![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom zo weinig hierover in de pers? | |||
Omdat het geen moslims zijn die vermoord worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,56% |
Omdat de daders moslims zijn |
![]() ![]() ![]() |
18 | 50,00% |
Omdat men het niet op Bush kan steken |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
Omdat men het niet op Sharon kan steken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,56% |
Om het Vlaams Blok niet te steunen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,22% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De VN hebben beslist 5 waarnemers te sturen nadat reeds duizenden vermoord en verjaagd werden door moslimmilities. Ze willen eigenlijk behoedzaam te werk gaan en de mensen daar niet te veel storen.
wat meer lees je hier: http://littlegreenfootballs.com/webl...ngs_Commission Maar het kan misschien in een versnelling treden als men weet dat op http://www.assabyle.com/services/for...ad.php?t=19708 zich zorgen begint te maken dat er moslimterroristen zouden gesneuveld zijn . as-salâmu 3alaykum avez-vous des infos pour comprendre les enjeux de ce qui se passe au Darfour ? Je pensais, jusqu'ici, que le conflit opposait milices chrétiennes contre forces gouvernementales soudanaises. dat is dus geen probleem dat christenen worden uitgemoord door moslimsoldaten of terroristen, normaalste zaak ter wereld en niets om zich ongerust te maken J'apprends ces derniers jours dans l'actualité que c'est des musulmans qui tuent d'autres musulmans. A lalala. Dat wordt erger. Hoe kan dat? Zijn het er die geen sluier dragen of zo. Dan moet er snel versterking gezonden worden dat het snel opgelost wordt en er niet over gebabbeld wordt in de pers en de sporen maar snel uitwissen zoals in Syrie en Damour in Libanon Qu'en est-il ? was-salâmu 3alaykum Allez, nog ne keer van tzelfde, garcon |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou niet weten wat er in Soedan gebeurt. Dat komt vast omdat er niks over wordt verteld.
Men hoort ook niet veel over wat er ongeveer dagelijks in Kashmir gebeurt. En in Tibet. En in Algerije. En... in Nieuw_Zeeland, of op Mauritius (schrappen wat niet past). Weinig marktwaarde zeker, dat soort nieuws. Waarschijnlijk om alle bovengenoemde redenen, dagallemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik heb geen van de bovenvermelde oties aangestipt, omdat ze me vrij tendentieus leken.
Ten gronde geloof ik dat men niet over conflicten zoals in Sudan bericht omdat er geen hapklare brokjes geleverd worden aan de media. Iemand anders zij het hier al bij een andere topic. De media gaan liever plaatjes maken daar waar ze zich ook kunnen terugtrekken in een goed uitgerust hotel, met goed eten, sauna, massage, enz. Ik denk dat dit een beetje moeilijk ligt in Sudan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Idd, waarom horen wij niet veel wat er in Soedan, Kashmir,... gebeurt?
Weinig belangen voor de Westerse wereld. Enige reden.
![]() |
#5 |
|
![]() Mijn vrij cynische commentaar hierboven verandert natuurlijk wel niets aan het feit dat het gewoon krankzinnig is hoe sommigen telkens er een bom afgaat in Irak doen alsof de wereld vergaat, terwijl er elders veel meer doden vallen maar er geen haan naar kraait (ook en vooral de zogenaamde vredesbeweging niet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() *KNIP*
Geachte, Gelieve geen oproepen tot geweld op basis van politieke gezindheid te lanceren. Dank bij voorbaat. Peter Johan
DDR-Staats- und Parteichef, Generalsekretär das Zentralkomitee der SED, Mitglied des Politbüros, Erich Honecker "Vorwärts immer, rückwärts nimmer!" "Die Partei hat immer recht". "Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..." http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Soedan is het voorbeeld dat een moslimmeerderheid in een meervoudige samenleving oorlog betekent. De christelijke zwarte minderheden worden daar al jaren geterroriseerd door de rijkere en machtigere islamitische arabieren. Zwarte kinderen , als minderwaardig ras beschouwd, worden ontvoerd en gebrainwashed in Koranscholen tot mujaheddeen om tegen hun eigen volk te strijden.
Dat de situatie in dit land wordt doodgezwegen is een pure diplomatische zet om de delicate slachtofferrol van het Islamisme niet te verstoren en dus het midden Oosten conflict niet verder te ontvlammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Soedan, Rwanda, Kashmir,... hebben nu eenmaal geen charismatische verzets- of regeringsleider. Palestina komt dagelijks in het nieuws, moet ook want wat daar gebeurt moét gewoon gezegd worden, maar van Sudan hoor je gewoon niets, ondanks het feit dat er daar veel meer slachtoffers vallen dan in Palestina. Ik denk dat het is omdat Palestina een Arafat heeft, een Sjeik Yassin (
![]() Kijk bv. naar Rwanda, Burundi of Congo, daar gebeuren nog iedere dag slachtpartijen maar jammergenoeg hebben ze daar geen Arafat, Nelson Mandela of Che Guevara rondlopen die hen wat in the picture kan brengen. Dit heeft niets met christenen, moslims of het vlaams blok, het zijn gewoon grillen van de media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Indien de media zoals de VRT veel aandacht hecht aan dat conflict en praktisch niet aan andere (1000-2000 mensen, ministersn senatoren die in Brussel een mars wake houden voor de genocide in Rwanda komt niet aan bod. Een paar tientallen Hamas aanhangers van Abou Blahblah daar zijn ze als de kippen en kuikens bij) (alle mogelijke verarring met bepaalde vrt-journalisten is zuiver toevallig ![]() Waarom? De VRT heeft een geheim agenda om het M-O conflict te exporteren naar België en gebruikt daarbij nog eens foute informatie. De bewijzen liggen voor het grijpen. Het gaat zelfs zo ver dat zelfs deze informatie haatroepend wordt tegen de Joodse gemeenschap in België. Misschien komt er binnekort ook nog eens een prooces tegen de VRT in Gent.. en dan zien of ze daar in het gerecht consequent met zichzelf zullen (ver)oordelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat komt omdat er in het Westers waardensysteem nu eenmaal 3 niveaus van mensen bestaan:
1. Westerlingen als Westerlingen vermoord worden, dan is iedereen verontwaardigd. 2. Moslims: als Moslims vermoord worden, dan zijn enkel vredesactivisten verontwaardigd. 3. Negers: als negers vermoord worden, dan is niemand verontwaardigd. Het grappige is nu dat de mensen hier die enkel bekommerd zijn om groep 1 de anderen verwijten dat ze niet bekommerd zijn om groep 3. Ik zou zeggen, haal eerst de balk uit uw eigen oog. p.s. Als de VS zijn militaire macht zou inzetten om de moordpartijen in Soedan te stoppen dan zou ik de eerste zijn om dat toe te juichen. Waarop wachten ze eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Dagallemaal, volgens mij zit het ongeveer als volgt: onbewust wil Europa heel graag Israel diaboliseren, omdat het (Europa) niet in het reine is gekomen met de Shoah (WOII, jodenvervolging) en de schuld die alle Europese landen hierin hadden. Daarom vindt Jasje Arafat een prima handlanger bij de Europese media, die tevens vanuit politiek oogpunt de steeds meer arabiserende kiezers moeten behagen...
Het komt Europa dus ergens goed uit om te zeggen: zie je wel, Israel is slecht (dus de joden zijn fout, dus we zijn eigenlijk niet zo schuldig geweest in 1939-1945, dus we blijven goede maatjes met de Arabische potentiele terroristen, dus... alles gaat prima en we wassen onze handjes). Europa is d�*�*r zo druk mee bezig, dat het totaal geen plek meer heeft voor landjes als Soedan, problemen in Kashmir, Algerije, Tibet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En we weten ook wat de Amerikanen willen horen hé. Immense Joodse lobby bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Dus, je vlieger gaat niét op, en je mythe over die lobby is ook allang achterhaald, Mieke, en je bericht is één grote tegenstrijdigheid! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter