Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 17:04   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Europa onder vuur: terreur door linkse activisten

Europa onder vuur: Uit een verklaring op de website Indymedia, een website voor linkse activisten blijkt dat een nieuwe groepering zich verantwoordelijk stelt voor aanslagen op de Rabobank. Ze kondigen ook acties aan tegen Shell, ING, ABN Amro en Randstad.

Citaat:
AMSTERDAM 23-02-2011 - De branden bij de Rabotoren in Utrecht en de cyberaanval op de website van de Rabobank worden opgeëist door de groepering Conspiracy Cells of Fire. © ANP

De groep claimt in juni, oktober en februari de nog in aanbouw zijnde Rabotoren in brand te hebben gestoken. Ook zegt Conspiracy Cells of Fire verantwoordelijk te zijn voor het platleggen van de Rabobankwebsite dit weekeinde.

Volgens de groepering investeert Rabobank in de wapenindustrie. "We houden Rabobank verantwoordelijk voor de dood van duizenden mensen, waaronder ook kinderen. Wij geloven niet in een kapitalistisch systeem dat steelt, moordt en oorlog in onze levens brengt. Wij geloven niet in een systeem dat banken helpt bij het herstellen van hun fouten terwijl er mensen sterven van de honger."
Is dit dan eindelijk de proletarische/democratische revolutie die door een aantal posters hier en vooral bij Economie (ik zal geen namen noemen) wordt verwacht en bejubeld? Hoe naïef moet je zijn om te denken dat je zo de wereld kan verbeteren. Dat hebben we toch vaker gezien? Of vergis ik mij, is dit het logische vervolg van wat in gang gezet is in Latijns-Amerika en dat nog maar net was overgewaaid naar Afrika en de Arabische landen? Zal de 21ste eeuw de nieuwe mens gaan scheppen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 17:26   #2
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ach, wat alleraardigst. Er is een nieuwe RaRa opgestaan.

Die gasten gaan waarschijnlijk precies het tegenovergestelde bereiken van wat ze beogen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:52   #3
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Europa onder vuur: Uit een verklaring op de website Indymedia, een website voor linkse activisten blijkt dat een nieuwe groepering zich verantwoordelijk stelt voor aanslagen op de Rabobank. Ze kondigen ook acties aan tegen Shell, ING, ABN Amro en Randstad.

Is dit dan eindelijk de proletarische/democratische revolutie die door een aantal posters hier en vooral bij Economie (ik zal geen namen noemen) wordt verwacht en bejubeld? Hoe naïef moet je zijn om te denken dat je zo de wereld kan verbeteren. Dat hebben we toch vaker gezien? Of vergis ik mij, is dit het logische vervolg van wat in gang gezet is in Latijns-Amerika en dat nog maar net was overgewaaid naar Afrika en de Arabische landen? Zal de 21ste eeuw de nieuwe mens gaan scheppen?
Je moet verdomd naïef zijn om te denken dat je door terroristische aanslagen de wereld kan verbeteren.

http://libcom.org/library/you-cant-b...l-relationship

Laatst gewijzigd door An Arkos : 23 februari 2011 om 18:52.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be