Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2006, 10:18   #1
eno2
Banneling

Standaard Beledigingen

Persoonlijk raak ik meer getraumatiseerd door het moeten slikken van beledigingen dan bv door het krijgen van klappen.
Ik vind beledigingen, waar je als beschaafd mens geacht wordt niet agressief op te reageren, het ergste, omdat ze jarenlang kunnen nawerken (bij iemand met een olifantengeheugen als ik), op klappen kan je nog terugklappen.
Wie denkt er nog zo over?
Ik vind verbale beledigingen te pas en te onpas een diffuus verschijnsel in onze Ma. en een Ma-pest.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2006 om 10:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 10:26   #2
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Persoonlijk raak ik meer getraumatiseerd door het moeten slikken van beledigingen dan bv door het krijgen van klappen.
Ik vind beledigingen, waar je als beschaafd mens geacht wordt niet agressief op te reageren, het ergste, omdat ze jarenlang kunnen nawerken (bij iemand met een olifantengeheugen als ik), op klappen kan je nog terugklappen.
Ik vind verbale beledigingen te pas en te onpas een diffuus verschijnsel in onze Ma. en een Ma-pest.
Beledigingen komen inderdaad hard aan omdat het een inbreuk is op onze eigen ik. Het stelt ons eigen ik in vraag. Het is een niet aanvaarding van het zijn.
Oud 3 oktober 2006, 10:51   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Beledigingen komen inderdaad hard aan omdat het een inbreuk is op onze eigen ik. Het stelt ons eigen ik in vraag. Het is een niet aanvaarding van het zijn.
Je kan natuurlijk ook terugklappen op beledigingen. Verbaal, bedoel ik.
Maar dat heeft niet dezelfde louterende werking.
Oud 3 oktober 2006, 11:08   #4
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk ook terugklappen op beledigingen. Verbaal, bedoel ik.
Maar dat heeft niet dezelfde louterende werking.
Maar men kan zich ook afvragen waarom een belediging zo een sterke inpact heeft op zichezelf, en van daaruit iets over jezelf leren zonder daarom terug te klappen. Zelf sterker worden en tot jezelf komen door te kijken waarom een belediging nu eenmaal als beledigend overkomt.
Oud 3 oktober 2006, 11:29   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Maar men kan zich ook afvragen waarom een belediging zo een sterke inpact heeft op zichezelf, en van daaruit iets over jezelf leren zonder daarom terug te klappen. Zelf sterker worden en tot jezelf komen door te kijken waarom een belediging nu eenmaal als beledigend overkomt.
Ach de ene zijn koppie werkt nu eenmaal secondair, alles blijft hangen, en bij de ander, vermoed ik, het ene oor in en het andere uit.
Oud 3 oktober 2006, 11:44   #6
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Ach de ene zijn koppie werkt nu eenmaal secondair, alles blijft hangen, en bij de ander, vermoed ik, het ene oor in en het andere uit.
Als een belediging ergens een gevoelige snaar raakt komt ze harder aan, vrees ik.
Iedereen heeft zo wel z'n zwakke punten.
Bijv.: Een overtuigde geheelonthouder zal zich er weinig van aantrekken als hij voor zatlap versleten wordt. Iemand die al jarenlang vecht tegen een verslaving daarentegen...

Of zoals ze zeggen : De "waarheid" kwetst...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 12:43   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

De waarheid kwetst.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 12:46   #8
Heftruck

Standaard

Iedereen heeft er wel eens last van. Leer er mee leven.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 13:34   #9
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Iedereen heeft er wel eens last van. Leer er mee leven.
cru, maar waar..

afijn.. dat doet wel geen afbreuk aan het feit dat men dan maar beledigingen in het rond moet slingeren... Verbeter de wereld, begin bij jezelf om in het BZN stijl te zeggen.. spring er voorzichtig mee om..

anderzijds weet ik niet of een klap zoveel louterend werkt... Ben je een fysisch ingesteld persoon (ik ben eerder iemand die iets 1000 keer moet vertellen alvorens het verwerkt is) ga dan sporten of zo...

'k moet plots denken aan het volgende verhaal... 'k heb het ook op het net gevonden:

Citaat:
Er was eens een jongen met weinig zelfbeheersing. Zijn vader gaf hem een zak spijkers en zei tegen hem dat elke keer als hij zijn zelfbeheersing verloor, hij een spijker in de achterkant van de schutting moest slaan. De eerste dag sloeg de jongen 37 spijkers in de schutting. Over de volgende paar weken, toen hij leerde om zijn kwaadheid onder controle te krijgen, werd het aantal spijkers dat hij in de schutting sloeg geleidelijk aan minder. Hij zag in dat het gemakkelijker was om zijn zelfbeheersing niet te verliezen, dan al die spijkers in de schutting te slaan.
Uiteindelijk kwam de dag dat de jongen zijn zelfbeheersing niet meer verloor.
Hij vertelde dit zijn vader en die stelde voor dat de jongen nu voor elke keer dat hij zijn zelfbeheersing behield hij een spijker uit de schutting haalde.
De dagen gingen voorbij en de jonge man was eindelijk zover dat hij zijn vader kon vertellen dat alle spijkers waren verdwenen.
De vader nam de jongen bij de hand en ging met hem naar de schutting. Hij zei:"Je hebt het goed gedaan, mijn zoon, maar kijk nu eens naar al die gaten in de schutting. De schutting zal nooit meer dezelfde zijn. Als je dingen zegt in woede, dan laten ze een litteken achter net als deze gaten. Je kunt iemand met een mes steken het het mes er weer uit trekken. Het maakt niet uit hoe vaak je zegt dat het je spijt, de wond zal er blijven."
Een verbale wond is even erg als een fysieke wond.

vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 13:38   #10
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Bij beledigingen is het, om het eens grof uit te drukken, geen kwestie van in de zeik gezet te worden maar van in de zeik te gaan staan.

Er zijn maar weinig mensen wiens mening ik voldoende belangrijk vind om me gekwetst te kunnen voelen door hun beledigingen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:14   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ach, een gratuite belediging zegt altijd meer over diegene die ze uitspreekt dan over diegene voor wie ze bedoeld is ... geen probleem daar, dat glijdt eraf als water van een pinguin ...

maar zo een of andere pipo die toevallig of boertig zijn vinger op één van je eigen etterende wonden of pijnpunten legt tja, dat kan hard aankomen ... maar dan alleen omdat je weet dat hij/zij au fond gelijk heeft ... en dat is soms moeilijk toe te geven (vooral over eigen tekortkomingen, over je eigen persoon)

(dat ging over mezelf hoor)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:25   #12
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, een gratuite belediging zegt altijd meer over diegene die ze uitspreekt dan over diegene voor wie ze bedoeld is ... geen probleem daar, dat glijdt eraf als water van een pinguin ...

maar zo een of andere pipo die toevallig of boertig zijn vinger op één van je eigen etterende wonden of pijnpunten legt tja, dat kan hard aankomen ... maar dan alleen omdat je weet dat hij/zij au fond gelijk heeft ... en dat is soms moeilijk toe te geven (vooral over eigen tekortkomingen, over je eigen persoon)

zit iets in... het is wel zo dat sommige mensen niet zo'n olifantenvel (of pinguïnvel) hebben
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:48   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Je kunt soms beledigd worden daar dat ze niets zeggen,
Maar ik persoonlijk heb een brede rug,ik denk altijd leven is gevoelens die kan je proberen te kontroleren
Oud 3 oktober 2006, 14:53   #14
Tegendradigaard

Standaard

ge moet allemaal maar nen breden rug hebben....

Ik heb nie liever dat ze mij beledigen.... 't zal een SM trekske zijn denk ik..
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 14:55   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
ge moet allemaal maar nen breden rug hebben....

Ik heb nie liever dat ze mij beledigen.... 't zal een SM trekske zijn denk ik..
dat is omdat jij een belediging (meestal terecht) ziet als een gebrek aan argumentatie bij de tegenpartij ... denk ik ... zodoende wordt elke belediging voor jou een overwinning ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 15:01   #16
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
dat is omdat jij een belediging (meestal terecht) ziet als een gebrek aan argumentatie bij de tegenpartij ... denk ik ... zodoende wordt elke belediging voor jou een overwinning ...
inderdedaad.... Hoe harder dat ze mij proberen te beledigen, hoe beter ik mij voel....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 15:02   #17
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Bij beledigingen is het, om het eens grof uit te drukken, geen kwestie van in de zeik gezet te worden maar van in de zeik te gaan staan.

Er zijn maar weinig mensen wiens mening ik voldoende belangrijk vind om me gekwetst te kunnen voelen door hun beledigingen.
Ik geloof dat ik kinds aan het worden ben.
Het is nu al de tweede keer dat ik je gelijk moet geven.
Oud 4 oktober 2006, 09:07   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar zit wel iets in. je geeft zelf macht en invloed aan de 'belediger' door hem belang toe te kennen.
Dat belang kan echter zeer reëel zijn, bv in intieme verhoudingen.
Oud 4 oktober 2006, 09:09   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voil�*, daarmee is alles gezegd.
Oud 4 oktober 2006, 09:10   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Zeer waar.
Ik had het eigenlijk over intentionele beledigingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be