![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hieronder een stukje uit de nieuwe show van Philippe Geluck, Waals "artiest":
![]() Citaat:
Video (vanaf minuut 24): http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...IJAP100-000-19 |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse Overheid lacht zelf met haar eigen taal, waarom zouden anderen het dan niet mogen doen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=146196 |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij weet wel welke groepen hij moet sparen.
#4 | |
|
![]() Wij zijn de kolonisten? Ik dacht dat het de Walen waren die Vlaamse grond wilden?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kolonisten is geheimtaal voor geïmporteerde gastarbeiders, want de Walen in hun paradijs waren te lui om zelf die kolen boven te halen natuurlijk. En toen wilde zo een Vlaming ooit eens een Vlaamse frituur opendoen in de Borinage, nooitgezien. Een pitabar, een chinees restaurant, shoarma, joegoslaaf, ja, dat moet kunnen in een multiculturele maatschappij, maar een Vlaams frituur? JAMAIS.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 10 november 2010 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ook erg humoristisch en vermakelijk was 't grote optreden van Elio in Le Grand Direct op RTL-TVI van gisteravond. Let vooral op de kurkdroge tongue-in-cheek humor van onze toekomstige eerste minister:
“La N-VA est un parti jeune qui n’avait pas encore l’expérience d’une négociation avec les francophones”, dira-t-il. “Pour un parti nationaliste, l’idée d’accepter un compromis est souvent perçue comme un échec. Mais un compromis, ça ne se fait pas avec soi-même mais avec toutes les composantes autour de la table. Il a fallu le temps pour acquérir une vision et une volonté différente.” |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het een autistische benadering en bovendien is het een leugen waaraan Vlamen verslaafd zijn (men spreek op het ergst bij een 'vulgair' Nederlands; vulgair taalgebruik dat ook elders bestaat, enkel autisten of nahollers van autisten doen er normaal moeilijk om en zien er een probleem in). Vraag je het mij, dan is dat het gevolg van in een klein land te leven met een Katholieke grondslag. De Rooms-Katholieke Kerk is hiërarchisch en de Vlaamse invulling ervan bevindt zich permanent onderaan in die hiërarchie, ook al vorm je de subbovenlaag binnen die Vlaamse kaste. Wat een idioot.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ach wat zijn ze toch simpel die Walen, ik spreek weliswaar slecht frans omdat ik nu eenmaal geen talenknobbel heb, maar besef dat ik toch de moeite moet doen om frans te spreken daar een groot deel van onze klanten en collega's franstalig zijn, ik blijf het raar vinden dat Walen steeds met dat verhaaltje afkomen, het doet er niet toe dat er veel meer spaans/chinees/arabisch gesproken wordt, in België is het handiger Frans/nederlands/engels/duits te kunnen spreken.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Philippe Geluck mag van mij met Vlamen lachen of zelfs oprecht deze mening hebben, ik ga me erdoor gekwetst noch beledigd voelen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 14:44. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan gewoon zijn tekst opschrijven, de woorden Vlaanderen vervangen door Iran, Vlaams door Arabisch, en dat sturen we dan naar El Jazeerah. En dan gaan we eens lachen met die Geluck.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dan? Lachen met Vlaams-Nationalisme mag volgens mij. Ik ben al met Vlaams-Nationalisten in Vlaanderen geconfronteerd geweest en het kan mij helemaal niet schelen als ze het moeilijk met Franstaligen hebben. Dat is HUN probleem, dat is helemaal niet MIJN probleem.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aan zijn achternaam te horen is Geluck zelf afstammeling des méchants colonisateurs. Geluckig kan hij er nu om lachen. Soit, heb de man ook al paar keer op tv gezien en ik denk niet dat hij iets tegen de Vlamingen heeft.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |