![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kattenkruid is een gras dat goed is voor de spijsvertering van de kat, als ik me niet vergis. Maar gaan ze er echt stoned op? Mij de vraag
![]() Wie heeft de test al ondergaan met zijn/haar eigen poes?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, onze Fritz was een echte junk. Als die daarmee lag te spelen was de plant meteen stuk. Later nog een textiel zakje kattenkruid voor hem gekocht en dat heeft hij gewoon open gekrabt om aan het spul te komen. Je moest zijn ogen zien op zulke momenten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat je kattenkruid verwart met kattengras.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb zo'n flesje Catnip dat je dan op hun kussen moet spuiten. Mijn kat wordt er ook helemaal krols van, als is het een gesneden kater.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() just
![]()
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mijn kat doet het met valeriaan. Zelfs als ik een kruimeltje op mijn hand heb gehad, dan gaat hij passioneel in mijn hand bijten om te zien of er nog meer is.
Leuk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() die schuimbekkende kat lol ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Oh! Is valeriaan dus kattenkruid, maar dan de wortel ervan?
Ik heb een plantje 'herbe �* chats' gekocht, dus niét de gekiemde grasstengeltjes van dat graan (hoe heet het ook weer, waar ze bier van maken) maar een plantje en daar vindt Mr Loeloe niks aan. Die stinkvaleriaan daarentegen! ![]() Mijn andere kat, een wijfje, heeft trouwens totaal geen interesse in herbal remedies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() haaa... dus "kattenkruid" = "catnip" = valeriaan!
ik wou net vragen of iemand weet waar ik de zaadjes kan vinden! Valeriaan is wel te vinden zeker? Of zal ik ineens valeriaanthee in stoffen zakjes stoppen als kerstkado voor de poes?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ook lekker: koop bij Di (of kruidvat) van die kapsules voor lekker slapen. Puur valeriaanpoeder. Ik neem soms zo'n capsule, doe hem open en strooi wat op mijn hand. Kat= crazy!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() PS: ik hou ook van valeriaan, het is een beetje euforiserend als je 3 capsules neemt. Probeer maar eens. ;--))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Valeriaan heeft zelf een sterker effect dan kattenkruid. De eerste keer dat ik dat ondervond was toen ik was thee aan het maken was van een gedroogde valeriaanwortel. Ik liet de wortel koken in water en de aromatische valeriaandampen vervulden mijn woonst. Opeens kwam mijn roste kater letterlijk naar beneden gevlogen, waarbij hij vanalles omstootte, om dan heel nerveus rond me te draaien en onophoudelijk klaaglijk luid te miauwen. Eerst had ik niet door wat er hem scheelde, toen ik hem een stukje valeriaanwortel gaf werd het me duidelijk.
Hij prefereerde ook valeriaan boven kattenkruid. Er zijn nog andere planten die een euforiserend effect op katten hebben. Met name enkele uit de kiwi-familie zijn daar gekend voor. De bladeren en ranken van Actinidia kolomikta (straatstempel, Siberische kiwi) en A. polygama (zilverkiwi) hebben een soortgelijke werking op katten, maar ze zijn een stuk krachtiger dan kattenkruid. A. Polygama wordt in Zuid-Oost Azië gebruikt om tijgers mee te verdoven. De planten zijn verkrijgbaar bij de betere plantenzaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Een bodempje in een wijnglas, dan de rest opvullen met tafelwijn. Euforiserend en licht hallucinogeen. Wij deden dat vroeger op café. Enig nadeel, valeriaan is nogal sterk aromatisch en vele mensen vinden de geur nogal vies. Zelf heb je daar geen last van, als je zo'n paar glazen binnen hebt. De omringenden kunnen daar anders over oordelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |