![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de bijbel gaat het steeds om daden die zondig zijn.
Maar omdat de mens wezenlijk een geestelijk, dat wil zeggen: denkend wezen is, daarom ligt de echte zonde in de onwetendheid, oftewel de domheid. En daarom deugt dan ook het hele verhaal van de zondeval niet, als zou de mens door de kennis van goed en kwaad zondig geworden zijn. Nee: de zonde ligt in de onwetendheid. En kennis van goed en kwaad is daarom op zichzelf goed. Slecht: dom, zou het zijn dat onderscheid niet te weten. En dit is dan ook het hogere standpunt van de nieuwe bijbel dat de mens zal weten en begrijpen. Dit wordt geleverd door de filosofie van Hegel en de wetenschap en mijn atoomtheorie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Oproep aan allen: don't react
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe dom...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Maar... goed en kwaad zijn toch helemaal geen absolute waarheden, Harrie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Een overduidelijk geval van projectie.
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn in de eerste plaats geen waarheden, of het goede moet hier de waarheid zijn en het kwade de leugen. Maar het zijn in de eerste plaats principiële oordelen over de daden van de mens of deze goed of kwaad zijn. En als begrippen zijn ze in de eerste plaats absoluut, dus ze spreken alleen zichzelf uit als het goede dat positief is en het kwade dat negatief is. En pas in tweede instantie kan er ook sprake zijn van relativiteit van goed en kwaad, namelijk als ze op elkaar betrokken worden en eenheid gaan vormen, dus zo dat in het kwade ook het goede schuilt en andersom. Dus ik zou zeggen: goed en kwaad zijn zowel absoluut als ook relatief. Het goede is het positieve als het Zijn, en het kwade is het negatieve als het Niets. tot zover.... (Alles nog goed bij de Nerds?....Of mist Billy mij al erg en is het van: huilie, huilie.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn daarentegen de natuurwetenschappen die niks weten, omdat ze de metafysica van het denken niet begrijpen en ook niet als wetenschappelijk object serieus nemen. Het weten is immers geen ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank je wel Alboreto: hoe komt het dat je plotseling zo positief bent geworden?
Heb je besloten eindelijk toch maar je pilletjes te slikken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u als volgt denkt: geesteswetenschappen = de alwetende harriechristus natuurwetenschappen = de domme rest
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is voor jou dan ook wel nodig.
Citaat:
Maar daar heb ik ook Hegel genoemd. Hier gaat het over de grote zonde der domheid. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 november 2010 om 09:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik weet niet of ik dit ziek of grappig moet vinden.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Staat niet in de bijbel Zalig zijn de armen van geest want hun zal het koninkrijk der hemelen zijn zijn?
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 1 november 2010 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet de arrogante domkoppen die menen alles beter te weten. Zij zullen net zo lang branden tot ze ootmoedig zijn geworden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alle kwaad begint bij de eigen superioriteit en de beschuldiging van de domheid van de ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook anderen natuurlijk niet. Nou: ben ik even blij. Want dan zullen de mensen zeker open gaan staan voor mijn atoomtheorie als zijnde niet dom en niet zo dat wat ze zelf beweren superieur zou zijn aan wat ze zelf verkondigen. Immers: de mensen zijn goede mensen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want door niet te weten doet de mens de verkeerde dingen. Citaat:
Citaat:
|
|||