Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 11:51   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard NMBS bonzen vertellen niets dan politieke leugens.

Ik heb het zelf meegemaakt, met als voorbeeld een kaartje kopen in het zuid station.
Elke keer was er een file van drie slangen, gelijk aan dertig personen.
De loketten waren met drie mensen bemand plus een voor de abonnementen.
In de file meestal toeristen of mensen die geen toegang hebben tot bancontact.
Het commentaar over de NMBS en de Belgische hoofdstad (Vlaamse…) was op dat ogenblik niet bijzonder leuk om te horen…

Het is duidelijk dat de NMBS niet wenst te besparen op de lonen van haar bonzen maar wel op de bemanning van haar loketten.
Nochtans is bij een openbare dienst de goede werking en de service in het algemeen belangrijk dan de hoge lonen van de bonzen.

Later op de trein kon ik geen zitplaats bemachtigen tot in Gent.

Arm België, politieke bonzen die super goed betaald zijn maar die nog niet eens kunnen becijferen hoeveel zitplaatsen zij moeten voorzien voor hun treinen.

Openbare diensten werken alleen maart slecht omdat zij besmet zijn met politiek personeel.
Haal de privé belangen uit die openbare diensten, vanaf dan zal het geld alleen maar dienen voor deze en niet voor winsten (bepaalde inkomsten) te maken.
En schaf de Holding die meestal met vastgoed bezig is af. Wat hebben zij al verdient met de stationomgevingen en waar zijn de opbrengsten naartoe gegaan?

Publiek is publiek. Publiek en privé is net zoals de “autonome gemeentebedrijven” alleen maar gesjoemel.
Kijk naar de huisvestigingsmaatschappijen die mixt zijn...zelfde probleem.

Als de vakbonden maandag staken moet het ook daarvoor zijn, een betere service aan de gebruikers oplegen aan hun directie die hun loon niet waard zijn.

Wij moeten in iedere geval achter de moedige vakbond mensen staan, zij zijn dankzij bepaalde manipulaties waarbij zij soms worden aangespoord om op te treden wanneer het voor hen niet zo gunstig, misschien wel de laatste.

En wie gaat er dan opkomen voor het algemeen belang aangezien de politiek het de laatste jaren niet heeft gedaan.



De kerk gaat nu door bepaalde gebeurtenissen minder subsidies krijgen (terwijl dat een zekere bisschop van Brugge nog zijn loon krijgt van de gemeenschap),waarom krijgen zij en de politiek ook niet minder voor het slechte bestuur is ook een goede vraag?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 11:54   #2
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

NMBS bazen zijn politici en gaan dus gewoon voor het grote geld.
Jouw probleem met je kaartje zal hen een rotzorg wezen.
Eigenlijk zijn die klanten een noodzakelijk kwaad....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 15:05   #3
Ta'azir
Burger
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Ergens in Vlaanderen
Berichten: 136
Standaard

tja sé....

jij bent die "ambetante" reiziger die komt zeuren en waar ze niet genoeg aan verdienen om wat geld achterover te slaan....

eigelijk ben jij de persoon die "de bonzen" waarschijnlijk nog nooit ontmoet hebben.... want zij reizen in 1ste klas of in hun wagen mét chauffeur hé.... maar ze weten wél dat gij nen ambetanten zijt, daar hebben ze vakbondsafgevaardigden voor die hun dat komen melden !
__________________
AN EYE FOR AN EYE-THOUSANDFOLD
Ta'azir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 16:44   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Het kernprobleem is natuurlijk dat de NMBS haar inkomsten vooral van de overheid haalt, en niet van de reiziger. Dat de reiziger dan van geen tel is mag niet verbazen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 02:55   #5
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het kernprobleem is natuurlijk dat de NMBS haar inkomsten vooral van de overheid haalt, en niet van de reiziger. Dat de reiziger dan van geen tel is mag niet verbazen.
Kernprobleem = Europa.
Alles privatiseren, liberaal met een rechts trekje.
En zoals met alles treft het weer het personeel en de gebruikers (de reizigers).
Onze facteurs gaan ook nog lachen....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 06:06   #6
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir Bekijk bericht
tja sé....
eigelijk ben jij de persoon die "de bonzen" waarschijnlijk nog nooit ontmoet hebben.... want zij reizen in 1ste klas of in hun wagen mét chauffeur hé....
Zij reizen enkel met de trein als er (TV)camera's bij zijn, anders is het met auto en chauffeur (en 't is geen mini cooper)
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 07:02   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Zij reizen enkel met de trein als er (TV)camera's bij zijn, anders is het met auto en chauffeur (en 't is geen mini cooper)
Jannie Haek komt elke dag met de trein werken vanuit Brugge hoor.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 18 oktober 2010 om 07:02.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 07:17   #8
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

