![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() U houd van Wallonie?
Waarom moet het Vlaams Blok dan niet spreken met mensen die het zelfde denken in Wallonie? Hier zijn toch 1 op 5 voor scheiding. In Vlaanderen is dat 1 op 3, maar daar is alternatief voor CDV, SPA en VLD, namelijk NVA en Vlaams Blok. Waarom zou u niet helpen om alternatief voor PS, CDH en MR te maken?
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() er is in Wallonië toch het FN ? Of bestaan die niet meer ?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() "Vlaanderen onafhankelijk" is niet het enige doel van Vlaams Blok? Ik denk dat racisme maar is om stemmen te winnen.
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Als ik mij niet vergis is dat het FDF? |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien wil ik erop wijzen dat ik in absoluut niets te maken heb met collaboratie of verzet en dat is dus geenszins de basis van mijn inzet voor een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is gewoon belachelijk. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het mislukken van het Egmontpact in 1978 heeft de VU (voor de eerste maal) uit elkaar doen spatten. Twee kleine partijtjes (ben namen kwijt) zijn toen samengegaan olv Karel Dillen en zijn het Vlaams Blok geworden. Hun eis was Vlaanderen onafhankelijk. Met de komt van Philippe De Winter einde jaren 80 is er het vreemdelingenstandpunt bijgekomen. Dit heeft vruchten afgeworpen bij de verkiezingen van 1991. Een half jaar later, in juni 1992 is er het 70-puntenprogramma bijgekomen. |
||
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De vraag was waarom Vlaams Blok in Wallonie niet helpt met de uitbouw van andere separatiste partij?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag was eigenlijk wat vind Anke van de walen.
Nu, ik kan verkeerd zijn, maar ik denk soms toch dat ze in de rechts-nationalistische kringen nog niet echt begrepen hebben dat het niet gaat om 'de walen', maar wel om België.
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() @ Anke,
De Duitsers zeiden ook in alle talen na WO II : "ich habe es nicht gewusst!" |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Er wordt hier serieus op de vraagstelling afgeweken. De vraag die gesteld werd was wat Anke's mening over Wallonië was...
Is het verkeerd om een onafhankelijk Vlaanderen te willen? Toch niet verkeerder dan ijveren voor een gratis openbaar vervoer me dunkt! Laten we dat argument van collaboratie achterwege laten.. het gaat'em over gebeurtenissen van nu 66 jaar geleden... Waarom wordt een Walingantisme niet gelinkt met collaboratie? Zegt de naam De Grell jullie niets? Buiten dat thema schuwt het VB ook geen standpunten over migranten. Ja, kijk, het partijprogramma is te nemen of te laten. Maar zoek in het huidige programma eens racistische uitspraken... veel geluk ze te vinden. Het zou mij trouwens verwonderen moesten vele ongefundeerde criticasters van het VB ooit het programma doorgenomen hebben. |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
veel blokkers daarentegen hebben nog steeds moetite afstand te nemen van de collaboratie. |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() nationalisme is in feite toch niets meer dan een lege doos waar je vlot vanalles kan insteken niet? Waarop gaat Vlaanderen terug om zichzelf Vlaanderen te noemen? Volgens mij berust dit alles op een toeval.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |