![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Brusselse lijstverbinding is rond
De Brusselse lijstverbinding is rond. Met de lijstverbinding proberen CD&V/N-VA, SP.A-Spirit, VLD-Vivant, Groen! en de kleine, Belgicistische lijst BUB het Vlaams Blok een zetel te ontfutselen. Door alle reststemmen van de partijen bij elkaar te voegen en tussen de partijen die meedoen te verdelen, zorgt de lijstverbinding er voor dat een meerderheid van het Vlaams Blok - de grootste Vlaamse partij in Brussel - niet de regeringsvorming kan blokkeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die zijn voor nix verlegen. Deze mensen zouden één voor één opgehangen moeten worden en in de Schelde gegooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat is het alternatief: racisten aan de macht ...
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reststemmen worden automatisch bij de grootste partij gevoegd om de rest zetels te verdelen. Het is dus niet aan de door u vernoemde partijen. Die zetels worden automatisch onder de meerderheidspartijen verdeeld tot coöptatie Ik vind dit niet correct, maar er is (nog) geen wetswijziging op komst. (daar zit de N-VA voor niets tussen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kwelduvel is geefme een kus/streepjescode etc etc
'k hed het al gedacht ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Di kwel duivel iws waarschijnlijk een BUB of linkiewinke ..; die sturen zelfs rondzendmails om zich voor te doen als extrme vb'ers of n-va'ers ... hoe laag kan men vallen.... maar idd dit is toch het ultieme bewij dat de cden/n-va kartel niets met de vlaamse zaak te maken heeft maar alles met macht en postjes....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Wat zeuren de Vlaams Blokkers hierover? Aangezien de BUB nooit ofte nimmer een zetel haalt in Brussel zullen al hun stemmen netjes gerecupereerd worden.
Als dat eventuele BUB-stemmers niet wegjaagt weet ik het ook niet. Kiezen ze voor Belgische eenheid en krijgen ze CD&V/N-VA op hun bord... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dus de NVA gaat meehelpen om het eventueel uiteenvallen van Belgie via een institutionele crisis te voorkomen ?
Want als Brussel onbestuurbaar zou worden dan zal heel de constructie in vraag worden gesteld en dus ook Belgie zelf. En de NVA gaat proberen dat te voorkomen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Bad luck als je daarop gerekend had... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Nochtans als de Franstaligen niet willen samenwerken met het Vlaams Blok indien dat aan Vlaamse kant een meerderheid haalt dan komt die crisis er toch. Maar ze is dan niet uitgelokt door het Vlaams Blok maar door de Franstaligen die zich dan niet willen neerleggen bij een democratische verkiezingsuitslag.
Als he als.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er nog niet van overtuigd dat ze het daar in de Brusselse raad gaan halen. Wat de partijbonzen doen is één zaak. Het is de kiezer die de kaarten schudt en mijn inziens een dergelijk monsterkartel helemaal niet ziet zitten.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het is een lijstverbinding, geen kartel. Dit betekent dat diegene die zich aansluiten bij de lijstverbinding, profiteren van de reststemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() rafke,zonder bewijzen iets of iemand racist noemen is gevaarlijk hoor,ge kunt zelf vervolgd worden voor racisme als ge dat doet.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |