![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De Hindoe Dharm en geloof zijn veruit superieur aan alles wat er door andere culturen en religien is ontwikkeld gedurende de afgelopen 19000 jaar. Ik heb de Vedas nog niet helemaal bestudeerd, maar wat ik heb gelezen erover verbaasd mij. Het Vedische gedachtegoed is niet alleen de oudste, maar ook de allerbeste ter wereld.
In principe is een wereld met een multi polair machtsevenwicht het best. Maar er moet een filosofisch/religieus principe aan ten grondslag liggen en die vind ik alleen in het HIndoeisme. Ik noem mensen die in de Vedas geloven nu Vedistanen, Vedistanis en heb dit begrip zelf ontwikkeld. De term Hindoes is fout, want dit begrip komt niet voor in de Sanskriet literatuur. Vroeger noemden de Hindoes zichzelf Arya en India werd Aryawart genoemd. Macht moeten wij delen in de toekomst. Gevaarlijke en agressieve religieuze doctrines moeten wij wel uitroeien, want die veroorzaken oorlog en ellende. Nu zijn er 1 miljard Hindoes en Vedistanen op de wereld en zij worden steeds rijker en krijgen meer invloed. Wie is er bang voor hen? Wie wil niet dat zij ooit meer macht krijgen. Hindoes en Vedistanen hebben nooit andere volkeren en rassen op georganiseerde wijze uitgebuit of uitgemoord, zoals moslims, Joden, christenen en communisten. Zie geschiedenis voor het bewijs. tot zover mijn betoog. dewanand hindoe fundamentalist |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hindoes leven in een kasten systeem.
Wie in de laagste kast geboren word moet daar zijn hele leven in blijven. Hindoes buiten in de eerste plaats dus reeds hun eigen volk uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Gaan er dan een pak meer nachtwinkels komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Minstens een net zo belangrijke vraag: gaat mijn biefstukje dan afgepakt worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kastensysteem, dat was toch een uitvinding van Ikea?
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dewanand is er een, maar waar zit de andere?
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik had het over de twee contradicties tussen (1) zijn claim op superioriteit en zijn aanval op gevaarlijke doctrines, en (2) zijn bewering dat Hindoes nooit andere bevolkingsgroepen uitgebuit hebben, en zijn oproep om andere religies te vernietigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Help me op weg: hebben hindoes andere groepen uitgebuit of onderdrukt in de loop van de geschiedenis? Dat ze het binnen de eigen groep deden en nog altijd doen, weet ik, maar ik bedoel dus niet-hindoes die door hindoes onderdrukt en uitgebuit zijn. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik heb geen weet van binnenvallende hindoelegers die boeddhisten, moslims, christenen etc hun hindoegeloof hebben opgelegd of op andere wijze onderdrukkend tekeer zijn gegaan. Kijk, er zijn bloedbaden geweest tussen hindoes en moslims nadat Brits India onafhankelijk werd in 1947 en Pakistan zich afscheidde, maar daar lag geen onderdrukking of uitbuiting door hindoes aan ten grondslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogge : 24 februari 2010 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet waren de hindoes toentertijd niet de agressor, maar reageerden zij met het nodige geweld op agressie van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg geweldplegingen gebeurd in naam van religie, ook in India. Ga maar eens na hoeveel Indische moskeeën de voorbije decennia aangevallen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek dan ook gelijk even het aantal door moslims aangevallen hindoedoelen en -heiligdommen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, we vergeten de Sikhs in dit plaatje.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij: de wereld zou een pak fijner zijn zonder fundamentalisten. Fundi's van alle pluimage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ben ik met u eens. Bij uitbreiding zelfs ontdaan van alle religies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2010 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.independent.co.uk/news/wo...es-766873.html (toegegeven, dit is in Indië) http://www.catholic.org/internationa...y.php?id=29159 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het gaat over hindoes in Indonesië system. Die steken geen kerken in brand daar. Maar als u mij middels wat linkjes en bronnen enzo kunt overtuigen van wel, zag ik dat gaarne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt, dat er bij de mensheid uitkrijgen, zal enorme inspanningen vergen. |
|
![]() |
![]() |