![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Als Eurocommissaris van handel heeft hij geen onbeperkte vrijheid van meningsuiting. Hij doet trouwens ongenuanceerde uitlatingen ofwel vage beschuldigingen door te spreken over 'de joodse lobby' en joden in het algemeen. Wat mij betreft moet hij vertrekken als Eurocommissaris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog vreemder is de vaststelling dat het EJC bewust een amalgaam maakt van antisemitisme, kritiek op Israël, complotdenken ivm Joden en daarmee voedsel geeft aan zij die voor zo'n amalgaam vatbaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De gucht zegt de zaken zoals ze zijn, net zoals over congo. EISEN ? ze hebben het precies nog niet begrepen. en het ging over Israel en de joodse lobby die vrede onmogelijk maakt via Washington. enkel joodse israelische lobbyisten zullen zich aangevallen voelen. ![]() De joodse kritikasters van de zionitische terreurstaat zijn trouwens heel wat scherper in hun bewoordingen dan de Gucht en hun antisjemitisméé gekweel werkt blijkbaar almaar minder en minder. integendeel !
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar bon, ook op dit forum vind je mensen die het onderscheid tussen antisemitisme en antizionisme bewust 'veronachtzamen', niet Ephialtes ?
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De hasbara hebben hun tijd niet
![]() en het gaat niet meer beteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Mva en roodhaat: Kan jullie alleen maar gelijk geven.
Wijze woorden van De gucht: Europees handelscommissaris Karel De Gucht zegt dat hij "geenszins de bedoeling had de joodse gemeenschap te beledigen of te stigmatiseren" in zijn radio-interview van donderdagochtend. "Ik wil duidelijk maken dat antisemitisme geen plaats heeft in de wereld van vandaag en dat dat fundamenteel tegen onze Europese waarden is." De opmerkingen die hij maakte, "zijn op een manier geïnterpreteerd die ik niet bedoeld heb", aldus De Gucht. Met zijn mededeling reageert De Gucht op de kritiek die in de Joodse wereld ontstaan is op zijn interview op de VRT-radio. Daar had hij naar aanleiding van de opnieuw opgestarte vredesonderhandelingen tussen Israëli's en Palestijnen gezegd dat enkel de VS invloed hebben op Israël, maar dat de invloed van de Joodse lobby op de Amerikaanse bewindvoerders niet te onderschatten is. De Gucht zei ook dat het "zelfs met een gematigde jood" niet gemakkelijk is om over de kwestie "een rationeel gesprek te voeren". (belga/jv)
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 september 2010 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Elke vorm van kritiek op die zionisten wordt afgedaan als 'antisemitisme'.
Ik vraag me eigenlijk al heel lang af wat het verschil is tussen Hitler en de zionisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Net zomin moslims tegen harde kritiek kunnen, valt de Joodse groep ook door de mand als hun forse lobbyisme eens onder vuur wordt genomen. Evenmin verdragen zij kritiek, in welke vorm dan ook. Direct vliegen de beschuldigingen van antisemitisme over de schutting. Met andere woorden: "Kom niet aan ons want wij zijn heilig!"
Nu, dat zijn ze bepaald niet en groot in aantal zijn hun fouten die ze in feite niet willen erkennen. Zo ook de moslims. Een enkel verwijt en je bent Islamofoob. Joden hebben een uitermate slecht gevoel voor PR en diplomatie, onwillekeurig in welke volgorde. Steeds opnieuw bewijzen ze dat. Zo ook nu. In zijn hoedanigheid als EC moet de Gucht een beetje op zijn woorden letten, maar wat zijn woorden? Politici die ronduit ernstige bestuurlijke fouten maken, blijven rustig zitten. Ik zie derhalve geen enkele reden voor de Gucht om te vertrekken.
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() wat is het verschil tussen het zionisme en het nazisme ???
En gaan we weer eens mee collaboren ?? Is dit echt het vlaanderen waar zo fier op moeten zijn Shame You
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Nog eventjes en de term 'antisemitisme' word uit het strafboek geschrapt!
Het word te pas en te onpas misbruikt door Zionisten! Meer en meer politiekers zwijgen niet meer, wat een zeer goede zaak is ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Dus TERECHTE kritiek op de Joodse lobby, is anti-semitisme?
![]() Hoe noem je dan het apartheidsregime in Israel & de bezette gebieden? Palestijnen zijn toch ook Semieten... Eigenlijk is het simpel. Zodra de Joodse Lobby "anti-semiet" roepen, weet je dat er waarheid is gesproken. ![]()
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 3 september 2010 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() AIPAC bestaat nu eenmaal, wat heeft hij gezegd dat antisemitisch is. Moet die macht dan verzwegen worden ofzo?
http://www.aipac.org/ die joodse lobby's zijn de grootste racisten en ja die hebben veel invloed in USA. http://www.youtube.com/watch?v=m2J7RYZ9wQ0 ik kan iedereen dat boek aanraden van yakov rabkin http://www.liberales.be/boeken/thora Laatst gewijzigd door Moslim! : 3 september 2010 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moslims moeten volgens nogal wat mensen pikken dat ze in schoolboeken worden afgebeeld als terroristen, zoniet zijn het moslims die weer moeilijk doen, eerlijk gezegd ben ik er niet zo zeker van zijn dat moslims weinig kritiek verdragen. Er is een verschil tussen kritiek en provocaties, beledigingen en leugens. Er is in dat opzicht weinig kritiek op de moslims. Laatst gewijzigd door Moslim! : 3 september 2010 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het EJC stelt zich aan. Er was niets antisemitisch aan zijn uitspraken, hooguit kritisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() @Moslim!
Geef mij eens een duidelijk voorbeeld van onterechte kritiek - of, zo je wilt zuivere provocatie. Ik doel hiermee op politieke zaken. Niet puur en alleen vanwege het geloof. Dat laat ik volledig buiten beschouwing.
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als moslims niet tegen kritiek kunnen heeft dat te maken met achtergrond van die moslims, dat moslims dan meestal afkomstig zijn uit landen die een totalitair regime kennen of lang kenden is juistere verklaring, kritiek is daar iets dat als ontrouw wordt beschouwd. De hevige reacties op de Mohammed cartoons zijn ook een voorbeeld. In de lijn met de frustraties van moslims dat alles wordt afgedaan alsof het over de islam gaat. Als een moslim zijn vrouw slaagt is dat omwille van de islam als een moslim op de stoep spuugt is dat omwille van de islam, als een allochtoon een crimineel is is dat omwille van de islam... Gewone logische redeneringen als huiselijk geweld en ongemanierdheid en sociale achtergrond zijn niet van toepassing op de moslims. Het is voor niet moslims bijna onmogelijk geworden om niet in termen van een clash of civilisations te denken. De volgende fase was eurabia. Beide concepten zijn bedacht en de wereld in gestuurd door niet moslims. Door dit alles is er helemaal geen sprake van debat of kritiek op de islam. Alles wat moslims aangaat wordt geculturaliseerd. Als zelfs schoolboeken moslims als terroristen beginnen af te schilderen kun je moeilijk spreken van een open debat dat over de inhoud van de religie gaat. Het is voor de meeste mensen een feit geworden, islam is gewelddadig en als moslims willen integeren moeten ze daar mee leren leven en afstand nemen de gewelddadige aspecten van hun religie. De inhoud van de islam is er zelfs niet aan te pas gekomen. Ik vraag me af hoe volgelingen van andere religies zouden reageren moesten ze hun emancipatie lessen krijgen via cartoons die hun religie in het belachelijke trekt en zegt: "dit is wat jullie moeten accepteren om aangepast te zijn". De meeste westerse moslims zeggen foert tegen die cartoons, neen bijna alle westerse moslims zeggen foert maar toch wordt het in beeld gebracht alsof het omgekeerde waar is. Er is geen kritiek op de islam en de media heeft die rol op zich genomen, waar ze mijn inziens helemaal niet volwassen mee is omgaan. Als er wel kritiek komt op de islam of moslims is dat van andere moslims. Die lijken blijkbaar de enige te zijn die nog een min of meer nuchter oordeel kunnen vellen. In dat opzicht ben ik het dus niet eens dat moslims niet tegen kritiek kunnen. |
|
![]() |
![]() |