![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() De tijd is gekomen politics.be burgers dat we in actie schieten!
Nu, waar beginnen we? Ik heb de hele nacht.. Laatst gewijzigd door Freebie : 29 januari 2011 om 21:10. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is geen dating site.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#4 | |
|
![]() Identificeer u ne keer eerst:
Laatst gewijzigd door C2C : 29 januari 2011 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
-splitsing BHV - 2.000.000.000 transfers geen euro meer.. of -splitsing BHV -splitsing RVA als dat niet kan splitsing Belgie aub. het leven kan toch eenvoudig zijn hé.
Dit zou nu net de denkfout kunnen zijn die ook N-VA maakt, het zal wel vanzelf gaan. we slapen wel verder maak ons wakker als de begrafenis gedaan is. ![]() Laatst gewijzigd door pinarello : 29 januari 2011 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In actie schieten? Waarvoor?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Man Blank Hetero Religieus Rechts / Youtube ![]() Good? |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Next!
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is dat, "een compris maken"?
Mijn Frans is zo goed niet. Ik ken alleen "compromis maken". |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Oh tof! Zal nog wel even duren vooraleer de Vlaming uit zijn zetel komt. Denk dat ze al serieus aan zijn centen zullen moeten zitten. We zijn nogal een mak en laf volk. Maar als de politiek niet meer werkt dan zou het wel eens op straat kunnen gebeuren zeker? We zouden er wel zwaar voor betalen maar elke revolutie heeft tenslotte zijn prijs. Zo lang we onder de 11.7 miljard zouden zitten maal het aantal jaar dat België nog zou bestaan is het economisch zelfs een positief project!
Enkele leuke ideetjes voor uw denkoefening: -Aanmanen Vlaams parlement tot het maximaal uitoefenen van bevoegdheden. -Zoals de Franstaligen hun laars lappen aan het Grondwettelijk Hof inzake territorialiteit, alle veroordelingen voor bevoegdheidsoverschreiding negeren -Collectieve weigering tot belastingen betalen aan de Belgische staat -Blokkering (met auto's, vrachtwagens, tractors) alle hoofdwegen van en naar Brussel -Verwijdering alle Franstalige signalisatie, administratie en faciliteiten rond Brussel en in alle andere faciliteitengemeenten -Alweer Grondwettelijk Hof straal negeren -Mars op Brussel met als thema "Stop de gijzeling", "1 man = 1 vote" en "no taxation without representation" en bezetting van federaal parlement -Naar alle Vlaamse legerkazernes om te betogen en militairen op te roepen zich tegen het Belgisch regime te keren -Als dat nog niet werkt ontbinding Vlaams Parlement, uitschrijven nieuwe verkiezingen en samenstelling nationaal assemblé voor het opstellen van een nieuwe grondwet (dan kunnen de Walen en Brusselaars ineens ook de staatsschuld betalen) -Lidmaatschap aanvragen bij VN, EFTA, Schengen, Navo, EU. Als ik mij niet vergis is dat de formule 'revolutie', stilaan en bizar genoeg het enige alternatief voor wat zich nu afspeelt. Er zijn nog exotischere mogelijkheden. We zouden zoals de Belgen in 1830 een buitenlandse leger kunnen inroepen (NL bv, for irony's sake) om enkele belangrijke steden erbij te nemen om die dan terug naar het agrarisch tijdperk te catapulteren en te vernederlandsen maar dan zouden we anno 2010 misschien toch een klein beetje te ver gaan? ![]()
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kiss: rule 1: stop de veto voor besparingen. daar kunnen ze echt niet voor gaan.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niets te vragen. Ik wil je wel even herinneren aan het recht dat ik heb op 500 miljoen extra geld om mijn onkosten te betalen, voor de rest ben ik niet bereid wat dan ook te veranderen.
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() We hoeven niets te doen, het gaat prima zo.
#15 |
Burger
|
![]() Bon, na eventjes werken.. heb ik het volgende
Vernieuwing in de politiek 1. Regering • Het aantal minister/staatssecretarissen van de volgende regering wordt verkleind. 2. Parlement • Het aantal bureauleden wordt verminderd met 15%. • De leeftijd waarop de parlementsleden hun pensioen kunnen opnemen wordt gelijk gesteld met de privé en publieke sector. • De uittredingsvergoeding wordt verminderd naar 1,5 jaar. • Het parlementair zomerreces wordt stop gezet de 2 maandag van de maand september 3. Senaat • De senaat wordt afgeschaft, deze zal dienen als ontmoetingsplaats 4. Monarchie • Enkel de koning, koningin, ex-koning, ex-koningin en kroonprins zullen dotaties krijgen. • De Koninklijke functie zal gemoderniseerd worden door de herziening van een aantal grondwetsartikelen 5. Politieke ethiek • Politici die verkozen worden moeten hun mandaat opnemen • Kabinetsleden met een functie vergelijkbaar met kabinetschef en adjunct‐kabinetschef worden verplicht een mandatenlijst en een vermogensaangifte in te dienen • Dubbele kandidaatsstelling voor 2 parlementen (europees, regionaal,..) wordt verboden. Nog iemand ideeën voor die 5 puntjes? Laatst gewijzigd door Freebie : 29 januari 2011 om 23:14. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 29 januari 2011 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TROP FLAMANDE! COMMENT OSENT-ILS FAIRE DE TELLES PROPOSITIONS
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen enkele franstalige mag immers armer worden door deze maatregel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Personen die lid uitmaken van Vlaams-nationalistische partijen moeten als racisten en fascisten behandeld worden, en uitgesloten worden van deelname aan de Belgische federale instellingen. Ik vind dit echt wel teleurstellend, er staat geen enkele toegeving in aan de Franstaligen! Laatst gewijzigd door fonne : 30 januari 2011 om 00:27. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het uitgangspunt is: de verkiezingsuitslag en de verzuchtingen aan beide zijdes van de taalgrens moeten gerespekteerd worden.
Laatst gewijzigd door schaker : 30 januari 2011 om 04:27. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar fonne, je moet je wel smijten he.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |