![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101202_155
titel: De Wever en Beke overleggen met bemiddelaar Vande Lanotte sleutelzinnen waar ik het over heb: Bij N-VA wordt het voorstel nog volop onderzocht. De partij kreeg het voorstel woensdag niet overhandigd. Het werd hen mondeling uit de doeken gedaan. Tekst: (de laatste zinnen !!) Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 december 2010 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Wat bedoel je precies? Vertrouwen in wat?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo kondigt met veel bombarie zijn 'grote toegeving aan, met de vraag voor een geste vanwege de nva'.
Maar noch Di Rupo noch Vande Lanotte durven dat voorstel op papier aan de nva geven voor een grondige analyse. Raar dat jij dat niet begrijpt. Maar inderdaad, raar van mij dat ik de kalmte van het Weverke niet begrijp. Ik zou nogal pissed off zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De N-VA heeft al een tijd de bocht ingezet, dat wisten we toch al?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Helemaal niet, ik wil geen regering met N-VA.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Hopelijk brengt de kerstman een stapeltje papier en een paar pennen voor den Elio, dan kan hij eindelijk es wat zwart op wit zetten.
Mondeling onderhandelen om erna alles in te trekken.
#9 |
Minister-President
|
![]() Als ik dan mag vragen ?
Welke partijen zie je dan een regering vormen , VB en N-VA niet meegerekend ? Enne niet vergeten, Yves Leterme, volgens mijn franstalige medewerkers, is dat toch ook ne "vuile" "separatist" hoor...... Even een rood-groene minderheid langs vlaamse zijde ? Moet kunnen hé ? ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 3 december 2010 om 00:19. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() N-VA heeft 18/66 Nederlandstalige zetels.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Onnozelaar, deze topic gaat over de verkiezingen voor het "Belgische" parlement, het federale dus. (2010)
Jij verwijst in je opmerking "18/66 Nederlandstalige zetels" naar de verkiezingen voor het Vlaamse parlement van 2009. Vermits je een intelligent persoon bent, zal ik er maar van uit gaan dat je opzettelijk een "verkeerde" repliek hebt gegeven. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
waarom krijgt de NVA het voorstel niet op papier, maar enkel mondeling... wie is er dan van kwade wil? Zet aub uwe tricolore bril es af he
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, viseer ik niet meteen uitsluitend de N-VA. Met de huidige partijen valt gewoon geen land te bezeilen.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 3 december 2010 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Wel, hij is nochtans ervaringsdeskundige........... ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal de volledige tekst uit DS geven: link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=77335NS7 titel: N-VA verwerpt 'geste' van PS tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Al van deze zomer zie ik alles evolueren in de richting van verkiezingen. Heel de show met professor Johan past perfect in dat scenario. Maar als ik alles goed en wel bekijk, dan begin ik stilaan te hopen dat het tegenovergestelde gebeurt. Ik zou in een masochostische bui welhaast durven pleiten zelfs dat de "echte" democraten zich terugvinden en samenklitten om een regering te vormen. Als een ding België definitief kan nekken, is het dat wel... immers, geen staatshervorming, geen budgettaire orthodoxie, geen oplossing voor asielbeleid, moeiteloze herfinanciering Bxl, geen splitsing BHV,...
Maar ja, helaas... verkiezingen is het enige waar de heren en dames mee bezig zijn, vrees ik. Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 3 december 2010 om 09:13. |
![]() |