En de socialisten (ditmaal de rode vakbond) blijven de Vlaamse economie kapotmaken
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 11:57   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
NMBS bazen zijn politici en gaan dus gewoon voor het grote geld.
Jouw probleem met je kaartje zal hen een rotzorg wezen.
Eigenlijk zijn die klanten een noodzakelijk kwaad....
De vraag die zich stelt is of dat wij de werkgelegenheid gunstig zijn indien wij voluit gaan voor de automatisering ?
Ik kan mijn ticket ook betalen met bancontact, maar ik zou graag hebben dat er s’morgens meer jonge werklozen kunnen opstaan om te gaan werken. In plaats van in hun bed te blijven liggen omdat zij geen werk hebben.

Deze die deze diensten aanbieden zeggen altijd maar dat daardoor de verlening van de dienst goedkoper zal worden.

Hebben jullie daar al iets van opgemerkt ?

Zijn de staanplaatsen bij de NMBS goedkoper, nee, waarom niet?

Waarom mag de eerste klas niet bezet worden door diegene die geen plaats hebben in tweede?

En er is meer…
Net zoals de daling van de BTW voor de horeca, mijn steak is nog altijd aan de zelfde prijs.
En die van jullie ?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 12:01   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Waarom mag de eerste klas niet bezet worden door diegene die geen plaats hebben in tweede?
Omdat je daar niet voor betaald hebt?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 17:09   #11
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Omdat je daar niet voor betaald hebt?
Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 18:53   #12
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
De vraag die zich stelt is of dat wij de werkgelegenheid gunstig zijn indien wij voluit gaan voor de automatisering ?
Als het zo was dat automatisering voor werkloosheid zorgde dan zou de werkloosheid ondertussen torenhoog moeten zijn. Ga maar na. De laatste 200 jaar zijn we maar liefst 99% van de jobs in de landbouw kwijtgeraakt. We zijn 80% van de jobs in de industrie kwijtgeraakt.
We rijden veel meer treinen met minder personeel...
Het is een wonder dat er nog mensen een job hebben, niet?

In Zwitserland gebeurt twee derde van de kaartjesverkoop via automaten, en rijden de meeste lokale treinen zonder conducteur. De werkloosheid moet daar wel torenhoog zijn. Is ie ook. Op dit moment maar liefst 3,7%, en voor Zwitserse normen is dat torenhoog. Normaal is de werkloosheid zo een 1,5 %. En dat met een 42 urige werkweek en werken tot je 65ste...

Je maakt hier de traditionele fout te denken dat het jobs is die schaars zijn. Jobs zijn niet schaars. Mensen die willen werken, die zijn schaars...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 18:55   #13
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.
De vervoersvoorwaarden stellen duidelijk dat je recht hebt op vervoer, niet op een zitplaats. En zelfs al zijn er geen staanplaatsten in de tweede klas meer, dan nog kan je eigenlijk geen plaats in de eerste klas op eisen, want je kan ook gewoon een latere trein nemen...

Maar eigenlijk moet de NMBS gewoon de treinkaartjes wat duurder maken. Als treinen overvol zijn, dan zijn treinkaartjes eigenlijk te goedkoop. Maakt men de kaartjes wat duurder dan is er ook meteen geld om meer treinen te laten rijden, om meer zitplaatsen aan te bieden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 18:57   #14
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Kernprobleem = Europa.
Alles privatiseren, liberaal met een rechts trekje.
Kernprobleem is dat europa veel te links is.

Citaat:
En zoals met alles treft het weer het personeel en de gebruikers (de reizigers).
Onze facteurs gaan ook nog lachen....
Tja. Als ik de post in Nederland vergelijk met die in België dan kan ik enkel maar zeggen: Leve de privatisering.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:32   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als er werkelijk geen plaats is in tweede klasse dan dient de vervoerder die toch een plek te geven. Het is zowieso al een schending van de vervoersvoorwaarden: die stellen namelijk duidelijk dat een vervoersbewijs recht geeft op vervoer in de vermelde klasse.

Natuurlijk dient wel iemand van het treinpersoneel aangesproken te worden om te verwittigen dat men plaats zal gaan nemen in eerste klasse.
En zal je een bescheiden meerkost aangerekend worden, tenzij de klasse gedegradeerd wordt.

Trouwens, op een overvolle trein vind je de TBG meestal ... in de eerste klasse.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be