![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe gaat dit verhaal verder | |||
VDL probeert de zaak alsnog te reanimeren. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 43,75% |
VDL geeft zijn opdracht terug, Koning benoemt nieuwe bemiddelaar. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 28,13% |
Er wordt een noodregering gevormd. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
Er worden verkiezingen voorbereid. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Hoe gaat het de komende dagen verder? CD&V lijkt terug te krabbelen, geschrokken van de zwarte piet die ze krijgt en voor NVA was bedoeld
![]() Quid VDL, quid preformatie, qui noodregering? |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ze zullen ALLES doen om verkiezingen te vermijden. Eerst zal VDL het lijk proberen te reanimeren, daarna zal het paleis een paar vlaamse partijen polsen of ze willen in een noodregering zonder n-va stappen etc.
Pas als dat alles niet meer kan lukken, trekken ze er de stekker uit en gaan ze naar verkiezingen. Mijn pronostiek van 13 februari kan nog altijd ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou zelf een voorstel willen doen om uit de impasse te geraken. Zoals Elio en Milquet al gezegd hebben, wordt het nu echt wel hoog tijd om een krachtdadige regering te vormen die de economische uitdagingen aan kan.
Ik stel dus voor om -uiteraard tijdelijk en ten uitzonderlijken titel- de Vlaamse, Brusselse en Waalse regering de bevoegdheid te geven om, elk op hun grondgebied, alle nodige maatregelen te nemen op economisch vlak om de welvaart van hun burgers te verzekeren. Uiteraard kan dat alleen als ze ook elk 100% zeggenschap krijgen over de belastingopbrengsten en de sociale zekerheid in hun regio. Wedden dat we binnen de maand een akkoord hebben? |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik heb eens zitten tellen: als ze een noodregering willen vormen, dan hebben de waalse partijen die nu rond de tafel zitten (ps, cdh, ecolo en natuurlijk ook spa en groen) geen meerderheid.
De VLD erbij en ze geraken er nog niet. N-VA is onwaarschijnlijk. Ze moeten dus of MR of CD&V erbij halen. Geen van beide zie ik echt gebeuren. |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Noodregering is geen uitkomst. Precies of de VLD daarin zou stappen...
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mji eigenlijk af waarom de kranten hard zijn vor CD&V. Ik ben net blij dat ze dit lelijke monster van VDL ook wegwerpen. Had het niet echt van de tsjeven verwacht.
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() neenee, ik wil alleen maar zeggen dat hun volgende troefkaart, die noodregering, ook gene slag zal halen. En moest het hen al lukken, dat ze maar doen: ze krijgen de rekening wel gepresenteerd |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je sommige artikels mag geloven, rommelt het serieus binnen de tsjeven |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Er gebeurt: niets. Veel gezeur gaan we horen vandaag.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() VDL om 16u30 naar de koning: geeft hij opdracht terug of gewoon verslag uitbrengen??
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ik vind ze net dat ze nu zeer verantwoordelijk bezig zijn. Voor één keer zeggen ze neen, en laten ze de postjesq links liggen. Opmerkelijk!
#13 |
Banneling
|
![]() Wat zegt de PS eigenlijk over het voorstel VDL?
Weten we dat ondertussen? |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus wie aan Vlaamse kant zou zich nog geroepen voelen? VLD? Mja, sommigen ongetwijfeld. Staatsmannen genre Vanhengel staan van pure opwinding te swaffelen aan de deur waar de ministerpostjes worden uitgedeeld. Maar of ze ook de stap zetten naar regeringsdeelname? Om wat te doen? Don't think so. Verkiezingen, schrijf maar op! Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 6 januari 2011 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() valt het u niet op dat de vld de enige partij is die we nog niet gehoord hebben? Die zijn een smerig spelletje aan het spelen
|
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zowat hetzelfde als cdH... voor de schone schijn ja, maar het is duidelijk dat men grote INHOUDELIJKE opmerkingen heeft. Dus eigenlijk zeggen ze daar ook: neen, tenzij... Maar laat nu net die boodschap ondergesneeuwd zijn.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite zeggen ze ook neen. maar dat wordt niet zo rondgebazuind.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welk smerig spelletje kunnen zij spelen? Meedoen aan een noodregering? Goh, ik zou het hen volmondig willen aanraden. Eerst Alejandro de regering doen vallen, vervolgens een patat krijgen bij de verkiezingen en dan in een nieuwe regering stappen zonder dat BHV is opgelost, zonder staatshervorming en met een budgettaire oefening op tafel die zijn gelijke niet kent... Succes verzekerd!
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alleen de standaard lijkt een objectief beeld weer te geven. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |