![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Frankrijk smijt ze buiten en wat doet Vlaanderen, wees welkom Roma's. Hun cultuur kan je niet veranderen, het wordt tijd dat vlaanderen een voorbeeld neemt aan wat Frankrijk doet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook een schot in de roos. [linkiewinkie mode] Hoe durft hij een hele groep te stigmatiseren. ![]() Ieeees raaasiieeesmee [/linkiewinkie mode] Laatst gewijzigd door Caligula : 7 januari 2011 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Dat een aantal clans van met name de Oost-Europese zigeuners zich al eeuwen toeleggen op het bestelen van de 'gadjes' (niet-zigeuners), voornamelijk zakkenrollerij en inbraak, is letterlijk heel oud nieuws.
Na de val van het communisme hebben zij dan hun werkterrein uitgebreid naar andere vormen van criminaliteit zoals autodiefstal, prostitutie/vrouwenhandel, en handel in verdovende middelen. Uit een verslag (pdf) van de Tweede Kamer: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Maarin België krijgen ze daar subsidie voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of Van Aelst nu voor het vierschaar van het CGKR zal moeten verschijnen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijn werk met daklozen hoor ik veel over Roma zigeuners, omdat daklozen door veel tijd op straat door te brengen erg veel zien. Roma's maken het de échte daklozen schijnbaar erg moeilijk.
Enkele verhalen die ik hoorde: * Mannen en vrouwen Roma's bedelen vaak met een kind op de arm. Dit kind is vaak niet het hunne. Ze huren een kind van een ander, voor 25€/dag. De ene dag zitten ze met een jongetje, dan een meisje, een keer een baby en dan een kleuter. * Hoe komt het dat die kinderen een hele dag onbewogen liggen te "slapen" op zo'n bedeldag? Die kinderen worden gedrogeerd met pillen, hoestsiroop of andere drugs. Wanneer ze enkele jaren oud zijn kun je dat zien: ze hebben duidelijk een achterstand en lopen erbij als afgestompte debielen. * Soms hebben Roma's een hondje. Ze proberen dat dan te verkopen voor 200€, of anders "wordt het afgemaakt" omdat ze het niet kunnen houden. Na een week hebben ze inderdaad opeens geen hondje meer. * Vaak verkopen Roma's de "Daklozenkrant". Wanneer ik met hen ga praten vallen ze snel door de mand en vertellen ze over de problemen met... de huisbaas!! * Een (écht) dakloze vrouw kreeg een schotel met sandwiches, en dat was véél te veel voor haar dus ze ging ze delen in de metro. Daar zat een Roma man te bedelen met een kind. Ze gaf hem de 20 broodjes. Toen ze een uur later weer langsliep zag ze de hele schotel in de vuilbak. De Roma man zei: "Ik had genoeg met 2 broodjes dus de rest heb ik weggegooid." In tegenstelling met échte daklozen, die wél de waarde van goed eten kennen. * Een Roma man zat op straat te bedelen met zijn dochter, een kleuter. Na enkele maanden overleed ze aan longontsteking. Nu zit hij er met zijn zoontje. * Sommige Roma vrouwen doen alsof ze moslim zijn, doen hoofddoeken op en gaan aan de moskee staan op vrijdag om te genieten van religieuze barmhartigheid. Zelf meegemaakt: * Ik zat bij de markt 3 mini loempia's te eten op een bankje. Komt 'n patserige Roma Godfather met glimmend kostuum, scherpe schoenen en gouden tanden naar me toe, wijst boos naar zijn mond en grist een loempia uit mijn bakje. * Een Roma jongen zat op straat te bedelen. Ik ging naar hem toe en zag zijn dure kleding en zijn Franse Bulldog onder de deken. Ik vroeg hem toch maar: "Ben je dakloos?". "Ja,ja!". Ik bood hem wat verzorgingsprodukten aan. "Dat is goed, voor thuis!" ontglipte hem. Er zat ook shampoo bij: "Goed, om mijn hond te wassen.". * Wanneer ik in het Centraal Station met enkele ECHTE daklozen ga praten en hen iets aanbied, komen er gegarandeerd Roma mannen op me af, wijzen naar mijn tas, eisen OOK giften, en volgen me agressief. De échte daklozen verdedigen me altijd. Hoewel ik geen racist ben, heb ik nog niets leuks, interessants, ontroerends meegemaakt met Roma's in de straten van Brussel. En dat stoort me diep want ik ben toch zo benieuwd naar hun Fantastische Verrijkende Cultuur.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 8 januari 2011 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Van Aelst heeft geen kiesvee dat hij moet koest houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als men met "cultuur" die verschrikkelijk slechte accordeonmuziek bedoelt dan heb ik het wel gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 januari 2011 om 11:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dieven/oplichterscultuur is ook een cultuur uiteraard. ("goud" verkopen autoparkings) Ook in het dierenrijk heb je zulke opportunisten. Laatst gewijzigd door Caligula : 8 januari 2011 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben onlangs nog naar een optreden geweest in een cultureel centrum van een groep zigeuners. Ik kreeg kippenvel van de muziek die die gasten uit een viool kunnen halen. Prachtig gewoon.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Je weet héél goed dat ik de Egyptische cultuur ten tijde farao's bedoel
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Caligula : 8 januari 2011 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als men die Roma's met gedrogeerde kinderen ziet, is het dan niet aangewezen om de politie te verwittigen? of is dat water naar de zee dragen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Jaren terug zag ik een hartverscheurende scène. * Op een november dinsdagochtend op de Nieuwstraat: het regende en er liep bijna niemand. MIDDEN op straat zat een jongetje van een jaar of 6 op de grond, zonder kap of paraplu, in de stromende regen te bedelen. Ik liep met pijn in mijn buik door en zag enkele stappen verder een Roma man beschut in de warme lucht van de Inno staan, hij stond het kind te controleren dat hij wel daar bleef zitten!! Ik heb toen de politie gebeld en dat was een kafkaiaanse lijdensweg, die kunnen/willen niks doen. Ik moest volgens hen maar naar de jeugdrechter ofzo, enfin dat was absurd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Je hoeft echt geen "linkiewinkie" zijn om in te zien dat zo'n bewering racisme (discriminisme) is.
|
![]() |
![]() |