Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 08:30   #1
Cdude
Banneling

Standaard Alle renners aan de dope

Alsof niet iedereen dat weet.
Teveel geld mee gemoeid dus zolang de winst grotr is dan het mogelijke verlies : spuiten en slikken

Citaat:
Ettore Torri van het Italiaans olympisch comité CONI heeft dinsdag hard uitgehaald naar de wielerwereld. Volgens de aanklager in dopingzaken gebruiken alle renners in het profpeloton verboden middelen. ,,Dat is niet alleen mijn mening. Het is wat de hele wielerwereld weet. Elke renner die ik ondervraag, bevestigt het'', aldus de Italiaan.

Volgens Torri zou het legaliseren van doping een oplossing kunnen zijn. ,,Op voorwaarde natuurlijk dat de gezondheid van de renners niet in gevaar gebracht wordt. Selchts een klein percentage van de dopingzondaars wordt betrapt. Eén op de honderd valsspelers eruit halen is ook niet rechtvaardig. Doping blijft zich steeds verder uitbreiden en dat zal niet stoppen.''

De wielerwereld kreeg afgelopen week weer te maken met grote dopingzaken. Tourwinnaar Alberto Contador is voorlopig geschorst omdat bij hem clenbuterol is aangetroffen. Ook Ezequiel Mosquera, de nummer twee van de Vuelta, werd gepakt.
http://www.powned.tv/nieuws/sport/20...iken_dope.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:32   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het wielrennen is één grote grap, het is mij een mysterie hoe mensen blind kunnen blijven voor het overduidelijke bedrog dat op grote schaal gepleegd wordt binnen deze sport.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 17:07   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De renners van vandaag volgens het voorbeeld van de grote Belg, Merkx.

leve de doping!
Oud 6 oktober 2010, 17:09   #4
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het wielrennen is één grote grap, het is mij een mysterie hoe mensen blind kunnen blijven voor het overduidelijke bedrog dat op grote schaal gepleegd wordt binnen deze sport.
Welja indien iedereen doping neemt dan wordt dit zowat terug gelijkgeschakeld en is het toch de beste die wint he.
Oud 6 oktober 2010, 17:12   #5
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bedrog is inherent aan de sport. Dat is altijd al zo geweest. Een Tour de France rij je nu eenmaal niet uit op bruine boterhammen en karnemelk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 17:16   #6
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het bedrog is inherent aan de sport. Dat is altijd al zo geweest. Een Tour de France rij je nu eenmaal niet uit op bruine boterhammen en karnemelk.
De schuld ligt o.a. bij de organisatoren van de ronde van Frankrijk, die om duistere redenen de ronde simpelweg te zwaar maken, en later verbaasd zijn als er weeral dopingzondaars betrapt worden.

De ronde van Frankrijk naar meer normale proporties terugbrengen zou al een goed begin zijn.
Oud 6 oktober 2010, 17:17   #7
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie mijn bovenstaande briljante repliek.
Oud 6 oktober 2010, 17:18   #8
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

oud nieuws

Laatst gewijzigd door Donar : 6 oktober 2010 om 17:18.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 17:18   #9
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Welja indien iedereen doping neemt dan wordt dit zowat terug gelijkgeschakeld en is het toch de beste die wint he.
Een krankzinnige logica.
Oud 6 oktober 2010, 17:21   #10
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schuld ligt o.a. bij de organisatoren van de ronde van Frankrijk, die om duistere redenen de ronde simpelweg te zwaar maken, en later verbaasd zijn als er weeral dopingzondaars betrapt worden.

De ronde van Frankrijk naar meer normale proporties terugbrengen zou al een goed begin zijn.
Goh, ik heb daar eigenlijk niet zo'n zicht op. Wel weet ik dat er vroeger veel meer en vooral veel zwaardere en gevaarlijkere middelen gebruikt werden: amfetamines, heroïne, groeihormoon enz.

