Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 12:55   #1
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard pseudoniemen

Op sommige forums worden pseudoniemen niet toegelaten. Dat komt een beleefde discussie ten goede. Het is nogal gemakkelijk vanuit de anoniemiteit iemand persoonlijk aan te vallen, zeker als die persoon zelf geen pseudoniem gebruikt. Als de moderatie dit laat begaan nodigt ze uiteindelijk uit tot anonimiteit. Misschien is het beter met gelijke wapens te discucieëren en te vragen de echte naam te gebruiken aan iedereen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 12:58   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op sommige forums worden pseudoniemen niet toegelaten. Dat komt een beleefde discussie ten goede. Het is nogal gemakkelijk vanuit de anoniemiteit iemand persoonlijk aan te vallen, zeker als die persoon zelf geen pseudoniem gebruikt. Als de moderatie dit laat begaan nodigt ze uiteindelijk uit tot anonimiteit. Misschien is het beter met gelijke wapens te discucieëren en te vragen de echte naam te gebruiken aan iedereen.
Dan ben ik hier direct weg: er zitten een paar vechtersbazen teveel op dit forum.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 12:58   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn echte naam post ik hier nooit,wees daar maar echt zeker van !!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 oktober 2010 om 12:59.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 13:05   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan ben ik hier direct weg: er zitten een paar vechtersbazen teveel op dit forum.
Gisteren werd ik bedreigd met mijn gezicht kapot te slaan en er werd zelfs geïnsinueerd naar moord omwille van het verkondigen van mijn mening en ik ben geen anoniem IP nummer. Wat moet ik doen...ook een pseudoniem gaan gebruiken of wat? Is dat het 'niveau' waar dit forum op aanstuurt?

Ik denk/hoop filosoof dat die 'vechtersbazen' zullen vertrekken eens ze zich moeten openbaren.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2010 om 13:09.
Oud 13 oktober 2010, 13:07   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren werd ik bedreigd met mijn gezicht kapot te slaan en er werd zelfs geïnsinueerd naar moord omwille van het verkondigen van mijn mening en ik ben geen anoniem IP nummer. Wat moet ik doen...ook een pseudoniem gaan gebruiken of wat? Is dat het 'niveau' waarop dit forum op aanstuurt?

Ik denk/hoop filosoof dat die 'vechtersbazen' zullen vertrekken eens ze zich moeten openbaren.
Ik geloof daar de ballen van,gewoon een pure leugen nu
Oud 13 oktober 2010, 13:09   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik geloof daar de ballen van,gewoon een pure leugen nu
wat is een leugen?
Oud 13 oktober 2010, 13:10   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn echte naam post ik hier nooit,wees daar maar echt zeker van !!!!
Waarom?
Oud 13 oktober 2010, 13:16   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is een leugen?
Dingen liggen te verkondigen waar je geen bewijzen van geeft,zelfs zware beschuldigingen,wat bij mij erover gaat
Oud 13 oktober 2010, 13:31   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dingen liggen te verkondigen waar je geen bewijzen van geeft,zelfs zware beschuldigingen,wat bij mij erover gaat
dus omdat ik geen bewijs gaf is het automatisch een leugen?

Ik plaatste het bericht niet omdat het bewust in het Spaans gezet was door de forummer die het plaatste, en ook, daar gaat de draad niet rechtstreeks over. Het is gemeld bij de moderatie en is weggehaald (knip) merk ik juist nu ik het dacht hier te copy pasten. Forummer is niet geband echter. Ik heb een vertaling liggen van twee alineas van dat bericht, maar waarom zou je dat geloven nietwaar?

Wat moet ik nu met dit forum?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2010 om 13:33.
Oud 13 oktober 2010, 13:58   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Echt eerlijk nu

Ik denk dat je de moderatie nu wat tijd moet gunnen,ik denk dat jullie beide gelijk hebben,steeds moeilijk hé
Oud 13 oktober 2010, 16:51   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het 'niveau' waar dit forum op aanstuurt?
Dat IS het niveau van dit forum, Johan, voor zover je hier nog over 'niveau' kan spreken natuurlijk. Daar zal je je, vrees ik, bij moeten neerleggen. Dat heeft de moderatie immers jaren geleden ook al gedaan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 16:59   #12
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Daarvoor is het contingent halve garen op dit forum veel te groot.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 17:43   #13
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Wie kan dat nu controleren, of een gebruikte naam echt is?

