![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() In de 17e eeuw waren Nederland en Engeland bijna een
En uiteindelijk legde Hollands geld en vernuft de basis voor de wereldmacht Engeland. De Hoogleraar Lisa jardine beschrijft dit in haar boek 'de gedeelde weelde' http://geschiedenis.vpro.nl/weblog/bericht/39680898/ Europa zal veel meer naar de successen in haar geschiedenis moeten kijken en kennen, i.p.v mislukkingen te creeren ,door het opleggen van een gedrocht als een federale staat, ontstaan uit gedachtenspinsels. Daarom pleit ik voor veel meer verdieping en kennis van het verleden, om tot betere plannen voor de toekomst te komen. Het verdrag van Lissabon kan wel in de kast blijven liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ieder land heeft zijn eigen geschiedvervalsing.
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Kan, maar anders-vals is niet minder vals.
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() De geschiedenis van Europa bevat vele boekwerken.
Het is nauwelijks te lezen en te begrijpen. Daarom kun je De EU staten niet even simpel samenvoegen tot een staat of federatie. De kracht van Europa is juist de optelsom van de verschillen en het vastleggen van de gemene deler, vraagt een zorgvulig koordansen, om niet naar beneden te donderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Daar kan ik mij volledig, verbindend in al mijn onderdelen, bij aansluiten.
Jens-Peter Bonde (EU Democrats): "Try and find at least one single law in any member country that will remain fully untouched by the Lisbon Treaty!". Een half jaar later heeft nog niet eens het JA-kamp in Ierland er eentje gevonden. http://eudemocrats.org/ www.newropeans.org En Verhofstadt? Voor hem was Lissabon een lopende zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Dat boek van Jardine zal voor veel Belgen wel een eyeopener zijn. Maar al te vaak hoor je ook op dit forum de beschuldiging dat Nederland te veel op de Britten en Amerikanen wil lijken. Dat lijkt me onterecht, als je beseft dat juist de Angelsaksische wereld heel veel van Nederland heeft overgenomen. Wij lijken niet alleen op hen, zij lijken ook op ons. Het zijn juist de Vlamingen die zijn afgedreven, ontworteld en verfranst. Nederlanders zijn gewoon zichzelf gebleven.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 29 juni 2008 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Toch een beetje naief om de EU met Zwitserland te vergelijken lijkt me zo. Als je denkt dat de EU net zo kan werken als Zwitserland in elkaar steekt, dan ben je ver van de planeet afgedreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Had men daar voor een halfzachte structuur gekozen gelijkend op wat nu EU heet dan was "Zwitserland" nog hooguit 1 alinea in geschiedenisboeken geweest en van de planeet verdreven.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() fundament , dat weet ik nog zo niet
Willem III Hendrik (Engels: William) (Binnenhof (Den Haag), 14 november 1650 - Hampton Court Palace, 8 maart 1702), Prins van Oranje was ook koning van Engeland en ligt als enige niet-engels vorst begraven in Westminster er is wel bankaire samenwerking op dit moment |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() @ mdf - Vandaar dus. Je maaide het gras voor m'n voeten weg, zoals dat heet ......
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |