![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: En wat gaat er nu gebeuren? | |||
Een nieuwe Koninklijke (naam zelf in te vullen) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Twee Koninklijke "verzoeners" |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,58% |
Er wordt gewoon doorgepraat met 7 partijen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,58% |
Op naar een regering zonder N-VA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,83% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez, wat is de volgende act in het circus?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albert II stelt Hans Van De Cauter aan om onderhandelingen met Den Haag te beginnen over de hereniging van het unitaire Verenigd Koninkrijk.
Zie daarvoor : http://forum.politics.be/showthread.php?t=145127 |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mooie interpretatie. NIET naar MIJN zin, maar toch mooi ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De Koning zal m.i. een Franstalige het veld insturen met een Koninklijke Verzoeningsopdracht.
Het Vlaamse compromisvoorstel wordt herwerkt door de Franstaligen. Wellicht wordt er hier en daar iets uitgelicht maar 90% was al in overeenstemming met de Waalse verzuchtingen (dixit Paul Magnette). Ik denk persoonlijk dat we dicht bij een akkoord zitten. Het kan al binnen 2 weken (door het stokebrandje spelen van N-VA inzake BHV moeten we natuurlijk enige vertraging in acht nemen). Maar ik heb er een goed gevoel bij. |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens mij gaat N-VA aan de koning vragen om een liberaal te benoemen tot god weet wat met als opdracht de boel uit het slop te halen.
De Franstaligen (de PS in het bijzonder) hebben weinig te klagen, want zij hebben de impasse veroorzaakt. Als voorwaarde voor regeringsdeelname zal De Wever eisen dat Reynders Maingain en zijn FDF uit de partij zet, wat Reynders in een lastig parket zou brengen...
#6 |
|
![]() Regering van nationale eenheid. Just you wait.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 20 oktober 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Dat verwacht ik eerlijk ook, dat ze de N-VA links gaan laten liggen, dus geen staatshervorming, Vlaanderen die 25 miljard euro ophoest en binnen het jaar terug koekenbak
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je enquête bevat mijn keuze niet:
Het Vlaams Parlement roept Vlaanderen eenzijdig uit tot autonome deelstaat van het Koninkrijk België en haalt de gewenste bevoegdheden naar zich toe. ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat er zal gebeuren weet ik niet.
Die Koninklijke opdrachten zijn ondertussen een beetje uit de mode, dus raad ik de politici aan om de opdrachten van de koning te weigeren en alles op hun eigen manier te doen. Het volgende lijkt me een redelijk plan: Stap 1: Vorm een regering met een normale 50%+1-meerderheid en schrijf een groot pakket met wetsvoorstellen waar die 50%+1 achter staat, zowel normale als bijzondere wetten. Hou daarbij geen rekening met de eisen/voorstellen van politici die geen onderdeel van de 50%+1 zijn. Stap 2: Roep er een paar extra politici bij, totdat je genoeg politici hebt om de bijzondere wetten te kunnen stemmen. Stap 3: In ruil voor het accepteren van de bijzondere wetten mogen de nieuwelingen enkele wijzigingen brengen aan de normale wetten, wetten waar zij anders niets over te zeggen zouden hebben, aangezien zij geen onderdeel zijn van de normale regering. Als ook dit niet lijkt te werken, dan zijn we niet klaar voor een staatshervorming. Laatst gewijzigd door Robinus V : 20 oktober 2010 om 19:08. |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorlopig, net zoals de voorbije drie jaren, niets.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Zou nu echt wel eens het stomste kunnen zijn dat we op dit moment kunnen doen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() De vraag is, durven ze nee zeggen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de enige garantie om Belgie kapot te krijgen.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Er gaat opnieuw onderhandeld worden, de N-VA gaat een kleine geste doen en de PS zal die in dankbaarheid aannemen. Een akkoord is nu dichterbij dan ooit.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() I dunno... ik verschiet van niets meer
|
|
![]() |