Of ik nu 'Fien Fluytenzuyger', 'Mitgard' of Charles de Kerchove gebruik, geen van de drie is echt.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 17:53   #14
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pseudoniemen afschaffen lijkt mij geen al te best idee. Ook werkgevers schuimen het internet af voordat sollicitaties bekeken worden (naar 't schijnt). Dan kan een avatar, een onderschrift, of zelfs een ongelukkig geplaatste post heel anders overkomen dan je bedoelde. Langs de andere kant heb ik er irl geen enkel probleem mee om medeforummers m'n identiteit te geven. Ik ken de hunne, zij de mijne. Maar een identiteit op het internet zwieren terwijl je nooit weet waar die zal uitkomen, daar doe ik liever niet aan mee.

Maar wat die forummer betreft: ik hoop dat dat stuk crapuul zo snel mogelijk gebannen wordt. Het leek me eerst een Venezolaanse tegenhanger van een hasbaraatje. Toen ik echter begon te googlen op zijn posts, vond ik echter geen rechtstreekse kopieën van zijn post. Het is wellicht wel degelijk iemand die posts leest en niet gewoon copy/past.
Oud 14 oktober 2010, 01:57   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat IS het niveau van dit forum, Johan, voor zover je hier nog over 'niveau' kan spreken natuurlijk. Daar zal je je, vrees ik, bij moeten neerleggen. Dat heeft de moderatie immers jaren geleden ook al gedaan...
Ik dacht "eerlijk duurt het langst" ook op dit forum en daardoor maakte ik geen pseudoniem aan. Maar nu besef ik steeds meer en meer dat "eerlijk is het riscantst" op dit forum. Ik ken Latijns Amerikanen te goed om niet lichtzinnig te doen over hun uitspraken wetend hoe de haatdragenden onder hen lichtzinnig over leven en dood kunnen heengaan.

Spijtig ook dat bedreigingen en beledigingen schijnbaar op hetzelfde niveau behandeld worden door de moderatie. Ik heb nog nooit op de rode driehoek geduwd voor een belediging, maar iemand dreigen zijn gezicht 'kapot' maken ('splijten' werd letterlijk gezegd) omwille van diens mening is toch niet hetzelfde als zeggen pak 'smeerlap' omwille van diezelfde meningsuiting. Het tweede is vrije meningsuiting en eventueel racisme, en kan je proberen naast je neer te leggen als zijnde een 'mening' en gewoon verder forummen, het eerste is van een heel andere aard. Nu moet ik al beginnen achterom kijken als ik op straat loop zoals toen ik in die regio woonde vanwaar die froummer afkomstig is die me bedreigd heeft. Die forumprijs is me te hoog.

Dus ik stel eerlijk de vraag. Stap ik het hier beter af, tenminste als Johan Bollen, alhoewel ik op dit moment niet weet of een pseudoniem me zou 'passen'? Is dit wat dit politiek forum hoort te zijn op dit moment: anonieme meningen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2010 om 02:15.
Oud 14 oktober 2010, 02:10   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Maar een identiteit op het internet zwieren terwijl je nooit weet waar die zal uitkomen, daar doe ik liever niet aan mee.
Ben ik dan naïf denk je? Moet het forum misschien juist een waarschuwing geven liefst geen eigen naam te gebruiken bij inschijving? "Persoonlijke gegevens kunnen de gezondheid schaden". Wat jammer zou dat zijn, maar langs de andere kant misschien wel correct gezien de realiteit op dit forum en de houding van de moderatie ten aanzien van die realiteit. Ik weet wel het is soms moeilijk schipperen tussen vrije meningsuiting en censuur, maar bedreigingen, dat moet toch niet kunnen herhaald worden.

Dit is de tweede maal dat ik bedreigd wordt met fysiek geweld op dit forum (eerste keer door banneling Grievous, Westerhagen, Spooky22....) en dat om het geven van een mening over een inhoudelijk thema (lees anders wat voorafgaat aan post 128). Strafpunten veranderen voor mij niets en het verwijderen van het bericht, wel dat had ik zelfs liever niet gehad zodat het kan dienen als bewijs voor iedereen zichtbaar, ook als was het in het Spaans geschreven.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2010 om 02:18.
Oud 14 oktober 2010, 05:44   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht "eerlijk duurt het langst" ook op dit forum en daardoor maakte ik geen pseudoniem aan. Maar nu besef ik steeds meer en meer dat "eerlijk is het riscantst" op dit forum. Ik ken Latijns Amerikanen te goed om niet lichtzinnig te doen over hun uitspraken wetend hoe de haatdragenden onder hen lichtzinnig over leven en dood kunnen heengaan.

Spijtig ook dat bedreigingen en beledigingen schijnbaar op hetzelfde niveau behandeld worden door de moderatie. Ik heb nog nooit op de rode driehoek geduwd voor een belediging, maar iemand dreigen zijn gezicht 'kapot' maken ('splijten' werd letterlijk gezegd) omwille van diens mening is toch niet hetzelfde als zeggen pak 'smeerlap' omwille van diezelfde meningsuiting. Het tweede is vrije meningsuiting en eventueel racisme, en kan je proberen naast je neer te leggen als zijnde een 'mening' en gewoon verder forummen, het eerste is van een heel andere aard. Nu moet ik al beginnen achterom kijken als ik op straat loop zoals toen ik in die regio woonde vanwaar die froummer afkomstig is die me bedreigd heeft. Die forumprijs is me te hoog.

Dus ik stel eerlijk de vraag. Stap ik het hier beter af, tenminste als Johan Bollen, alhoewel ik op dit moment niet weet of een pseudoniem me zou 'passen'? Is dit wat dit politiek forum hoort te zijn op dit moment: anonieme meningen?
Natuurlijk is dat niet wat een politiek forum hoort te zijn. Idealiter kan iedereen in volkomen rust en vrede zijn politieke en andere meningen wereldkundig maken, zonder daarvoor zelfs maar als "smeerlap" gelabeld te worden; laat staan het slachtoffer te worden van fysieke bedreigingen. Spijtig genoeg is dit forum geen ideale omgeving en blijkt het in de praktijk een vruchtbare bodem te zijn voor allerlei nutcases, die hier een uitlaatklep vinden voor de meest walgelijke ideeën en meningen. Vrijheid van meningsuiting mag dan al een goede zaak zijn, maar je zou je kunnen afvragen of iedereen wel met die vrijheid kan omgaan...

Het opheffen van de anonimiteit zou daar allicht voor een stuk een mouw aan kunnen passen, maar het zou m.i. toch geen goede zaak zijn. Het is immers niet ondenkbaar dat een of meer van mijn bazen ook lid zijn van dit forum en dat het er met een of meer van hen al bovenarms heeft opgezeten. Het spreek voor zich dat dit forum er heel anders zou uitzien als iedereen hier onder zijn echte naam was ingeschreven...

Hoedanook, als je je werkelijk bedreigd voelt door dat creatuur, lijkt me het aanmaken van een alter ego voor Johan Bollen een voor de hand liggende keuze. Zelfs als de moderatie niet zo laks was als ze nu is, zou een verbanning van je belager de feitelijke fysieke bedreiging immers niet ongedaan maken. Een andere optie zou zijn om te stoppen met posten op dit forum, maar dat zou ik een spijtige zaak vinden. De forummers wiens berichten het lezen waard zijn, zijn sowieso al èrg dun gezaaid. Dit forum kan zich niet veroorloven om er nòg eentje te verliezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 05:53   #18
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan zou iedereen weten dat jij Rik Torfs bent.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 06:40   #19
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren werd ik bedreigd met mijn gezicht kapot te slaan en er werd zelfs geïnsinueerd naar moord omwille van het verkondigen van mijn mening en ik ben geen anoniem IP nummer. Wat moet ik doen...ook een pseudoniem gaan gebruiken of wat? Is dat het 'niveau' waar dit forum op aanstuurt?

Eén van de redenen waarom anderen niet met persoonlijke gegevens te koop lopen..

Het gebruiken van 'échte' namen is kan nooit gecontroleerd worden, tenzij men paspoort kopijen opvraagd ter verificatie..

Ik ben ook geen lafaard of hypocriet omdat ik een pseudoniem gebruik, doordat dit forum volledig toegankelijk is voor zoekrobots kan de buitenwacht meelezen, ook al hebben ze geen fluit te maken met mijn mening op een forum..
Ik zou er geen of minder problemen meehebben om in de beslotenheid van dit forum onder mijn eigen naam te posten..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 oktober 2010 om 06:55.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 07:04   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wie garandeert dat de naam onder wie ik zou discussiëren, mijn echte naam is?

ik nu als naam Jefke De Pattatenboer of vlijmscherp neem, wat is het verschil?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be