![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk raak ik meer getraumatiseerd door het moeten slikken van beledigingen dan bv door het krijgen van klappen.
Ik vind beledigingen, waar je als beschaafd mens geacht wordt niet agressief op te reageren, het ergste, omdat ze jarenlang kunnen nawerken (bij iemand met een olifantengeheugen als ik), op klappen kan je nog terugklappen. Wie denkt er nog zo over? Ik vind verbale beledigingen te pas en te onpas een diffuus verschijnsel in onze Ma. en een Ma-pest. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2006 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft niet dezelfde louterende werking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft zo wel z'n zwakke punten. Bijv.: Een overtuigde geheelonthouder zal zich er weinig van aantrekken als hij voor zatlap versleten wordt. Iemand die al jarenlang vecht tegen een verslaving daarentegen... Of zoals ze zeggen : De "waarheid" kwetst...
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De waarheid kwetst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Iedereen heeft er wel eens last van. Leer er mee leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
afijn.. dat doet wel geen afbreuk aan het feit dat men dan maar beledigingen in het rond moet slingeren... Verbeter de wereld, begin bij jezelf om in het BZN stijl te zeggen.. spring er voorzichtig mee om.. anderzijds weet ik niet of een klap zoveel louterend werkt... Ben je een fysisch ingesteld persoon (ik ben eerder iemand die iets 1000 keer moet vertellen alvorens het verwerkt is) ga dan sporten of zo... 'k moet plots denken aan het volgende verhaal... 'k heb het ook op het net gevonden: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Bij beledigingen is het, om het eens grof uit te drukken, geen kwestie van in de zeik gezet te worden maar van in de zeik te gaan staan.
Er zijn maar weinig mensen wiens mening ik voldoende belangrijk vind om me gekwetst te kunnen voelen door hun beledigingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar zo een of andere pipo die toevallig of boertig zijn vinger op één van je eigen etterende wonden of pijnpunten legt tja, dat kan hard aankomen ... maar dan alleen omdat je weet dat hij/zij au fond gelijk heeft ... en dat is soms moeilijk toe te geven (vooral over eigen tekortkomingen, over je eigen persoon) (dat ging over mezelf hoor) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt soms beledigd worden daar dat ze niets zeggen,
Maar ik persoonlijk heb een brede rug,ik denk altijd leven is gevoelens die kan je proberen te kontroleren
![]() |
#14 |
|
![]() ge moet allemaal maar nen breden rug hebben....
Ik heb nie liever dat ze mij beledigen.... 't zal een SM trekske zijn denk ik.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() dat is omdat jij een belediging (meestal terecht) ziet als een gebrek aan argumentatie bij de tegenpartij ... denk ik ... zodoende wordt elke belediging voor jou een overwinning ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() inderdedaad.... Hoe harder dat ze mij proberen te beledigen, hoe beter ik mij voel....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is nu al de tweede keer dat ik je gelijk moet geven.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat belang kan echter zeer reëel zijn, bv in intieme verhoudingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het eigenlijk over intentionele beledigingen. |
|
![]() |
![]() |