![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De dag na het afschieten van de nota:
- in alle Franstalige kranten zegt men: "het is een onevenwichtige, provocerende N-VA nota" - in alle Nederlandstalige kranten zegt men: "het is een sterke, evenwichtige nota en een goede basis voor verdere onderhandelingen. dat men haar afschiet is onbegrijpelijk" - zelfs Groen (Van Besien) zegt dat de nota sterk is, dat het onbegrijpelijk is dat men haar zomaar afschiet. Hij gaat hierdoor lijnrecht in tegen Ecolo. Naar ik hoor doet ook SP.A (Gennez) dit. Sire, er zijn geen Belgen. Laatst gewijzigd door respublica : 18 oktober 2010 om 07:55. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed dat Groen! eens met de neus op de feiten wordt gedrukt. Zo snel een evenwichtige nota afschieten is gewoon verre van geloofwaardig.
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gennez zegt net op de radio dat de reactie van de franstaligen 'niet enkel provocatief maar gewoon dom is'.
Over de nota: 'een goede basis om verder te onderhandelen'. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien deze nota 'totaal onbespreekbaar is', vraag ik me af wat voor staatshervorming de Franstaligen ooit wel zouden kunnen aanvaarden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vond de reactie van de franstaligen ook wel wat al te snel gisteren.
CDH vond het nodig te wijzen op het feit dat vooral de regeling van BHV voor haar niet goed genoeg is, terwijl de splitsing ervan in ruil voor behoud van stemrecht op Brusselse lijsten voor de faciliteitengemeenten toch wel heel redelijk is. Wat wil ze dan nog meer? Een corridor? |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Groen! en SPa durven ingaan tegen hun grote Franstalige broers, is toch echt wel opvallend.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer een dag waarop vriend en vijand knarsetandend moet toegeven dat het VB reeds twintig jaar gelijk had....
#10 |
Minister-President
|
![]() ²
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Gennez was toch nogal negatief over De Wevers voorstellen rond de Financieringswet en rond BHV, waarvoor ze het voorstel 'provocatief' noemde. Toch noemt ook zij de reactie van de Franstaligen: 'dom, onverantwoordelijk...'
Het Vlaams front is verzwakt, maar blijft nog wel een paar uur overeind. Laten we er van genieten zo lang het bestaat. ![]() Laatst gewijzigd door respublica : 18 oktober 2010 om 08:36. |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() perfect, alles loopt gesmeerd. Vlamingen en franstaligen mooi in twee kampen ten opzichte van elkaar.
Diegene die nu verkiezingen uitlokt is verantwoordelijk voor een monsteroverwinning van n-va en dewever. bye bye belgium komt met de dag dichterbij |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vooral een dag waarop ik me nogmaals gesterkt voel in mijn keuze, namelijk dat ik nooit of te nimmer al mijn eitjes in hetzelfde partijnest zal leggen. Immers, N-VA gaat wat mij betreft op bepaalde punten toch net ietsje te ver mee in de federale logica die wil dat alles ingewikkeld en ondoorzichtig moet blijven in dit landje. Los daarvan, perfect begrijpelijk dat Franstalig België dit afschiet. Zij zullen NOOIT instemmen met verantwoordelijkheid opnemen voor het eigen (wan)beleid.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Das dubbele winst ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het wordt dus zonder, omdat het niet anders meer kan. De vertwijfeling in Laken moet zo stilaan tot panische angst leiden... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|