Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2011, 15:33   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Het o zo geprezen CGKR

Het immigratierapport van 2010

Lees de volledige column van John De Wit : http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...-van-2010.aspx

Citaat:
8. BEDENKINGEN
1.Het rapport is meer nog dan de vorige jaren een im-migratierapport, geen migratierapport.

2. Het rapport vertrekt bovendien uitdrukkelijk van de visie van de persoon die België wil binnenkomen of hier absoluut willen blijven. Alle maatregelen die het CGKR voorstelt, maken het makkelijker dat buitenlanders België binnenkomen of ze maken het moeilijker om buitenlanders te verwijderen. Iedereen mag zulke rapporten natuurlijk maken, maar je kan dan geen objectiviteit claimen, je kan dan niet op buitenlandse fora (zoals bv. de Mensenrechtenraad van de VN) de visie van België vertegenwoordigen. En dat doet het CGKR wel: het beweert een objectief studiecentrum over migratie te zijn. Dat is het dus niet.

3. Op een aantal punten is het rapport kwalitatief minder goed dan de vorige jaren. Zo is men nogal slordig (met cijfers). Het onderdeel over medische regularisatie is voor een buitenstaander zonder doctoraat in het vreemdelingenrecht niet te begrijpen, bij de gezinshereniging wordt de belangrijke problematiek van de bilaterale verdragen niet vermeld, op pagina 85 staan twee verschillende percentages over het totaal aantal humanitaire regularisatie (66,1% van alle beslissingen, 61,3% van alle beslissingen) zonder verdere uitleg, het CGKR promoot de vrijwillige terugkeer zonder de problemen van de Brazilianen, voor wie de vrijwillige terugkeer een veredeld reisbureau is (zie: hier), te vermelden. Het zijn slechts voorbeelden. Die slordigheid kan verklaard worden doordat het rapport zich te zeer focust op beleidsmaatregelen ten voordele van de immigranten en daarbij alle "overbodige ballast" laat vallen…

4. Men kan zich vragen stellen bij een aantal voorstellen. Moet werkelijk alles nu wijken voor de rechten van illegalen? Jarenlang heeft o.a. het CGKR zelf de sportsector gemobiliseerd om de mensenhandel in hun rangen tegen te gaan. En nu zouden de clubs illegale sporters moeten toelaten, zodat ze juridisch gezien zelf mensenhandelaars worden? Jarenlang voert de overheid een strijd tegen het witwassen van misdaadgeld en nu zou men die strijd moeten afzwakken omdat illegalen geen bankrekening kunnen openen omdat ze zich niet kunnen legitimeren? Als je dit laatste toelaat is de strijd tegen het witwassen gewoon opgedoekt. En ook het voorstel om illegalen niet op te pakken als ze een klacht komen indienen tegen de politie, is er m.i. ver over. Wat is dit voor een beleid?

5. Daarbij rijst eens te meer de vraag naar het statuut van het CGKR zelf. De ene afdeling van het CGKR voert een goede strijd tegen mensenhandel, maar anderzijds zit een andere afdeling voorstellen te ontwikkelen die de mensenhandel vergemakkelijken en bevorderen. Hoe valt dit te rijmen?

Wie controleert het CGKR nog? Blijkbaar niemand, zo bleek vorige donderdag in de Kamer. MR-fractieleider Daniël Bacquelaine had daar sancties geëist tegen vicevoorzitter Delruelle omdat die het pas goedgekeurde boerkaverbod "discriminerend" en "absurd" had genoemd. Voogdijminister Joëlle Milquet (cdH) betreurde die uitspraken maar zegde dat het CGKR volkomen autonoom is en dat er geen sancties kunnen worden genomen. Als het CGKR echter door niemand - behalve door zijn eigen raad van bestuur - kan worden gecontroleerd, dan is er een grondig democratisch deficit. Bovendien dreigt het CGKR dan te verworden tot een gewone privé-organisatie, zoals bv. De VAB of het Liebigconcern. In dat geval hebben de standpunten van het CGKR veel minder waarde dan er momenteel aan gehecht wordt, omdat ze "privé" zijn, maar dan rijst ook de vraag of het CGKR nog wel gesubsidieerd moet worden. Gesubsidieerde organisaties moeten door de democratisch verkozen overheid gecontroleerd kunnen worden, zeker als zij zulke belangrijke taken vervullen. Het wordt dus hoog tijd om het statuut van het CGKR grondig te bekijken en de instelling te ontvetten omdat ze haar tegenstrijdige taken niet aankan.

Veel is er niet aan toe te voegen. Lees vooral het volledig rapport
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 21:05   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Lees de volledige column van John De Wit : http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...-van-2010.aspx

Niet te doen: Belg worden moet een recht worden voor iedereen! Alle 7 miljard mensen op aarde moeten Belg kunnen worden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 21:32   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De hoogste tijd dat men heel dat hypocriete geldverslindende spionnencentrum opdoekt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 mei 2011 om 21:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 10:06   #4
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Eerste een bende notoire veganisten aanstellen als 'adviseurs' optrend dierenrechten..en nu een bende linkse anarchisten aanstellen om het vreemdelingenbeleid uit te tekenen..