Die hele Tour is sowieso een bovenmenselijke inspanning. Ik denk dat dat een van de redenen is dat mensen dat graag zien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 17:35   #11
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ik heb daar eigenlijk niet zo'n zicht op. Wel weet ik dat er vroeger veel meer en vooral veel zwaardere en gevaarlijkere middelen gebruikt werden: amfetamines, heroïne, groeihormoon enz.

Die hele Tour is sowieso een bovenmenselijke inspanning. Ik denk dat dat een van de redenen is dat mensen dat graag zien.
Ik ben er vrij zeker van dat de ronde even spannend en interessant zou zijn met eens een extra rustdag ertussen, of een col minder of weet ik veel wat, kortom fysiek gezien gewoon iets minder zwaar.

Het blijft een superieure fysieke prestatie. De vetes, afrekeningen, demarrages, ontgoochelingen, verrassingen enz. zullen er niet minder op zijn.
Oud 6 oktober 2010, 18:14   #12
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Ach, er wordt één nieuwe substantie verboden, en de Chinese fabrieken staan klaar met verschillende analogen die niet opspoorbaar en niet verboden zijn.

De nieuwste generatie zijn trouwens eiwitten, probeer die maar eens op te sporen.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 18:58   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De wetenschap kan ondertussen picogrammen aan dope detecteren. Toen de wet over de nultolerantie werd gestemd was dit nog niet mogelijk.
De wet is bijgevolg achterhaald door de nauwkeurigheid van de meettoestellen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 20:17   #14
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

pfff van mij zouden ze dat gewoon allemaal mogen toelaten, in de formule 1 is het toch ook niet alleen de coureur die telt. Awel, in de koers hebt ge de coureur en den doctoor die het meeste invloed hebben op succes. Ze zouden die succesvolle dopingdokters moeten prijzen zoals in de formule 1, een soort dopeertitel ofzo en hop er is geen sprake meer van vals spelen.

Laatst gewijzigd door Loki : 6 oktober 2010 om 20:20.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 22:04   #15
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
pfff van mij zouden ze dat gewoon allemaal mogen toelaten, in de formule 1 is het toch ook niet alleen de coureur die telt. Awel, in de koers hebt ge de coureur en den doctoor die het meeste invloed hebben op succes. Ze zouden die succesvolle dopingdokters moeten prijzen zoals in de formule 1, een soort dopeertitel ofzo en hop er is geen sprake meer van vals spelen.
Knap staaltje van toogpraat.
Oud 7 oktober 2010, 00:11   #16
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een krankzinnige logica.
Krankzinnig foute logica want zij die het meeste geld hebben ...
Oud 7 oktober 2010, 00:12   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
mekaniek != menselijk lichaam
Oud 7 oktober 2010, 07:18   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat de ronde even spannend en interessant zou zijn met eens een extra rustdag ertussen, of een col minder of weet ik veel wat, kortom fysiek gezien gewoon iets minder zwaar.

Het blijft een superieure fysieke prestatie. De vetes, afrekeningen, demarrages, ontgoochelingen, verrassingen enz. zullen er niet minder op zijn.
Ik zou ze dat trouwens laten rijden op ne gewone velo ... en slechts een fiets, ...

dus geen carbon gedoe, of speciaal wielen , tijdrijder of parijs - roubaix afstellingen ...

nee gewoon ene velo.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 07:20   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Formule I is het wel degelijk de coureur die wint, de auto doet veel natuurlijk, maar ne Shumacher in zijn gloriedagen in een kruk van nen F1 bak zou nog altijd van voor gereden hebben, het komt daar aan op ongelofelijk veel lef hebben, en een zijn met uw voertuig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 07:36   #20
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou ze dat trouwens laten rijden op ne gewone velo ... en slechts een fiets, ...

dus geen carbon gedoe, of speciaal wielen , tijdrijder of parijs - roubaix afstellingen ...

nee gewoon ene velo.
en iedereen "gewoon ne PC" en "gewoon ne GSM" tja ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be