Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 19:18   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard een franstalige visie op de huidige situatie (LeSoir Debats)

Ik was wat aan het rondhangen op het lesoir forum toen ik in verschillende topics links zag opduiken naar éénzelfde pagina, met daaronder de woorden (vertaald hier dan wel): "lees dit, geef dit door aan alle Walen, voornamelijk zij die geïndoctrineerd zijn door de PS"

Het debat focust op de 'linkse partijen' in Wallonië die zich vastklampen aan de 'intersolidariteit' en nog liever het land opblazen dan hun geld zien verloren te gaan. Het debat kan worden samengevat met de volgende zinnen:

Citaat:
A leurs yeux, l'essence même de l'Etat, c'est la redistribution. Raison pour laquelle, �* tout casser, ils semblent préférer la fin de la Belgique �* la régionalisation de la sécurité sociale et envisagent, le plus sérieusement du monde, un plan B. Ce qui est une manière de dire aux Flamands : seul votre argent nous intéresse.

link: http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...nce-797867.php
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:25   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Interessant stuk. Bedankt voor de link!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:40   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Ik was wat aan het rondhangen op het lesoir forum toen ik in verschillende topics links zag opduiken naar éénzelfde pagina, met daaronder de woorden (vertaald hier dan wel): "lees dit, geef dit door aan alle Walen, voornamelijk zij die geïndoctrineerd zijn door de PS"

Het debat focust op de 'linkse partijen' in Wallonië die zich vastklampen aan de 'intersolidariteit' en nog liever het land opblazen dan hun geld zien verloren te gaan. Het debat kan worden samengevat met de volgende zinnen:

link: http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...nce-797867.php
bedankt voor de link Lolly...
Oud 12 oktober 2010, 19:46   #4
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Thankies, zeer boeiende post
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 12 oktober 2010, 20:15   #5
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Thankies, zeer boeiende post
daarom ook de reden van mijn post
ik vond het eens iets anders dan de 'normale' lesoir posts.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 12 oktober 2010, 20:17   #6
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Ach, een liberaal die de liberalen er wil inwringen. Net zo goed een Vlamingenhater als de rest.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 20:49   #7
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ach, een liberaal die de liberalen er wil inwringen. Net zo goed een Vlamingenhater als de rest.
allee kom.. zelfs voor u zat er iets in: ze zeggen geen goed woord over Dewever! Voor ieder wat leuks!

Laatst gewijzigd door lollysticky : 12 oktober 2010 om 20:49.
lollysticky is offline  
Oud 12 oktober 2010, 21:37   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Is wel naar aanleiding van een artikel uit de krant. Ik hab deze voormiddag al gereageerd daarop. De personen die normaal gezien eindeloos afgeven op de Vlamingen reageren niet op dit artikel. In de titel staat ook niets dat verwijst naar de politieke situatie, vandaar waarschijnlijk.

Toch was ik blij om te kunnen lezen dat er toch ook franstaligen zijn die de huidige situatie niet toejuichen '( en er klinken al meer stemmen dan vroeger, zelfs in Le soir)

De zin die je aanhaalt is wel door een Vlaamse poster geschreven!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 12 oktober 2010 om 21:42.
omaplop is offline  
Oud 12 oktober 2010, 21:41   #9
lollysticky
Minister

Standaard

weet je nog over welk artikel het ging? ik zou het dan zeer graag eens lezen
lollysticky is offline  
Oud 12 oktober 2010, 21:44   #10
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...nce-797867.php
omaplop is offline  
Oud 12 oktober 2010, 21:50   #11
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
werkt niet
lollysticky is offline  
Oud 13 oktober 2010, 01:06   #12
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Les trois partis francophones de gauche jugent « politiquement irresponsable » la décision de Bart De Wever de rompre les négociations. Qui est le plus irresponsable ? Celui qui constate que les négociations sont bloquées ou les trois partis francophones qui, inconditionnellement attachés �* la préservation - sous sa forme actuelle - du dispendieux et inefficace Etat-Providence, avancent des pistes qui creusent immanquablement le déficit budgétaire et hypothèquent l'avenir des pensions au mépris du bien-être des générations futures ?
Het doet goed dat ook eens van andere kant te horen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 13 oktober 2010, 07:50   #13
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het doet goed dat ook eens van andere kant te horen.
de vijand van mijn vijand is mijn vriend?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 oktober 2010, 07:55   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
daarom ook de reden van mijn post
ik vond het eens iets anders dan de 'normale' lesoir posts.
een francofone zwaluw maakt de lente niet, ... maar het is toch al een goed begin...

Blijkbaar zijn er ook een paar die wel zelfstandig kunnen nadenken en inzien dat het 5 voor 12.

Maar helaas hangt het overgrote deel af van een parasiterende PS...
Herr Flick is offline  
Oud 13 oktober 2010, 09:03   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Even, uit een chatsessie van leswaar, van de blog van LVB afgeplukt:

Citaat:
Frouch: Waarom niet één enkele kieskring invoeren? Geen BHV-probleem meer, en geen Walen tegen Vlamingen meer?

Philippe Moureaux: Sympathiek idee, maar jammer genoeg dodelijk voor de Franstaligen die definitief zouden geregeerd worden door een machtige en onontkoombare Vlaamse meerderheid.

Le Soir chat met Philippe Moureaux, 12 oktober 2010
Kan het écht nog duidelijker vraag ik mij dan af?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be