Bij den duivel ten biechte gaan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:18   #5
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

'De kruik gaat zolang te water tot ze barst'.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:24   #6
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
'De kruik gaat zolang te water tot ze barst'.
Inderdaad, maar dan ligt ze wel op de bodem van de put....in scherven.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 10:32   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

gewoon afschaffen.
Oud 12 mei 2011, 10:41   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
gewoon afschaffen.
racist! 3/4 is allochtoon in dat centrum! dat schaf je dan zomaar niet meer af zonder racistische veroordelingen.
Oud 12 mei 2011, 14:47   #9
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
gewoon afschaffen.
Kun jij soms iets meer schrijven dan 5 woorden?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:05   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Kun jij soms iets meer schrijven dan 5 woorden?
Kan U tenminste probéren on topic te blijven?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:07   #11
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kan U tenminste probéren on topic te blijven?
Ben jij dan on topic??
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:12   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik weet in ieder geval dat indien ik mijn zwart geld op de bank wil zetten, ik gewoon "incognito" als illegale azielige zoeker de bank kan binnenstappen, een Nickname opgeef "Cyrana Cardunculus" en klaar is kees! Dank U Jozef! Weet ik eindelijk hoe ik die zwarte kous van mijn oma nog kan laten opbrengen.
Oud 12 mei 2011, 15:16   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet in ieder geval dat indien ik mijn zwart geld op de bank wil zetten, ik gewoon "incognito" als illegale azielige zoeker de bank kan binnenstappen, een Nickname opgeef "Cyrana Cardunculus" en klaar is kees! Dank U Jozef! Weet ik eindelijk hoe ik die zwarte kous van mijn oma nog kan laten opbrengen.
Bij jou gaat dat echt niet lukken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:55   #14
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet me voor alle financieele zaken legitimeren. Als ik mezelf nu illegaal maak, dan vervalt die verplichting? Een paradijs voor allochtone criminelen maken dus. Ik als aankomend autochtoon crimineel wil gelijke kansen!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 19:09   #15
Memphis
Vreemdeling

Standaard

Ik begrijp die drang met beste wil van de wereld niet, waarom er "Belgen" zo opkomen voor de rechten van "allochtonen", tot het absurde af.
Memphis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 19:45   #16
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memphis Bekijk bericht
Ik begrijp die drang met beste wil van de wereld niet, waarom er "Belgen" zo opkomen voor de rechten van "allochtonen", tot het absurde af.
Uitleg hier
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 18:55   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het multiculgedoe staat synoniem voor "multiculdrama" dat ons en de omringende landen treft. Wat een dergelijke organisatie denkt, zegt, wil enz moet ons eigenlijk geen barst interesseren, dat ze gewoon ophoepelen. Die gasten maken het multiculdrama enkel maar erger dan het al is.
Met dank aan die politiekers die achter dat soort onnozelheden staan en laten bestaan. We kunnen enkel maar hopen dat bij de volgende verkiezingen, welke en wanneer ook, meer en meer mensen beseffen waarom ze niet meer op bepaalde partijen moeten stemmen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 19:13   #18
eno2
Banneling

Standaard

Bankrekeningen openen zonder je identiteit te bewijzen, daar heb ik nog niet eerder van gehoord

als ze dat voorstellen, dan is dat wel al te gek
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:55   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die man heeft het eens goed uitgelegd .
Maar ?
Is genezing mogelijk ?
Of blijft de patiënt tot in het absurde ontkennen dat hij ziek is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2011 om 13:59.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:04   #20
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memphis Bekijk bericht
Misschien is het gemakkelijker te begrijpen dat "mensen" opkomen voor rechten van "mensen". Per slot van rekening leven we in een "mensenwereld" waarin de diverse staten het verdrag mbt "de rechten van de mens", "de rechten van het kind", "de rechten van de vrouw" .. getekend hebben...

In de 7de dag van verleden zondag zagen we een verbeten N-VA -er in debat gaan en verstrikt geraken in de tegenstrijdigheden van de eigen voorstellen,
met als klap op de vuurpijl dat ook het centrum voor raceismebestrijding te kennen gaf voorstander te zijn van een efficiënt "terugkeerbeleid" middels een zo snel mogelijke beslissing over de asielaanvraag.

Dat zulk beleid zorgvuldig moet gebeuren in een volkomen eenduidige juridische klaarheid is duidelijk. dat would-be immigranten alle mogelijkheden uitputten om hun verblijf in Westeuropa mogelijk te maken is zeker meer dan duidelijk...

De enig ideale oplossing aan het probleem is het blijven wonen in het eigen land meer aantrekkelijk te maken dan emigratie, maar wel bedenken dat emigratie er altijd zal zijn ook belgen krijgen soms de kriebels om zich elders te vestigen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be