![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() salaam,
GELOVEN in evolutie? in wetenschap is er geen plaats voor geloof. tot we een nog beter model hebben is de evolutietheorie de minst slechte verklaring voor de diversiteit van het leven op aarde. heel waarschijnlijk is het leven min of meer geevolueerd zoals de neo-darwinisten zeggen. maar geloven? dat bewaar ik voor religie. vrede, redwasp
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"minst slechte" ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
inderdaad de minst slechte. onze wetenschappelijke modellen zijn steeds een heel stuk simplistischer dan de werkelijkheid die ze in kaart proberen te brengen. de enige echt juiste verklaring zou meteen alle feiten moeten beschrijven (en dat zijn er heel veel) en zou daardoor minstens even complex zijn als de werkelijkheid. dan zouden we een wetenschap moeten ontwikkelen die ons in staat stelt om met die nieuwe complexiteit om te gaan, een wereldkaart van de wereldkaart zeg maar. vrede, redwasp
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Is de basis van 'wetenschap' niet het altijd proberen open laten van ruimte voor kritiek op hetgene dat al ontdekt is?
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nog een aanrader, de themesong van "the big bang theorie", fantastische serie ![]() http://www.youtube.com/watch?v=lhTSfOZUNLo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Te veel informatica in die serie?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Lol. Moet misschien toch maar eens wat afleveringen gaan meepikken dan.
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie uw punt maar geloven zit toch ook verweven in wetenschap. Hangt ervan af hoe je het bekijkt en/of definieert, veel wetenschappers volgens hun intuitie omdat ze geloven dat iets klopt, en dat proberen ze te bewijzen. Niets kan echt bewezen zijn binnen de wetenschap omdat het falsifisieerbaar moet blijven. De evolutietheorie wordt in weerwil van haar karakter vaak verheven tot een bewezen feit. Het zijn vaak wetenschappers zelf (en biologen nog het meest, wat nota bene de minst fundamentele wetenschap is) die deze vorm van geloven toepassen, en niet alleen dogmatische leekjes. Volgens mij is een menselijke mentale bewerking nooit vrij van geloof. En dus ook wetenschap niet. Maar misschien gaat het enkel over hoe we weten en geloven definieëren. Laatst gewijzigd door Moslim! : 13 september 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Vind ge? Samen met The IT Crowd echt wel een van de weinige series die ik de moeite vind om naar te kijken.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Friends , dit , Frasier, ... - Zinnetje "hahahaha" - Zinnetje "hahaha" En mochten de zinnetjes dan nog grappig zijn. Nope, platte kak. Had nochtans de hele reeks gedownload maar ik hou ze zelf niet bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Ik ben niet echt een TV kijker, maar vind die serie zelf best wel leuk voor een half uurtje verstand op nul, als ik 3 uur TV per week zie is't veel.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() The Big Bang Theory is een typisch Amerikaanse flutserie die plaatsvindt in een geïdealiseerde happy setting met irritante overgeacteerde perfecte mensen uit de rijke blanke middenklasse gepresenteerd als de traditionele typetjes en met bijhorende haha-denigratie of hypocriet moraliserend gedoe, met grappen die een lachband nodig hebben om het publiek er aan te herinneren dat ze moeten lachen en bijhorende lachpauzes om het humor-niveau even te laten dalen alvorens een nieuwe netjes gedoseerde 'injectie' te geven.
God, wat heb ik een hekel aan dat soort series. Rituele verbranding toegestaan. IT-Crowd über alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel de asperger reacties overdreven zijn geven ze een grappig beeld van de motivatie van autisten. Als je nooit een asperger in actie hebt gezien kan ik me voorstellen date r neit veel grappigs aan is. maar ik kan je verzekeren dat zo ongeveer elke bedenking die Sheldon maakt, ik me ook al gemaakt heb. En aangezien ik probleemloos met mezelf kan lachen vind ik de serie hilarisch. |
|
![]() |
![]() |