats ik kanttekeningen bij die andere zeven kenmerken.
Tot mijn stomme verbazing toonde geen van hen zich bijzonder verbaasd over de peilloze leugenachtigheid die de OIC hiermee tot uitdrukking brengt.
Als pathologisch optimist maak ik hier nog een klein voorbehoud bij: de VVD-er die ik het meest recent mijn boek toestuurde, met dat verzoek erbij, liet me weten dat hij de paragraaf gelezen had en ook de rest van mijn boek ging lezen. Dus wie weet.

Behalve dat weggelaten kriterium 5 viel me nog een ander verschil op.
Bij Runnymede en de EUMC zijn daadwerkelijk nummertjes gebruikt voor de acht kenmerken, in het OIC-rapport kruisjes. Het overnemen van slechts zeven van de acht kenmerken en het rijtje van zeven dan niet nummeren, doet het vermoeden rijzen dat de opstellers van dit rapport zelfs nog bewust geprobeerd hebben het weglaten van dit ene kenmerk minder te laten opvallen.

Dat men zich dus terdege ervan bewust is dat de onverantwoordelijke, intellectueel corrupte politieke elite en de suffe media in het Westen het sprookje vol willen blijven houden dat het mohammedanisme in alle opzichten vergelijkbaar is met het christendom en andere religies terwijl het OIC zelf wel beter weet.
http://www.islamofobie.nl/index.php/..._in_nederland/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 09:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 09:35   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Anciaux is een stuk uitschot.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Huilebertje Anciaux was gisterenavond gewoon aan het solliciteren bij een andere en nieuwe partij waar ze charlatans van zijn kaliber best kunnen gebruiken. Nl Rossem, en wie weet komt hij dan terug op een verkiesbare plaats te staan., den mislukten advocaat, opgeschoten kleuter dat hij is.
Anciaux heeft schrik voor zijn postje. Daarom richt hij zich nu in al zijn glorie op het binnenhalen van moslimstemmen (hij durft het nog niet aan om een moslimpartij op te richten).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 09:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be